Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a może zacząć od czegoś tak prostego jak skasowanie adaptacji po tych wszystkich wymianach? Ja u siebie wymieniłem dziurawy dolot i problem 227... wciąż miałem. Skasowałem adaptacje, przejechałem ze 150-200km i jak ręką odjął, żaden błąd nie powrócił.

Myślę, że należy szanować swoje pieniądze. Wiem, że auto to dla wielu hobby, pasja, ale też nie ma co pół auta wymieniać od razu, bo być może któraś część jest nie sprawna.

 

hehe też to było przerabiane... oznacza tylko tyle, że komp sobie musi nowe wytworzyć. Jeśli jest to niewielka nieszczelność albo nie duża różnica w ciśnieniu to komp sobie jakoś z tym poradzi składem mieszanki paliwowej ( np zwiększony apetyt na paliwo). Adaptacja tworzona jest po przejechaniu kolejnych 100 km i do tego dobierana. błąd może nie powrócić po 100 km ... ale powróci po 400... itd. Kasować ją można po wymianie jakiejś części by nie jeździł na tych na których błąd wyskoczył aczkolwiek błąd powinien zniknąć po jakimś czasie jeśli wszystko już będzie dobrze. Wracając do kosztów to wymiana pompy jest jedną z tańszych rzeczy przy tych błędach. Ja u siebie 4 razy sprawdzałem szczelność dolotu... każdą najmniejszą dziurkę sprawdzałem :D nawet tą puszke filtra powietrza wymieniłem bo miałem pękniętą... i to nic nie dawało :) a .. zresztą już mi się nie chce do tego wracać wszystko jest opisane w tamtym wątku. polecam bo naprawdę dużo ciekawych rzeczy sprawdziliśmy. A wymiana pompy to akurat inwestycja która się szybko zwraca... zauważalny spadek spalania w mieście z 12,5 -13 na 10,5 - 11,5 a w trasie z 9 na 7 !!! :D

BUNIA :)
Opublikowano
Kasowalem adaptacje ale po paru kilometrach check wracał. I telepalo silnikiem. Pompka paliwa jest względnie tania wiec jeszcze ja wymienię. Podepne przeplywomierz, skasuje adaptacje i zobaczymy.

Jak nie pomoże to będę posiłkowal sie dalej forum bo lubię sam coś zrobić przy aucie.

 

Oczywiście wolałbym aby wszystko działało bo kupiłem samochód który zawsze chciałem mieć.

 

Dlatego łatwo sie nie poddam.

 

 

Mi walka z tym zajęła około 2 lat.. :) takie samo mam podejście :)

BUNIA :)
Opublikowano

ale ja nie twierdzę, że pompa musi być sprawna. Jeśli akurat auto kasował adaptację po wymianie części, zwłaszcza przepływki to logiczne wydaje się, że jeśli powietrze "jest sprawne" to przyczyna leżyw paliwie (bo to, że to problem mieszanki to można się domyślić). Ostatecznie mogą być to wtryski. Tylko nie wiedząc jeszcze tego to sugerowałem najpierw sprawdzenie paru rzeczy przed wymianą co można w zasadzie od ręki zrobić i za parę złotych.

 

A jeszcze takie pytanie mi się nasunęło - rozumiem, że świece i filtry sprawdzone/wymienione?

Opublikowano
to teraz kolego pochwal się jak już to zrobisz i powiedz jak poszło ... trzymam kciuki za powodzenie bo wiem jak to może wk....iać :mad2: także czekamy na gooood news :D
BUNIA :)
Opublikowano

Wymieniłem pompę paliwa ale to nic nie dało. Dziś mi sie zapalił check. Skasowałam po wymianie adaptacje.

Dzisiaj zczytam błędy i zobaczę jaki sie wyswietla.

Czy po wymianie pompy paliwa powinienem wymienić filtr paliwa?

Opublikowano
a jeździłeś już z skasowanymi adaptacjami? .. może przez to wypadanie uszkodziły ci się cewki... daj znać czy coś się poprawiło i jak coś wrzuć błędy
BUNIA :)
Opublikowano

Jeździłem ale za dużo nie pojechałem bo zrobiłem jakieś 50 km do zapalenia się "pomarańczy"

 

Wróciłem i sprawdziłem błędy było ich aż 5 widać je na tym filmiku"

http://youtu.be/4z8yR-AUHkQ

 

Następnie przegazowalem przez chwilę trzymajac obroty w okolicy 1500 obr/min i wyniki pracy takie:

 

http://youtu.be/rGY8r0qHGN8

 

Potem obserwowałem zachowanie na wykresie LU i wyglada tak :

 

http://youtu.be/aeqOeZcOVz8

 

Zaczyna mnie to irytować.

Opublikowano

wymieniałeś przepływomierz? adaptowałeś go? ty masz bardzo dużo błędów cewki na każdym cylindrze tobie lecą...

napisz jeszcze raz co robiłeś od początku..

