Skocz do zawartości

Ubywa płynu w chłodnicy, biały dym z rury wyechowej HELP!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich! Mam "mały" kłopot. Moje BMW po porannym odpaleniu do póki się nie nagrzeje do odpowiedniej temperatury nie dymi wcale. Natomiast jak nabierze temperatury, zwłaszcza po ostrzejszej jeździe zaczyna wydzielać się biały dym z rury wydechowej. Jest tak zawsze, nie tylko podczas wilgotnych i zimnych dni. Oprócz tego jak zostawię go w miejscu na biegu jałowym to za rurą wydechową na ziemi pojawiają się kropelki wody jak dłużej postoi. Płynu w chłodnicy regularnie ubywa jak jeżdżę (jak stoi samochód - nie ubywa nic). Dolewam z pół litra płynu na tydzień codziennej eksploatacji. Oprócz tego zbiera się ciśnienie w chłodnicy (jak rozgrzeje się samochód). Silniczek ma ponad 300 tys. przebiegu. Jeżdżę na niemieckim castrolu 10w60. Oleju wcale nie ubywa. Zamierzam się w lecie wybrać w dłuższą trasę i chcę wszystko porządnie wyremontować. Aha dodam jeszcze, że chłodnicę mam idealnie szczelną i rurki wszystkie tez (w 2 warsztatach mi to sprawdzali)
Opublikowano
Ok! Dzieki za linki! Nie ma w nich niestety nic o białym uporczywym dymie z rury wydechowej. Według mnie mam uszczelkę pod głowicą do wymiany. Co wy na to? Czy może to być uszczelka?
Opublikowano

a jaki jest kolor oleju na bagnecie?

jak kawa z mlekiem to uszczelka pod głowicą do wymiany

nie bagatelizuj, bo silniki są bardzo dobre ale jak przegrzejesz to duży wydatek będzie Cie czekać

Clear for take off!
Opublikowano
nie ma co czekać "czapkę" trzeba zdjąć.dopiero po zdjęciu okaże się co naprawde jest do wymiany i oby była to tylko uszczelka.btw olej w tym przypadku nie będzie obecny w wodzie.moim zdaniem pękła głowica najprawdopodobniej w okolicy prowadnicy zaworowej i po nagrzaniu szczelina powiększa się i woda z układu chłodzenia dostaje się do wydechu.ps.znajomy miał to samo.

EFES Kebab House - Najlepszy Kebab w mieście!!!

http://img470.imageshack.us/img470/4254/efeswq6.jpg

Opublikowano

Możesz mieć nietypowy przypadek głowicy, która ma pęknięcie, ale dające o sobie znać dopiero po rozgrzaniu silnika.

 

Taki silnik zimny zapala bezproblemowo, nie daje żadnych niepokojących objawów. Po rozgrzaniu pęknięcie daje o sobie znać. Płyn chłodzący zaczyna sączyć się do komory spalania, pojawiają się białe dymy, spada ciśnienie sprężania w trefnym cylindrze, silnik może przez to zacząć dodatkowo kuleć.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Płyn chłodzący zaczyna sączyć się do komory spalania, pojawiają się białe dymy, spada ciśnienie sprężania w trefnym cylindrze, silnik może przez to zacząć dodatkowo kuleć.

wydaje mi się że woda dostająca się do komory spalania spowodowała by wzrost ciśnienia a nie spadek :wink:

EFES Kebab House - Najlepszy Kebab w mieście!!!

http://img470.imageshack.us/img470/4254/efeswq6.jpg

Opublikowano

Witam

Mam male pytanko w temacie ,ale dotyczy innego samochodu/merca/

Znajomu kupil i w ukladzie chlodenia jest olej ,ale w misce nie ma.

Sprzedajacy /we Francji/powiedzieli mu od rzau,ze wlasciciel pomylkowo wlal olej do zbiorniczka wyrownawczego.Jezeli zasmiecam forum to przepraszam a jezeli moge liczyc na odpowiedz ,to prosze o sugestie.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.