Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

panowie jak wjeżdżam na podjazd który u mnie jest pod górkę na półsprzęgle, lub ogólnie manewruje na półsprzegle to obroty falują ciut od poniżej biegu jałowego do tak 1200obr/min choć normalnie na biegu jałowym podczas postoju czy przygazówek nawet nie drgną, jest ciągle około 750obr/min tylko jak jade na półsprzęgle.

Druga sprawa być może powiązana z pierwszą, ewidentnie widze ze czas reakcji silniczka krokowego na obciązenie silnika np. skrętem kierownicy czy nawet włączeniem swiateł jest zbyt późna, daje sie to odczuć i zobaczyć, spadek obrotow jest nawet o 100obr/min w inpie ładnie widać to np. jak wahluje kierą, niby nic w sumie niebylo by problemu choć światła przygasają jak w maluchu ale problem jest przy próbie "ruszenia" bez gazu albo przytrzymaniu auta sprzęgłem podczas ruszania pod małą górkę z reguły kończyło się to czesto zdławieniem silnika, teraz nauczony doświadczeniem, wciskam więcej gazu przez co wykonywanie manewrów np. na parkingu jest krępujące ze względu na wysokie obroty.

 

Przy ruszaniu z pod swiatel energicznie jest ok.

czytałem kiedyś obszerny materiał o czasach i wartościach dla ICV i napewno nie porywało sie to z organoleptyczną oceną mojego krokowca.

Opublikowano
po kupnie auta mialem podobnie,. swiatła nie przygasały, co do spadania obrotów w momencie krecenia kierą na biegu jalowym to raczej norma. natomiast obroty falowały mi przy ruszaniu delikatnym w podobnym zakresie. u mnie po wymianie odmy wszystko sie poprawilo. sprawdz w jakim jest w stanie bedzie jedna rzecz mniej
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
dzięki wielkie za zainteresowanie, wiem że podczas kręcenia kierą obroty mają prawo spadać to norma, ale jednak nie w takim stopniuw takim aucie, a mógłbyś mi tak dokładniej opisać gdzię ta odma jest, najlepiej jakbyś użył fotki z real oem, albo łoptologicznie, dodam że lewe powietrze weryfikowałem na dwa nawet trzy sposoby, i wydaje sie być szczelnie, choć oczywiście nie było ale wtedy to się działo masa błędów praca na kilka garów itp. teraz jest czysto w kompie.
Opublikowano
dzięki, a jest jakaś możliwość wcześniejszej diagnozy i czy trzeba przepustnice wyjmować i od tej strony sie zabierac czy od strony filtra oleju ?
Opublikowano

niedawno wyjmowałem przepustnice krokowca, i węzyk ten cienki był sparciały więc go skróciłem i nic więcej tam nie zaobserwowałem niepokojącego co prawda wtedy jeszcze nie wiedziałem że to separator oleju i ma taki duży wpływ na pracę silnika, zajżę tam jeszcze raz jak będe miał wolny weekend, i tak idąc za ciosem to leci z uszczelki pokrywy zaworów dość obficie ciekawe czy to też może mieć wpływ, teoretycznie tak ale czy praktycznie ktoś to przerabiał, a może problem jest po stronie elektroniki jednak a nie podciśnienia.

 

Może to śmieszne a może nie ale między innymi wykonałem taką próbe szczelności:

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/s/31.png

 

wyjąłem obudowe filtra powietrza, w gumie nr3 z fotki zatkałem otwór na przepływkę i wyjąłęm ten mniejszy węzyk i też go zatkałem aw tą małą dziurkę w gumie nr3 wdmuchnąłem powietrze, i trzyma ciśnienie długo bez żadnego ubytku.

Opublikowano

czy ma wpływ czy nei cieknąć nie powinno więc jak chcesz mieć auto do jazdy to zmien uszczelkę pod pokrywą zaworów. rownież u siebie zmieniałem. zmień też uszczelki na śrubach, lekko ponad 100zł Ci wyjdzie,

 

jak odma zatkana to moze tak być, jak widzisz wlasnie z pokrywy jeden wąż idzie do seperatora.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

czyli trzeba sie pobrudzic.

a tak przy okazji bo widze że jeździmy tym samym autem, ja mam manual, czy to normalne że tak nie wiele się dzieje do 3 tyś obrotów, miałem e39 2.0L w automacie i to była pomyłka, ale 3.0L to było coś i myślałem że 2.5L w manualu będzie podobnie jeżdzić jak poprzednie 3.0L w automacie ale jestem szczerze rozczarowany, ten typ tak ma?

Opublikowano

to masz trochę rzeczy do sprawdzenia jeszcze, również mam manual i autko owszem po 3tys obrotów zbiera sie najfajniej ale jesli chce jezdzic ekonomicznie to 2-3tys RPM i auto bardzo fajnie przyspiesza. poniżej 2tyś nie mowie bo tu szkoda dwumasy na ciskanie no i to nie diesel.

 

objawy masz bardzo podobne to zatkanej odmy, u mnie przed jej wymiana rowniez auto zbieralo sie gorzej na niższych obrotach.

 

zmień uszczelke pokrywy zaworów, podstawa - szkoda oleju. potem odme, na forum piszą że tylko na ori, ja sie wyłamałem i kupiłem zamiiennik z allegro za 90zł i ponad pół roku smiga bez zarzutu.

warto podpiąć pod komputer sprawdzic czy czegos innego nie ma

jak na przyspieszenie z dołu nie pomoże to do sprawdzenia jeszcze Vanos

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
jak ją kupiłem to czujnik położenia wałka był uszkodzony i dołu w ogóle nie było, po zlikwidowaniu lewizny i wymianie czujnika na oryginalny bo mayle nie działał, żadnych błedów nie ma poza błedem wentylatora ale myśle że pewnie któryś z oporników (pewnie od pierwszego biegu) jest uszkodzony, to drugożedna sprawa, nie wiem sam jak określić ten dół może jakiś film nakręce albo spróbuje rozbujać do 100km/h od 0km/h dokręcając do 3tyś tylko. i fajnie by było jak mógłbym porównać wynik z tobą. dzieki za pomoc tak w ogóle.
Opublikowano

Kolejność odwrotna.Najpierw odma potem uszczelnienia silnika.Inaczej znowu je wydmucha.Poza tym wplyw odmy na silnik jest nieco przewartościowany.Przekonasz się po czasie.Sprawdz wydajność pompy paliwowej(1ltr. na 30 s.) i ciśnienie na zaworku listwy.Musi byś 3,5 atm.Po czasie (ok 30min) spada o 0,5 atm.Filtr paliwa też robi swoje.Szczelność przewodow jest ważna.To też do sprawdzenia.

,Ja łapię setkę po 8s. na dwójce.Nie patrz do 3000 obr/min, tylko na calościowy wynik.Patrz na wartości mierzone a nie subiektywne odczucia.

I nie kumam zależności odmy od jazdy na półsprzęgle?W innych sytuacjach to nie wyjdzie?

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.