Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie jest... IMHO

RF ma inną charakterystykę niż no-RF, więc możesz się spodziewać zmiany w odczuciu tłumienia nierówności, prowadzenia auta...

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Mieszane opony = musisz mieć homologację. Jak masz jednakowe felgi to się obejdzie bez niej.
Opublikowano

Ale wiecie DLACZEGO tak jest czy to jest wiedza z broszurek ?


Opony homologowane przez BMW ( czy kogo tam ) w rozmiarze :

przód >> 235/50R18

tył >> 255/45R18

Mają taki sam obwód ?? A opony w tym rozmiarze bez homologacji mają zupełnie inne obwody tak ?

Opublikowano
Ale wiecie DLACZEGO tak jest czy to jest wiedza z broszurek ?


Opony homologowane przez BMW ( czy kogo tam ) w rozmiarze :

przód >> 235/50R18

tył >> 255/45R18

Mają taki sam obwód ?? A opony w tym rozmiarze bez homologacji mają zupełnie inne obwody tak ?

 

Przypuszczam raczej, że owa homologacja BMW oznacza ich produkcję w reżimie technologicznym, w którym tolerancje obwodu opon w różnych rozmiarach mieszczą się w granicach "akceptowalnych" przez reduktor.


Co nie oznacza, że nie trafią się opony bez tej homologacji mieszczące się w tych tolerancjach - tyle że będzie trudno to zweryfikować w 100% inaczej, aniżeli empirycznie. A to może kosztować w razie błędu sporo...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Najbardziej przekonujące byłyby odczyty w INPIE z czujników ABS na oponach nazwijmy je normalnych i te same odczyty na dumnie dzierżących GWIAZDĘ BMW przy tym samym ciśnieniu i temperaturze ..

Opony RF są tak potwornie twarde i ciężkie że mogą być mniej podatne na zmiany ciśnienia czy nacisk w zakręcie .. ale kluczem do wszystkiego jest ciśnienie ..

Ciśnieniem możemy ( jak już tutaj nie jeden robił ) zwiększać i zmniejszać obwód koła .. mając INPE bardzo dobrze idzie to ustawić i zrozumieć cały proces ..

Może inaczej >> Xdrive wymaga świadomego użytkownika .. a o takiego raczej trudno .. jo to lyje tylko i jode .. może w tym problem i cały ten cyrk z homologacjami, gdzie opona "myśli" za kierowcę i w dużym stopniu chroni napęd :mrgreen:


Z drugiej strony dawno temu miałem Chryslera 300M ... kupiłem felgi 20 cali .. i opony Dunlopa SP01 czy coś takiego ... i jakież było moje zdziwienie kiedy przód zaczął mi trzeć przy skręcie a tył nie dało się założyć bo tarło o amortyzator.. Napisałem na forum O CO KAMAN ?? Przecież masa ludzi ma te same felgi i rozmiary opon i ..... i okazało się że jak kupię na przód Continentala ( ten sam rozmiar co Dunlop ) .. to opona jest DUŻO ale to DUŻO węższa i ma też mniejszy obwód :shock: .. założyłem Continental i nic już nie tarło .. na tył poszły gumy na sprężyny bo po założeniu dystansów żeby opony nie tarły o amortyzatory .. opony tarły o nadkola na dziurach :roll:

Opublikowano
Witajcie właśnie przeszedłem w swoim x4 F26 Xdrive z oryginalnych rozmiarów kół przód 245/45/20 z ciśnieniem 2,4 i tył 275/35/20 z ciśnieniem 2,6 na koła 4x 245/45/19. Jakie ciśnienie zastosować w tych kołach. 2,2 przód i 2,6 tył będzie Oki ?Dodam, że ten rozmiar jest dopuszczalny w tym modelu BMW.
Opublikowano
Witajcie właśnie przeszedłem w swoim x4 F26 Xdrive z oryginalnych rozmiarów kół przód 245/45/20 z ciśnieniem 2,4 i tył 275/35/20 z ciśnieniem 2,6 na koła 4x 245/45/19. Jakie ciśnienie zastosować w tych kołach. 2,2 przód i 2,6 tył będzie Oki ?Dodam, że ten rozmiar jest dopuszczalny w tym modelu BMW.
Opublikowano
tak, na R17... F48

 

W instrukcji f26 przy R17 przy rozmiarze 245/55/17 przód 2,2 tył 2,2 natomiast przy rozmiarze 225/60/17 przód 2,2 tył 2,4. To dane z instrukcji przy prędkości do 160 km/h

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie spytam tu bo na forum jakoś nie znalazłem konkretnego tematu.

