Skocz do zawartości

Regulacja przepływomierza przy instalacji gazowej 1 generacj


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

mam przepływomierz z klapką i wpadłem na pomysł jego regulacji po włożeniu miksera przed przepływomierzi klapki przeciwwybuchowej za.

 

Wg mnie taka ingerencja w dolot musi miec wpływ na to jak działa przepływomierz.

 

co do usunięcia:

1. falujące obroty

2. słabo zapala

 

 

co pomogło?

 

1. wyczytałem że napięcie z wyjścia przepływki to na biegu jałowym 1V a przy 3000 obr 2V. U mnie było na biegu jałowym 1.22v więc silnik zalewał się - zbyt bogata mieszanka. Regulacja sprężyny przepływki nic nie dała bo albo góra albo dół się nie zgadzał. Po eksperymentach okazało się, że dopiero korekcja położenia palaca na potencjometrze dał oczekiwane rezultaty.

 

Założenia: przepustnica musi być zamknięta aby zadziałał stycznik biegu jałowego - charakterystyczne kliknięcie bo jeśli silnik bedzie ssał powietrze z przepustnicy i z silnika krokowego to będzie lipa.

 

Wnioski: po zmniejszeniu światła dolotu przed klapką przepływki napór powietrza na naklapkę jest za mały, tylko na jego centralną część i powstają jeszcze jakieś zawirowania strumienia powietrza itp więc należy popuścić sprężynę aby przy mniejszej sile naporu bardziej się wychylała.

 

 

2. regulacja instalacji gazowej tez musi być ok a zwłaszcza regulacja biegu jałowego. Komputer silnika zapamiętuje przy jakim położeniu silnika krokowego silnik pracuje na odpowiednich obrotach. Jęsli na benzynie i na gazie skład mieszanki jest znacząco różny to on wariuje i zaczyna się huśtawka. Na siłę stara się ratowac sytuacje. Ponieważ może jedynie regulowac dopływ powietrza a przy okazji miesznaki z gazem zaczyna się taniec. Przełącznie gaz - benzyna - gaz nie wprowadza nowych nastaw dla silnika krokowego i musi uczyć się od nowa. sztuka jest w tym aby znaleśc złoty środek.

 

założenia: rozwierciłem palnik instalacji gazowej z 32 mm do 45mm - jest różnica

 

 

moje pytanie:

Czy ktoś wie jakie napięcie powinno być na wyjsciu z przepływki przy włączonym zapłonie a nie pracującym silniku?

Opublikowano

nie wiem co chcesz uzyskać kręcąc przeplywomierzem, przy instalacji I generacji to nie ma większego znaczenia...

 

Komputer silnika zapamiętuje przy jakim położeniu silnika krokowego silnik pracuje na odpowiednich obrotach.

 

to jest nie logiczne co napisałeś... komp nie może zapamiętać przy jakich polozeniach zaworu dodatkowego powietrza (sil. krok.) są jakie obr. ponieważ po to właśnie jest komputer sterujący silnikiem aby się adaptował do aktualnie panujących warunków, zapamiętywanie ustawień przez kompa nie miało by sensu zupełnie.

Opublikowano

A po drugie po co kombinować jak można mikser założyc ma przepustnice, juz pare osob tak zrobiło w silnikach M20 i M30 i chodzi. Pozatym ja kiedyś miałem M20 B25 i nic nie ruszałem i super pomykał na mikserze przed przepływką. Wahanie obrotów to problem taki ze z braku silnika krokowego musismy uśrednic sobie przepływ gazu rególując śrubą przed mikserem i okazuje sie ze jak ja odkrecimy to super bedzie ciągnąć ale właśnie mieszanka bedzie zabogata na jałowym i bedzie bujał bo silnik krokowy benzynowy nie bedzie pracował w obszarze swoich nominalnych parametrów. Wląsnie silnik korkowy gazowy za to odpowida. Teoretycznie mozna to bardzo dokladnie ustawić, ale mikser musiałby być robiony konkretnie do danego silnika wtedy charakterystyka przepływód odpowiadała by podciśnieniom i ilości gazu dawkowanego na jałowym i gdy ciśniesz w gaz.

