Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ! Od miesiąca już nie po raz pierwszy wystąpił u mnie problem, który unieruchomił moje auto. Samochód ma zainstalowany dodatkowy system zabezpieczający (alarm+zabezpieczenie hands free). Zaznaczę, że auto ma oryginalny akumulator (8 lat), zmierzone dzisiaj napięcie = 12,52V (napięcie akumulatora, silnik oczywiście zgaszony). Po raz pierwszy utknąłem na stacji, auto rano odpaliło bez najmniejszego problemu, 20 km dalej tankowałem paliwo, po włożeniu kluczyka i naciśnięciu start/stop zero odzewu. Kombinowałem przez 10 minut, próbowałem dezaktywować alarm ukrytym przyciskiem, zamykałem samochód, otwierałem, w końcu odpalił bez najmniejszego problemu. Po jakimś czasie alarm zaczął pikać podczas jazdy, po rozmowie z firmą, która instalowała alarm udało się poprawnie ustawić alarm (usunąć pikanie). W przeciągu ostatnich dwóch tygodni miałem jedną sytuację w której nie mogłem odpalić auta, dezaktywowałem alarm przyciskiem i po problemie (bateria w pilocie nowa), przy następnym rozruchu aktywowałem alarm i wszystko działało poprawnie. Dzisiaj po przejechaniu 30km zostawiłem auto na około 30 minut, po powrocie nie mogłem już go odpalić, nie pomagała dezaktywacja alarmu. Po 30 minutach przyjechałem innym samochodem z kablami rozruchowymi, auto bez podpinania kabli odpaliło bez najmniejszego problemu, po powrocie do domu zmierzone napięcie wyniosło 12,52V. Zastanawiam się, czy powyższy problem może być spowodowany starym, słabym akumulatorem czy to ewidentnie wina zewnętrznego systemu alarmowego? Napięcie wydaję mi się być w miarę ok, auto na codzień zapala bez najmniejszego problemu, nie wiem czy E90 posiada jakąś kontrolkę, która informuje o rozładowaniu akumulatora, jednak wiek akumulatora może mieć tutaj jakieś znaczenie, może występują jakieś spadki napięcia ? Jestem umówiony na czwartek na demontaż systemu alarmowego, jednak chciałbym się upewnić czy podjąłem właściwą decyzję.
Opublikowano
Jak by była wina akumulatora, to na pewno nie miał byś 12,52v a te parametry co podajesz sprawdź rano miernikiem jeżeli będzie 12,50v to aku jest idealny jak na 8lat :cool2:
Opublikowano

Tak jak pisze Jaga, aku raczej odpada.

 

Jesli masz system hands-free o jakim mysle (Chinczyk, az piszczy) to tutaj bym szukal problemu.

 

Zapytaj firme montujaca, co Ci wlozyla.

 

Powodzienia.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Właśnie jestem po wizycie u elektryka, akumulator ma bardzo dobre parametry (napięcie i prąd rozruchowy), elektryk sam był zdziwiony że po 8 latach bateria jest w tak dobrej kondycji. Na czwartek jestem umówiony na wyrwanie chwasta, sam system był montowany w serwisie Auto-stajnia w Poznaniu, ponoć to jakiś lepszy alarm, przez 5 lat działało to bezproblemowo, ale prawdę mówiąc jakoś nie odczuwam potrzeby posiadania dodatkowego alarmu w samochodzie, bo to chyba najgorsze rozwiązanie antykradzieżowe za jakie można zapłacić :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.