Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam serdecznie.

 

opiszę swój problem.

kilka dni temu zauważyłem pod silnikiem na osłonie silnika wyciek. wiem że te silniki mają problem z rurką z plynem chlodzącym która biegnie w silniku, ale wtedy wyciek jest z przodu. u mnie natomiast wyciek jest z tyłu między kołem zamachowym a skrzynią.

 

czy ktoś wie co może być przyczyną? przy tym silniku jest kiepski dostęp i nie wiem czy czasem nie trzeba wyciągać silnika lub zrzucać skrzyni. proszę o poradę.

Opublikowano
Może coś jest nie tak z nagrzewnica? Wtedy może sciekac w tych okolicach.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
to nie byla nagrzewnica, a cieklo z dekla pod ktorym znajduje sie slawna w tym silniku rurka. wymienione i wszystko ok.
Opublikowano
Witam napisz gdzie kupiłeś zestaw naprawczy i czy trzebabylo wyciągać silnik ?? Jakie całkowite koszta ?? powoli szykuje mi sie podobna naprawa bo zaczyna sie pocić w okol termostatu. Z góry dzięki za odp.
Opublikowano

Napiszę Ci jak to wyglądało mnie. Ja miałem wyciek tak jakby z tyłu. Po rozmowie ze znajomym który ma taki sam silnik ale w 7 doszliśmy do wniosku że cieknie prawdopodobnie z dekla pod którym znajduje się ta pechowa rurka. dekiel teoretycznie można zdjąć wyczyścić ze starej uszczelki i zamontować uszczelniając dobrą pastą do układów chłodzenia np DERKO. W związku z tym że jednak mam zamiar pojeździć jeszcze parę lat tym autem postanowiłem zrobić trochę więcej.

 

Do wyboru są dwie możliwości:

 

1. Zakup oryginalnej rurki w cenie ok 400 zł, nowego dekla za ok 200 zł do tego uszczelki - ale wiąże się to z wyjęciem silnika ponieważ oryginalna rurka jest wkładana od przodu

lub

 

2. Zakup rurki takiej jak na n62rohr.de w cenie 1000zł + dekiel i uszczelki, ale wtedy wystarczy zdjąć górę silnika tzn kolektor i wymienić.

 

Ja wybrałem ten drugi sposób dlatego że rurka ta jest lepiej wykonana (oryginalne rurki to leżą na magazynach już parę lat i uszczelka na rurce nie wygląda tak dobrze jak ta z tego patentu). Poza tym rurka z patentu jest wielokrotnego uzytku, gdy znowu zacznie cieknąc wystarczy zmienić oring i bedzie dobrze w przypadku oryginalnej znowu wymieniasz całą rurkę i wyciągasz silnik.

Jak leci płyn od przodu to oznacza że właśnie coś się zaczyna dziać z rurką.

 

Co do kosztów to wymieniłem rurkę, dekiel, pompę wody (bo już zaczynała hałasować) taki trójnik który jest z tyłu bo się skruszył, oring który jest z tyłu rurki, jakieś tam jeszcze uszczelki były, a oprócz tego jak miałem już samochód na warsztacie to olej silnikowy + filtr+ oring w kanale olejowym no i oczywiscie nowy plyn chlodniczy. Koszt tego wszystkiego wyniósł ok 2300 + 700 robocizna.

Sam termostat wymieniłem w listopadzie zeszłego roku.

Jak będziesz zainteresowany to dam Ci namiar na gościa który takie rurki wykonuje i wszystko Ci wyjaśni.

 

pozdrawiam

Opublikowano

po kilkunastu tysiacach przejechanych km komp pokazuje srednie spalanie 13,5.

jazda w samym miescie to u mnie ok 16/100

Opublikowano
Witam bardzo Tobie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź myśle ze jak będę zamawiał tą rurkę to ze strony .de co mi podałeś chyba że ten majster z Pl robi to równie dobrze....jeszcze trochę pojeżdżę obserwując stan płynu w zbiorniczku i jak na plywaku będzie widać spadek poziomu wtedy biorę auto na warsztat. Dzięki jeszcze raz za uspokojenie sumienia. Pozdr
Opublikowano

no wlasnie ten gosc z PL robi takie rurki i pozniej sprzedaje w de. zreszta mieszka po niemieckiej stronie zgorzelca.

tak sobie mysle ze nie masz co obserwowac, bo ktoregos pieknego dnia bedzie lecialo ciurkiem i moze byc za pozno

  • 1 rok później...
Opublikowano

Siema,

Odświeżam kotleta. Kilka tygodni temu pojawiły się w mojej 545 wycieki płynu.

Po zapoznaniu się z tematem tutaj na forum, zdecydowałem się na zakup rury od kolegi ze Zgorzelca. Tu jest cała lista części, które są potrzebne, aby sprawę załatwić porządnie i mieć spokój na kilka lat:

1. rurka ze Zgorzelca, która jest z oringami,

2. pokrywa z uszczelką: 11 14 7 507 278,

3. przewrót powrotny: 11 51 1 439 976,

4. uszczelka metalowa kolektora x2: 11 61 7 521 181,

5. przewód odpowietrzający z trójnikiem: 17 12 7 542 540,

6. zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego: 17 13 7 542 986,

7. oring nastawnika Valvetronic'a x2: 07 11 9 903 596,

Koszt naprawy jest uzależniony od cen części oraz ceny mechanika i może się wahać między 2,500-3,000PLN za całość. Czas naprawy, to koło 6 godzin. Chciałem załączyć zdjęcia, ale nie udało się. Będę próbował :)

Minęło kilka tygodni od naprawy i zero wycieków :D Jeśli macie pytania, to bardzo chętnie pomogę na forum.

Pozdro,

Internet

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.