Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Kolejne potyczki z moim E91.

 

Krótki opis:

Wczoraj po przejechaniu około 300 km non stop przy około 110 - 120 km/h samochód nagle stracił moc. Tak jak by ktoś odcinał paliwo.

Zjazd na pobocze, wyłączenie silnika, chwila odpoczynku - start i silnik tak jak by pracował na trzech cylindrach....

Zapalił z wyraźnym problemem i telepie budą na wolnych obortach. Do domu miałem kilka km więc dojechałem.

Mocy brak, bardzo wolno się wkręcał w obroty, nie jechałem więcej niż 60 więc nawet nie próbowałem go kręcić.

 

Do tego żeżarł olej (pojawił się komunikat, że jest na minimum).

Przy awarii nic się stuknęło, nie puknęło. Nie cisnąłem silnika.

Nie zapalił się engine check. Nie widziałem, żeby kopcił na czarno czy szaro.

Wcześniej komputer zgłaszał błąd o przekroczeniu ilości spalin, ale po skasowaniu nie powrócił.

Auto nie ma DPF i ma usunięte klapki z dolotu.

 

Po dojechaniu podłączyłem samochód do IMPY i wyniki korekcji wtryskiwaczy masakryczne:

od -3 do +5, gdzie jeszcze w piątek były 0,2 do 0,4. I to na wszystkich wtryskiwaczach.

Obroty na jednym z cylindrów 921 a reszcie okolo 890.

 

Błędy w kompie:

 

-------------------------------------------------------------

449A 449A Ladedrucksteller

Error counter: 8

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 150840 km

Motordrehzahl 827.47 1/min

Kühlmitteltemperatur 93.29 °C

durch BPA Diagnose gemeldete Position des BPA 6.30 %

Einspritzmenge 7.48 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 441.11 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1033.84 mbar

Pedalwertgeber 0.00 %

Batteriespannung 13848.74 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Tastverhältnis Ladedrucksteller 93.74 %

2. Umweltsatz

Mileage 151264 km

Motordrehzahl 717.14 1/min

Kühlmitteltemperatur 93.29 °C

durch BPA Diagnose gemeldete Position des BPA 6.30 %

Einspritzmenge 17.33 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 315.08 mg/Hub

Ladedruck Istwert 974.76 mbar

Pedalwertgeber 0.00 %

Batteriespannung 11730.69 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Tastverhältnis Ladedrucksteller 93.74 %

Statusleitung Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 44 9A 61 06 00 00 08 28 49 A7 1E 8F 08 13 46 69

00 55 00 77 49 DC 1A 8F 08 2C 32 63 00 48 00 77

-------------------------------------------------------------

4501 4501 Abgasrueckfuehr-Regelung, Regelabweichung

Error counter: 113

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 150848 km

Motordrehzahl 1544.61 1/min

Kühlmitteltemperatur 85.26 °C

Raildruck Ist 543.52 bar

Einspritzmenge 15.75 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 636.46 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1348.92 mbar

Pedalwertgeber 19.68 %

Tastverhältnis Abgasrückführsteller 89.80 %

Tastverhältnis Ladedrucksteller 90.59 %

Umgebungsdruck 1004.30 mbar

2. Umweltsatz

Mileage 151232 km

Motordrehzahl 2206.59 1/min

Kühlmitteltemperatur 91.28 °C

Raildruck Ist 779.83 bar

Einspritzmenge 23.24 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 794.00 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1654.15 mbar

Pedalwertgeber 30.71 %

Tastverhältnis Abgasrückführsteller 89.80 %

Tastverhältnis Ladedrucksteller 81.92 %

Umgebungsdruck 984.61 mbar

Luftmasse zu hoch/negative Regelabweichung

Testbedingungen erfüllt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 45 01 82 06 00 00 71 28 49 A8 38 87 45 28 65 89

19 72 73 66 49 D8 50 8D 63 3B 7E A8 27 72 68 64

-------------------------------------------------------------

4B10 4B10 Laufruheregler

Error counter: 24

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 151232 km

Motordrehzahl 882.64 1/min

Kühlmitteltemperatur 93.29 °C

Raildruck Ist 315.08 bar

Einspritzmenge 11.82 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 378.10 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1023.99 mbar

Pedalwertgeber 0.00 %

Batteriespannung 14500.44 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Leerlaufreglermoment 58.51 Nm

2. Umweltsatz

Mileage 151264 km

Motordrehzahl 965.38 1/min

Kühlmitteltemperatur 91.28 °C

Raildruck Ist 330.84 bar

Einspritzmenge 8.66 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 510.43 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1043.69 mbar

Pedalwertgeber 0.00 %

Batteriespannung 14663.37 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 30.60 km/h

Leerlaufreglermoment 29.26 Nm

Korrekturmenge zu hoch

Testbedingungen erfüllt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 4B 10 01 06 00 00 18 28 49 D8 20 8F 28 1E 3C 68

00 59 00 57 49 DC 23 8D 2A 16 51 6A 00 5A 1F 56

-------------------------------------------------------------

4B11 4B11 Laufruheregler

Error counter: 24

Logistic counter: 40

Motordrehzahl 0.00 1/min

Kühlmitteltemperatur -50.27 °C

Raildruck Ist 0.00 bar

Einspritzmenge 0.00 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruck Istwert 0.00 mbar

