Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytanie jak w temacie. Jakie sa objawy uszkodzonego TPS-u i jak mozna go sprawdzic (gdzie jest w E36 318 IS) za pomocą omomierza? Bo mam olbrzymie spalanie i nie wiem czy warto go sprawdzac.
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tak

TPS ma wplyw na wielkosc spalania!!!

Mozna go sprawdzic miernikiem i gzdzies to na forum jest.

Ja mam m40 i u mnie sa inne wartosci /opor/.

pozdrawiam

Opublikowano
Bodziotx: napisałem ci, że TPS jest na końcu ośki przepustnicy, a ty znowu pytasz, gdzie on jest. A tak na marginesie, to jak wszyscy zaczną teraz szukać zwiększonego zużycia paliwa w tepeesach, to będzie problem, bo nie widziałem tanich zamienników. Jak na razie panuje moda na sondy lambda i tam większość ludzi widzi lekarstwo na prawie wszystkie dolegliwości silnika, bo tanich sond jest pełno. Ja też tak zrobiłem i na szczęście pomogło:)
Opublikowano

Wiem gdzie ten TPS jest i juz go sprawdzalem pod wzgledem opornosci. I oto moje wyniki.

pin 1 i 3 - opornosc 4100 ohmów

pin 2 i 3 (przepustnica zamknieta) - okolo 1580 ohmów

pin 2 i 3 (przepustnica otwarta maksymalnie) - 4190 ohmów

 

I teraz w zwiazku z tym pisze ze jezeli ktos ma 318 IS i mu dobrze chodzi i pali (z tego co wiem kolo 10 l w miescie) niech sprawdzi te opornosci na TPS-sie, bo chce wiedziec czy mam dobre.

 

Jak szukalem na forum to tez ludzie pisali ze mozna to sprawdzac za pomoca sprawdzania napiecia ale nie wiem jak to powinno sie robic.

Opublikowano

takie wartości jak napisałeś sa OK! ale możesz to sprawdzić jeszcze prościej... włącz kluczykim zapłon w pozycję 1 tak aby podać napięcie na instalację nie właczając silnika

na wtyczce od TPSu znajdź przewód na którym będzie napięcie około 0.6V a po dodaniu gazu powinno wzrosnąć płynnie dookoło 5V. uszkodzony TPS może być przyczyną nieprawidłowej pracy silnika czyli pływania obrotów lub brak wolnych obrotów (jak ma zwarcie) a także złym składem mieszanki...

Opublikowano
Bodziotx: i jeszcze jedna uwaga: jeśli już się bierzesz za badania tego tepeesu, to bardzo ważne jest, aby go ustawić w tym samym położeniu co był (np. można zrobić kreskę).
Opublikowano
Dołącze do tematu ,bo niema sensu zakładac drugiego Mam pytanko! Jakie powinny byc oporności TPS w 520 24v :?: Sprawdzałem u siebie i nie ma za żadnym pinie w tps-esie ,Może ktoś sprawdzał u siebie i mógłóby mi podac jakia powinna byc rezystancja :?: Napięcie płynnie wzrasta jak otwieram przepustnicę ,ale jak odłącze złącze i sprawdzam omomierzem to nigdzie nie ma rzadnych wzkazań ,obwód rozwarty http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=13_0368&hg=13&fg=15 , nr :2 na rysunku ma 4000 omów ,a u mnie nie ma żadnej wartości .Może to jest powodem braku mocy . :!: Może ktoś sprawdzał u siebie ,a autko mu ładnie smiga ,interesuje mnie jakie w praktyce w dobrym aucie są wskazania ,za pomoc byłbym wdzięczny .Dzięki! pzdr
Opublikowano

u ciebie zamiast potencjometra TPSu może być zwykły przełącznik skrajny TPS bo takie też były montowane...

ale potencjometr przeważnie zawsze ma cos około 4,5 kilo ohm

Opublikowano (edytowane)

Oto dane podawane w Autodacie :

pin 1-3 4000 omów

pin 2-3 (przepustnica zamknieta) 800 - 1200 omów

pin 2-3 (przepustnica max. otwarta) 3200 - 4800 - omów

 

 

Jeżeli twoje pomiary mieszczą się w tych granicach to TP jest sprawny !

Pozdrawiam

Edytowane przez nastar
Opublikowano
Jeżeli twoje pomiary mieszczą się w tych granicach, to TPS jest NIESTETY sprawny i zwiększonego zużycia paliwa trzeba szukać gdzie indziej. Może to jednak ta sonda? Albo przepływomierz?
Opublikowano

Witam. TPS mam ustawiony w tej samej pozycji bo po prostu nie mozna go ustawic inaczej. Dwie sruby montujace wchodza w dziury i tylko w jednym polozenbiu moze byc.