BUNIA :)
Opublikowano

Więc zacznę od początku i skoncentruję się tylko na elementach silnika.

 

1. wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu (ssący) i czujnik położenia wałka rozrządu (wydechowy) - te błędy były na INPIE, po wymianie ich nie ma,

 

2. Założyłem nowe gumy dolotu (takie dwie złączone razem idące od przepływomierza do przepustnicy),

 

3. Wymieniłem sprzęgło kompletne ale to nie ma wpływu na pracę silnika,

 

4. Kupiłem przepływomierz i wymieniłem,

 

Jeśli chodzi o silnik to by było na tyle bo reszta to tylna belka i zawieszenie.

Opublikowano

w takim razie sprawdź cewki... może tam jest wina. Byłeś u jakiegoś mechanika ? co ci mówił...

Zrób jeszcze taki myk odłącz akumulator na całą noc nich ci się komputer zresetuje ... potrzeba na to trochę czasu bo ma wbudowaną baterie na podtrzymanie pamięci. Wtedy od początku sobie wszystko będzie musiał adoptować.

Mogą to być jeszcze Katalizatory lub tak jak kolega wcześniej też pisał wtryski. Musisz jakiś dobrych mechaników ogarnąć bo inaczej może być ciężko

a i na wszelki wypadek sprawdź szczelność dolotu dokładnie może masz jakąś nieszczelność coś może nie dokładnie jest poskładane

BUNIA :)
Opublikowano

Z tymi mechanikami to lipa bo każdy spojrzy w kompa i mówi to wymienić bo komputer pokazuje.

 

A wiadomo wszystko kosztuje. U mnie w okolicy nie znam sprytnego mechaniora co by się na BMW znał.

 

Odłączę klemę na całą noc i zobaczymy może się coś zresetuje. Jak nie to będę walczył dalej.

 

Jedna rzecz mi przyszła do głowy jak kupowałem auto to sprzedający mówił że wymieniał uszczelkę pod deklem - może coś źle złożył?

 

Drugi mechanik powiedzial że VANOS do roboty - skąd to wie to nie mam pojęcia. W INPIE VANOS chyba w normie jest. On sam nie był pewien.

Opublikowano
Vanosa to byś pewnie "słyszał", Za to uszczelka... to wyciek oleju. Jeśli nie sprawdzałeś to sprawdź cewki i świece... Świece to też żaden wydatek cewki już są trochę droższe. Ciężko jest znaleźć kogoś dobrego do BMW niestety...
BUNIA :)
Opublikowano
to akurat zwykły mechanik może zrobić. Taka najprostsza metoda o jakiej wiem to rozcieńczyć mydło w wodzie i popryskać jak będą iskry .. to do wymiany. ALe ja bym się w to nie bawił ... tylko niech to fachowiec zrobi akurat
BUNIA :)
Opublikowano
a sprawdzałeś to ciśnienie paliwa? U mnie tak jest - jest w zasadzie za duże, brak podciśnienia. Na 99% u mnie jest jeszcze odma do wymiany, a w sumie objawy podobne co u ciebie (plus dziwne dzwięki spod maski). Mam nadzieje, że po wymianie odmy u mnie będzie już wszystko ok.
Opublikowano
odme najlepiej sprawdzić w ten sposób ze jak włączysz silnik, to przy wyjętym bagnecie od oleju będziesz słyszał charakterystyczne siorbanie .. będziesz czół zasysanie powietrza.
BUNIA :)
Opublikowano
jest takie siorbanie i obroty wariuja jak bagnet wyjmiesz... ale moze niech ktos to dla pewności potwierdzi. ja zmieniałem odme bo przewody miałem sparciale
BUNIA :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Odpukać ale od tygodnia nie pojawił się check.

 

Zdemontowałem cały dolot do przepustnicy i złożyłem po swojemu (czyt. Dokładnie).

Może była jakaś nieszczelność. Komputera jeszcze nie podłączałem.

Opublikowano

Słuchajcie jak do tej pory jest nieźle. Brak objawów jak poprzednio. Dziś po przejechaniu 500 km od demontażu dolotu i złożeniu ponownie podłączyłem pod INPE samochód.

 

Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat zarejestrowanych parametrów live z INPY. Nie znam się na tym jakie wartości są ok i nie mogę określić czy jest wszystko dobrze.

 

Będę wdzięczny o komentarze osób orientujących sie w tych parametrach.

 

http://youtu.be/vJ716g76a1g

Opublikowano
Alternator daje za niskie napięcie.14,4V jest optymalne.Jeśli czyszczenie przepustnicy pomogło to znaczy,że może być ona uwalona.U mnie pomogło ale po czasie waliło 3 pomaranczowe kontrolki ,ostre szarpanie i pojawiły się błędy od pedału gazu i przepustnicy.Siada elektronika w przepustnicy.Podobno często w m52TU.Może u Ciebie czyszczenie zalatwi sprawę.Tego życzę.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.