Także niekombinować z przepływką bo jak wspomniano i tak to nic nie daje przy jeździe na gazie I generacja, ma tylko wpływ na jeździe na benzynce przy odpalaniu lub gdy gaz nam sie skończy :mrgreen: .

Dla potwierdzenia mojej tezy gdy bedzie wahać na jałowym (zakładam ze sam reduktor dobrze masz ustawiony) przy krec pare obrotów śrubę przed mikserem. Prawie daje głowe ze obroty sie ustabilizują, ale za to bedzie miał zamało gazu gdy wcisniemy gaz i muł bedzie starszny

Napisz mi może na priv jak rozwierciłeś ten mikser z 32 do 44 mm. Przecież jedyne do mozna tam nawiercić to te dziurki przez ktore gaz wychpodzi a średnice (oczko miksera) jak ???

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

w przepływomierzu jest kanał bocznikowy przez który zasysane jest powietrze na wolnych obrotach a do regulacji ilości powietrza służy śruba która powinna byc zakryta czerwonym koreczkiem. w zasadzie nie ma potrzeby regulacji jeśli skład spalin na wolnych jest prawidłowy, ale jeśli musisz/chcesz to należy to robić korzystając z analizatora spalin.

aha, jeśli masz problem z falującymi obrotami to najprawdopodobniej TPS jest zaolejony i należy go wyczyścić.jeśli czyszczenie nie pomoże to spróbuj wymienić mikrostyk zamontowany wewnątrz.u mnie pomogło i żeby do tego dojść przekopałem całą wiązkę silnika :mad2: .najgorsze jest to że "fachowcy" kazali wymieniać po kolei :przepływomierz, sondę L, komputer, czujnik temp. i położenia wału i sam nie pamiętam co jeszcze.

EFES Kebab House - Najlepszy Kebab w mieście!!!

http://img470.imageshack.us/img470/4254/efeswq6.jpg

Opublikowano

Mikser mam między przepływką a obudowa filtra. Mam instalację BRC i u gazownika dowiedziałem się że mają też miksery 44mm do mojego silnika. W sumie chciałem kupić ale jak go zobaczyłem to spytałem czym on się różni od mojego. Dostałem odpowiedz że wyłącznie średnicą i że jak chce to ten stary mogę sobie sam rozwiercić. Tak też zrobiłem. Dałem do tokarza i mi to zrobił - roztoczył. Różnica na benzynie zasadnicza :))

 

Celem moich modyfikacji było: uporanie się z falującymi obrotami na gazie jak i na benzynie i to pomogło. Jak i problemy z rozruchem i to też pomogło.

 

Acha, jeszcze jedno

 

NIE WOLNO GASIĆ SILNIKA NA GAZIE!!!

 

Zostaje gaz w przewodach a są dość długie. Zapalenie silnika na mieszance gaz - powietrze - benzyna przy -5 stopni C na zewnątrz jest nieporozumieniem. Można kręcić długo zanim wyciągnie gaz z przewodów. Niejednokrotnie moze dojsc do zalania silnika. Wiem bo jestem już po wymianie rozrusznika hehe

Opublikowano
TPC działa - sprawdzone na komputerze diagnostycznym. Było to wymieniane bo nie działał stycznik pełnego obciążenia - teraz jest ok, MOCY PRZYBYWAJ czuć różnice i wir w baku hehe
Opublikowano

Już mam wszystkie dane napięciowe:

1. zapłon przy zgaszonym silniku 0,2volt

2. bieg jałowy 1volt

3. 3000obr/min 2volt

 

 

przy wysłużonym silniku (mój 300tys. km) zalecam lekko zaniżyć te parametry o 5-10% - uboższa mieszanka.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Już mam wszystkie dane napięciowe:

1. zapłon przy zgaszonym silniku 0,2volt

2. bieg jałowy 1volt

3. 3000obr/min 2volt

 

Skąd te dane, może podać źródło albo jak do niego dotarłeś ?

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.