 

A jesli chodzi o moje pomiary to mowicie ze ten pomiar opornosci na pinach 2 i 3 przy zamknietej przepustnicy 1580 ohmów jest ok ?

Opublikowano

Bodziotx: masz po prostu bez regulacji, w niektórych modelach jest z regulacją. Co do rezystancji to masz trochę wyższą niz kolega wcześniej napisał, ale nie wiem czy to były dane też dla twojego modelu.

Jeśli miałbyś regulację, to przestawiasz i szukasz miejsca, żeby parametry mieściły się w podanych granicach.

Opublikowano

No widac mam bez regulacji bo to sa po prostu dwie dziury na sruby i inaczej jniz jest to sie tego nie wkreci.

 

A jeszcze mam pytanie do tego postu z pomiarem napiecia na TPS. Jak tego dokonac? Na czy mierzyc na koncowce TPS-u po odlaczeniu kabla , czy na koncowce kabla? Bo jak latwo sie domyslic bez zasilania z rozlaczonym kablem to na koncowce TPS-u mam 0 napiecie i sie nic nie zmienia. A jak mam mierzyc na tym kablu co do TPS idzie to na ktorym zlaczu (bo sa 3 do 3 pinow). Mam napiecie pomiedzy 1 i 3 w tej wtyczce cos kolo 4 V i nic sie nie zmienia po odkrecaniu przepustnicy.

 

I jeszcze jedna wazna rzecz. Te moje dane opornosci to byly mierzone na przekreconej stacyjce w 1 pozycji (tak ze tylko licznik sie swiecil) a jak robie pomiar opornosci na przekreceniu stacyjki dalej (tak ze sie swieca wszystkie kontorli) to mam wyniki:

2 i 3 pin - opornosc 1800 ohmów przy zamknietej przepustnicy

2 i 3 pin - opornosc nieskonczona przy otwartej przepustnicy

 

I jeszcze jedna funalna rzecz. Jakie sa objawy w pracy silnika jak cos jest nie tak z TPS-em??????

Opublikowano

Nie wiem jak ma byc w IS,ale u mnie przy zamknietej miedzy 1 a 2 jest o,przy otwartej nieskonczony a po otworzeniu do oporu 0 miedzy 1 a 3

i w/g ksiazki jest to prawidlowo.

pomiary dokonywane tylko na TPS bez wlaczania zaplonu.

pozdrawiam

Opublikowano

Witam. Wlasnie zmienilem swiece i jak koles mi zmienial to zobaczyl dziwna sprawe otoz kable WN byly podlaczone do swiec w jakies porobanej kolejnosci. Koles zalozyl i mi podlaczyl kable w kolejnoscie patrzac od akumulatora i z nr kabli (oryginalnych chyba nigdy nie wymienianych) 1, 2, 3 ,4 . A bylo jakos kompletnie chaotycznie. Prosze powiedzcie drodzy uzytkownicy IS-ów jak są one u was popodłączane? W jakiej kolejnosci.

Teraz auto mi chodzi poki co dobrze nawet sonde spowrotem podlaczylem i poki co nic nie dostaje drgawek. Proszę jeszcze raz dajcie znać jak te kable powinny byc podłączone, w jakiej kolejnosci? I jeszcze mechens co mi je teraz tak podlaczyl sie dziwil ze wogole auto dzialalo na takim podlaczeniu jak bylo, ale moze tak powinno wtedy byc. Juz sie boje ze znowu mam zle, moze IS ma jakos specjalnie.

Opublikowano

Bodziotx: ja mam iesa '92 i zmierzyłem te oporności TPSu z ciekawości, mimo, że nic się nie dzieje. Pomiaru dokonywałem na zdjętej wtyczce, bo mamy mierzyć opornoś TPSu a nie instalacji samochodu. Wyniki:

pin 1-3 4,4k om

pin 2-3 1,1k om (przep. zamknięta)

pin 2-3 4,2k om (przep. całkowicie otwarta).

Dodam jeszcze, że pomiarów dokonywałem profesjonalnym miernikiem i o żadnym błędzie nie ma mowy, mimo, że przy tym pomiarze zbyt duża dokładność nie jest potrzebna. U mnie otworki na śrubki mają owalny kształt, tak, że jest możliwość regulacji w dość szerokim zakresie.

Co do kabli wysokiego napięcia to wątpię, żeby były przestawione.Bardzo łatwo byś to zauważył, gdyż silnik kulałby na conajmniej dwa cylindry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.