Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich chciałbym poradzić się czyjąś radą związaną ze ślizgajacym się nowym sprzegłem a Mianowicie mam e46 330d 184 ps 2001 rok przedlift . Przy 200 tyś km zaczeło mi się sligac sprzeglo więc zebralem fundusz na nowe sprzeglo kompletne łozyszko docisk i tarcza firmy SACHS . Odebralem w poniedzialek od mechanika . Przypuszczalem ze trzeba bedzie jezdzic narazie powoli bo moze sprzeglo ma sie ''ulozyc'' zrobilem 1200 km wiec pomyslalem ze mozna conieco przycisnac . No i wtedy zaczelo sie sligac z kazdego biego oprocz jedynki . Duzo ludzi pislao o takim problemie . I teraz rozwazam wymiane na gwarance badz wzmocnienie okladzin przez radzikowskiego koszt 1200 zl . Ma ktos jakies propozycje ? Sprzeglo nie pasuje od niczego innego potwierdzone .
Opublikowano
Sprzęgło powinno działać to że się ślizga może być błędem montażowym, czy ktoś kto ci to robił zna sie na robocie czy z zerował sprzęgło z dwumasą ?
Opublikowano

O litr wódki się założę, że mechanik założył nowe sprzęgło na stare koło dwu masowe, które miało nie równą, poprzypalaną powierzchnię.

U mnie było identycznie, ale jak mechanik [BAD], to tak to jest.

Zawsze jeżeli montuje się nowe sprzęgło do starego koła, jego powierzchnia powinna być stoczona/zabielona, żeby wyrównać wżery i spieki.

Moje nowe sprzęgło ślizgało na starej dwu masie tak, że nie dało się kompletnie jeździć i nawet samochodu od mechanika nie odebrałem.

Po wyrównaniu powierzchni koła dwu masowego zrobiłem już rok i nie ma mowy o żadnym ślizganiu sprzęgła (do tego mam zrobiony program).

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dokładnie tak.

Dla wielu mechaników to uciążliwa robota. Sprzęgło wymienia się szybko, za jednym podniesieniem auta na podnośniku.

Dwumasę trzeba odkręcić, poddać obróbce albo zawieźć do odpowiedniego zakładu itd. itd..

 

Notoryczne jest też niestety montowanie sprzęgieł samonastawnych bez odpowiednich narzędzi (na siłę), co powoduje uszkodzenie docisku.

Wielu mechaników twierdzi z przekonaniem, że te dociski niczym nie różnią się od "starego typu" i zalecenia producentów są bzdurą.

Pozdrawiam

Michał

Opublikowano
tak jak kolega wyzej napisał nowe sprzegło na stary dwumas jest to dobry mechanik stwierdzil ze ''Dwumas jest dobry '' Wiec nie przywiazalem uwagi do tego kolejna rzecz mnie zastanawia dziś moje sprzegło slizgało sie jak nie normalne od 2 do 5 biegu autko postalo jakies 4 godziny wyjechałem na miasto i jak reką odjął około 6 prób przyspieszania z 3 biegu i super bez problemowo . Czy to nadal moze wina lezec po stronie dwumasy ?
Opublikowano
Tak jak panowie piszecie. Stary numer, nowe sprzęgło na stara odkształconą dwumase :mad2: . Kilka razy mialem takie przypadki z tym że nie w BMW, ale generalnie zasada jest taka że wymieniając stare sprzęgło które sie skonczyło, nalezy dwumas oddać do splanowania żeby nowa tarcza odpowiednio przylegała i po problemie. Nie zawsze sie to robi, aczkolwiek powinno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.