Mam X5 F15 z mpakietem więc z tyłu szersze kapcie niż z przodu.

Gdybym chciał na zimę sobie kupic komplet 4 takich samych opon i felg (takiej szerokości jak letnie na przód) to czy na tył wtedy daje się dystanse?

Czy w ogóle możliwe jest takie przejście na tę samą szerokość opon na obu osiach w mpakiecie?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nie daje się dystansów.

Oczywiście. Nic się nie bój. To jest rozwiązanie stricte OE stosowane przez BMW na zimę - zestaw square.

Do niektórych nowych modeli już BMW przewiduje ogumienie mieszane - staggered.

Opublikowano
Nie daje się dystansów.

Oczywiście. Nic się nie bój. To jest rozwiązanie stricte OE stosowane przez BMW na zimę - zestaw square.

Do niektórych nowych modeli już BMW przewiduje ogumienie mieszane - staggered.

 

Dzięki za konkretne info. Jak pewnie każdy naczytałem się o xdrive, obwodach itp - więc wolę się upewnić, że i w tym zakresie wszystko gra.


Poprzyglądam się autom w takim razie - bo mam wrażenie, że przy zestawie square i mpakiecie wyraźnie będzie widać, że tylne opony są "wciągniete" w nadkole - jakby miały źle dobrany offset felg czy coś.

Chyba, że ktoś ma jakieś źródło fotek do porównania - auto z ogumieniem mieszanym w mpakiet i to samo auto z 4 takimi samymi gumami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakladaj dystans, przy m pakiecie, x5, na zimowych bedzie wygladalo tragicznie.
Opublikowano
Nie wiem jak w innych niż E83 .. ale to nie jest tak że felga szersza ma taki offset że zwyczajnie WCHODZI " do środka " auta w nadkola a nie idzie w kierunku na zewnątrz ?? Chyba że szerokość rozkłada się w obu kierunkach tak ? Z czystej ciekawości pytam bo 8 cali i 9 będę dopiero montował po renowacji >> na wiosnę .. :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mowa o f15, tam nawet 325, z tylu, nie wychodza na zewnatrz. Jak nie bedzie dystansu, bedzie jak w e90 prelci wygladac, tragicznie.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nie wiem jak w innych niż E83 .. ale to nie jest tak że felga szersza ma taki offset że zwyczajnie WCHODZI " do środka " auta w nadkola a nie idzie w kierunku na zewnątrz ?? Chyba że szerokość rozkłada się w obu kierunkach tak ? Z czystej ciekawości pytam bo 8 cali i 9 będę dopiero montował po renowacji >> na wiosnę .. :mrgreen:

Jak masz felgę 8J z ET 40 załóżmy na tylnej osi. Zakładasz 9J z tym samym ET, to felga wejdzie do wew. 12,7 mm i wyjdzie na zew. też 12,7 mm.

To nie tak, że wewnętrzna krawędź felgi zawsze jest w tym samym miejscu a zewnętrzna wyjdzie w tym przypadku cal na zew. pojazdu. Nie ma tak.

Opublikowano

Przeliczyłem to ... ( CHYBA DOBRZE :mrgreen: )

W E83 mamy:

Przód 8Jx18 ET46 - czyli felga wystaje od płaszczyzny montażowej na zewnątrz 55,6 mm

Tył 9Jx18 ET51 - czyli felga wystaje w tym samym kierunku 63,3 mm

Różnica to 7,7 mm >> tyle bardziej wysunięta jest ori felga Mpakiet na tyle względem przodu ( czy oryginalnych felg BEZ "M" ) w E83 ..

A wydawało mi się że tak ustawią ET żeby felga była tylko szersza ( w głąb ) i mogła przenieść więcej na asfalt, optycznie będąc bez zmian a tu jednak ;) .. Dodatkowo 7,7 ( prawa felga ) + 7,7 ( lewa felga ) mm większy rozstaw to nie ma bata MUSI być czuć w prowadzeniu :mrgreen:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

W podanym przez ciebie przypadku felga wejdzie do wnętrza pojazdu aż 17,7 mm i wyjdzie na zew. 7,7 mm. Zatem dystans 15 mm będzie idealny na tył.

Ludzkość stworzyła takie piękne narzędzie:

https://www.willtheyfit.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.