Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie mogę połapać się w interpretacji opcji, które odpowiadają za twardość zawieszenia. Przykładowo, czy wybierając sportowe zawieszenie M i ASB sportową, twardo będzie non-stop, bez względu na ustawienia skrzyni, natomiast wybierając konfigurację zawieszenia standardowego mamy efekt "kanapowca"? Czy tylko opcja adaptacyjnego zawieszenia sportowego M pozwala regulować twardość zawieszenia? W konfiguracji serii F10/11 jest jeszcze EDC którego nie ma na liście wyboru w F30/31? Niestety na stronie bmw.pl nie znalazłem wyczerpujących informacji. :cry:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W F30 nigdy nie ma efektu kanapowca. :) Generalnie nawet standardowe zawieszenie na 17 calowych felgach jest dość sztywne. No ale to trzeba się przejechać i samemu ocenić, bo nie wiem jak bardzo twarde jest dla Ciebie odpowiednie.
Opublikowano

pozostaje zawieszenie adaptacyjne.

 

Zawieszenia standardowe oraz sportowe M to sa zwykle zawieszenia, bez mozliwosc regulacji przyciskiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3ka ma zdecydowanie mało komfortową charakterystykę zawieszenia, w porównaniu do np serii 5. Jeździłem na 16" zimowych runflatach kilka dni temu i zawieszeniu sport, nie było za wygodnie. Na drodze prostej jak stół daje piękne wyczucie samochodu. Niestety na słabej nawierzchni jest uciążliwe i jeśli po prostu chcesz w spokoju i jako takim komforcie dojechać do celu, to tylko zawieszenie adaptacyjne wchodzi w grę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy przypadkiem elektroniczna regulacji twardości zawieszenie to nie zupełnie co innego co adaptacyjne? Adaptacyjne z tego co kojarzę, to tzw aktywne zawieszenie zapobiegające przechyłom nadwozia. Ta pierwsza opcja to tylko usztywnianie zawieszenia, to co jest od wielu lat np. w Golfie (jako opcja).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zle sie wyrazilem, chodzi o to zawieszenie z konfigurowalną charakterystyką. Adaptacyjnym BMW nazywa wersję z Dynamic Drive (zapobieganie przechyłom na bok).
Opublikowano

ja chyba jestem jakis "inny"-

40 lat w tym roku a obnizam M-Zawieche bo za wysoko stoi... :lol:

i "20 wjezdzaja w piatek na auto :cool2:

jechalem ostatnio seria i kanapa taka ze strach wejsc w zakret :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo Ty widocznie masz już ten klasyczny kryzys wieku średniego. ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej normalne drogi. W DE jeżdżę tylko w trybie sport i przy 19" na runflatach w piątce jest tak wygodnie, że aż sie chce 21" założyć.

 

A potem wjeżdżam do nas i zastanawiam się, czy jednak 16" na standardowych oponach nie są jedynym sensownym rozwiązaniem :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze możesz mieć specjalny zestaw kół do wyjazdów do Polski. :mrgreen:
Opublikowano
Nie przesadzajcie już z tym stanem polskich dróg. IHMO w tej chwili takie narzekanie jest zasadniczo bez sensu. A do off-roadowej aktywności są inne auta niż BMW:)
Primator
  • 4 lata później...
Opublikowano
Panowie, jak rozpoznać jakie zawieszenie siedzi u mnie? Mam koło lewarka przełącznk (komfort, eco, sport). Mam wrażenie, że samochód jest twardszy na sporcie, ale może to tylko placebo :-) Jak się upewnić? Czy przełącznik przy lewarku oznacza regulowane zawieszenie?
bmw.jpg
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nie oznacza, podaj ostatnie 7 znaków vin.
  • 2 lata później...
Opublikowano

To w sumie jest ciekawy temat bo ja według listy wyposażenia nie posiadam adaptacyjnego zawieszenia a ewidentnie po wybraniu trybu sport auto staje się twardsze i nie przechyla go tak w zakrętach. Zakodowałem sobie również opcje konfiguracji trybu sport i mogę teraz włączyć sport tylko z utwardzonym zawieszeniem. Sprawdza to się super na zakręty i na duże prędkości na autostradzie.

IMG-7327.jpg

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli nie masz zawieszenia adaptacyjnego, to nie ma opcji żeby się utwardzało. Usztywnia się układ kierowniczy i to powoduje takie złudzenie.
Opublikowano
Jest możliwość doposażenia auta w adaptacyjne zawieszenie? Jutro będę na wymianie oleju w xDrive to zapytam mojego mechanika może będzie w stanie ocenić czy auto jest w nie wyposażone. Nie jestem pewien czy tylko usztywniony układ kierowniczy jest w stanie dać wrażenie nieprzechylania auta na boki.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W jaki sposób wg Ciebie zwykłe zawieszenie można regulować za pomocą elektroniki? :shock:
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
To efekt placebo, jeśli nie ma w VIN adaptacyjnego zawieszenia to go nie posiadasz. W każdej F30 to menu wygląda tak samo obojętnie czy jest adaptive czy nie.
Opublikowano
W jaki sposób wg Ciebie zwykłe zawieszenie można regulować za pomocą elektroniki? :shock:

 

Oczywiście że się nie da :) zastanawiałem się czy da się auto doposażyć doprowadzić wiązkę do amortyzatorów i wsadzić nowe.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.