Pedalwertgeber 0.00 %

Batteriespannung 0.00 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Leerlaufreglermoment -2486.83 Nm

Korrekturmenge zu niedrig

Testbedingungen erfüllt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 4B 11 02 00 00 00 18 28 FF FF 00 00 00 00 00 00

00 00 00 00

-------------------------------------------------------------

3FF0 3FF0 Luftmassenmesser

Error counter: 3

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 151232 km

Motordrehzahl 1765.27 1/min

Kühlmitteltemperatur 90.28 °C

Luftmasse Rohwert 99.90 Kg/h

Einspritzmenge 32.69 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 598.65 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1201.22 mbar

Ladelufttemperatur 29.04 °C

Batteriespannung 14337.51 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 25.66 km/h

Umgebungsdruck 984.61 mbar

2. Umweltsatz

Mileage 151256 km

Motordrehzahl 1682.53 1/min

Kühlmitteltemperatur 89.28 °C

Luftmasse Rohwert 99.90 Kg/h

Einspritzmenge 32.29 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 592.35 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1161.84 mbar

Ladelufttemperatur 19.00 °C

Batteriespannung 14174.59 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 39.48 km/h

Umgebungsdruck 984.61 mbar

Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu groß

Testbedingungen erfüllt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 3F F0 81 06 00 00 03 28 49 D8 40 8C 0A 53 5F 7A

4F 58 1A 64 49 DB 3D 8B 0A 52 5E 76 45 57 28 64

-------------------------------------------------------------

4530 4530 Ladedruckregelung, Regelabweichung

Error counter: 2

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 151232 km

Motordrehzahl 2041.10 1/min

Kühlmitteltemperatur 91.28 °C

Raildruck Ist 905.87 bar

Einspritzmenge 35.45 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 642.76 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1299.69 mbar

Pedalwertgeber 41.73 %

Tastverhältnis Abgasrückführsteller 4.73 %

Tastverhältnis Ladedrucksteller 93.74 %

Umgebungsdruck 984.61 mbar

2. Umweltsatz

Mileage 151240 km

Motordrehzahl 1930.77 1/min

Kühlmitteltemperatur 92.29 °C

Raildruck Ist 858.61 bar

Einspritzmenge 32.69 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 573.45 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1122.46 mbar

Pedalwertgeber 42.52 %

Tastverhältnis Abgasrückführsteller 4.73 %

Tastverhältnis Ladedrucksteller 93.74 %

Umgebungsdruck 984.61 mbar

Ladedruck zu niedrig/positive Regelabweichung

Testbedingungen erfüllt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 45 30 01 06 00 00 02 28 49 D8 4A 8D 73 5A 66 84

35 06 77 64 49 D9 46 8E 6D 53 5B 72 36 06 77 64

=============================================================

 

Pytanie:

Co mogło paść?

Wtryskiwacze?

EGR?

Przepływomierz?

Turbinę raczej wykluczam bo problem jest na luzie i bez gazu.

 

Gdzie zacząć szukać?

Widzę, że jest padnięty czujnik podciśnienia i coś nie tak z recyrkulacją spalin, zacznę chyba od wymiany czujnika i czyszczenia EGR.

Pzdr,

Opublikowano

Ale turbina na luzie bez gazu też by telepała budą?

 

Wczoraj było już późno więc nie kombinowałem, ale wężyk od od EGR był luźny, tyle, że dociśnięcie go nie poprawiło sytuacji.

 

Olej brał wcześniej, a wycieku nie było więc pewnie spalał bo przecież nie parował :).

 

Dziwi mnie że na wszystkich wtryskiwaczach są takie korekcje.

 

Pzdr,

Marcin

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

Nie było czasu wcześniej więc teraz piszę co było :).

 

Wypalony tłok przez uszkodzone wtryskiwacze, a te uszkodzone przez pompę wysokiego ciśnienia.

Koszt naprawy około 6300 PLN.

Na co składało się: planowanie głowicy, wymiana tłoka, uszczelek, filtrów, odmy. Regeneracja wtryskiwaczy. Wymiana pompy wysokiego ciśnienia.

Reasumując silnik po generalnym remoncie.

Teraz pracuje znacznie ciszej, większa kultura pracy i chyba trochę lepiej ciągnie.

Opublikowano

Przebieg według licznika to 151 k (myślę, że ze 100k był cofnięty). Kupiłem jak miał 128 000, ogólnie to trochę ten silnik nie domagał brał olej (jakieś 1 do 1,5 na 10 000 km), kopcił ale to zwalałem na odmę. Później okazało się, że np. nie było uszczelek pod kolektorem dolotowym i silnik był zarzygany olejem.

Co do awarii to właśnie podejrzewam paliwo ale dowodów nie mam z reguły tankowałem na BP, Statoil, Orlen ale przed awarią jakieś 2 miesiące tankowałem na taniej stacji w Mościskach koło Wawy. W tego co widziałem do nie takie fury jak moja tam tankopwały i to na lokalnych blachach. Po fakcie kilka osób odradzało mi tą stację - ale czy to przez to, czy handlarz mi opędzlował zwaloną furę to nie wiem.

Gościu od wtrysków i pompy powiedział, że znalazł opiłki we wtryskiwaczach, a mój mechanik mówił, że musiałem z tym jeździć dość długo bo tłok był przepalony.

 

Teraz tankuję tylko na "markowych" stacjach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.