Skocz do zawartości

320i Jakaz maź na korku do wlewu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Moj kolejny problem polega na tym ze przy zmianie oleju z Elf 15w/40 mineral na olej Mobil Super S 10w/40 polsyntetyk po przejechaniu okolo tysiaca kilometrow zauwazylem dzis z rana jakas jasna maź cos jak zmar na korku do wlewy uleju i po wyciagnieciu bagnetu na jego koncu, tzn. nie calkiem smar taki sztywny tylko jakbym do oleju wlal mleko i zmieszalo sie z olejem i ma teraz kolor jasnego oleju. oczywiscie caly olej nie ma takiego koloru tylko na korku do oleju jest takie cos i na bagnecie lekko widac przebarwienia ??? co to moze byc ???? dodam ze nigdy wczesniej czegos takiego nie widzialem u siebie w aucie przy tamtym oleju elfa dodam jeszcze ze mam przebieg 325000 tysiecy km. z gory dzieki za pomoc !!!! :jawdrop: :jawdrop:

jak kochac to Ksiezniczke jak krasc to Miliony jak jezdzic to tylko BMW ;)
Opublikowano
Prawdopodobnie zbyt mało jeździsz autkiem. Robi się tak w zimie gdy silnik jest nie rozgrzany. W zimie para w komorze silnika sie z krapla i jak nie zdąrzy odparować to właśnie się robi taki ser.. :mrgreen: Więcej jeździć :norty:
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

A jeszcze jedno.. Płyn ci sie z chłodnicy nie traci??

Jeżeli tak to uszczelka pod głowicą prawdopodobnie

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
A jeszcze jedno.. Płyn ci sie z chłodnicy nie traci??

Jeżeli tak to uszczelka pod głowicą prawdopodobnie

 

Tez stawiam na uszczelke pod glowica.

Opublikowano
Odpowiem ze troche ubywa plynu ale nie zbyt szybko przez miesiac troche ubyje doleje litre czasem 1,5l i jest ok ale dodam ze na wczesniejszym oleju jezdzilem rok czasu na tym elfie i nie mialem takich problemow byly mrozy nawet -20 stopni nie jezdzilem dwa trzy dni i nie bylo tego poprzednio czy to ma jakis wplyw na olej moze zle zrobilem ze zmienilem na polsyntetyk sam juz nie wiem
jak kochac to Ksiezniczke jak krasc to Miliony jak jezdzic to tylko BMW ;)
Opublikowano
troche ubywa plynu ale nie zbyt szybko przez miesiac troche ubyje doleje litre czasem 1,5l i jest ok

 

1-1,5 l miesięcznie, to jest trochę :?: :?: :shock: :duh:

 

Facet, ty od paru miesięcy jeździsz z uszkodzoną uszczelką pod głowicą :!:

 

Szczęśliwie do teraz płyn chłodzący nie mieszał się z olejem, ale ten błogi stan to już historia.

 

Olej w kolorze kawy z mlekiem, o dziwnej konsystencji, to jest ostatnie ostrzeżenie :!: To znaczy, że płyn chłodzący zaczął mieszać się z olejem. Na takim miksie smarującym silnik nie pojedzie daleko.

 

I to nie jest wina wymiany oleju na inny, tylko długiego bagatelizowania sporych ubytków płynu.

 

Teraz trzymaj kciuki, żeby przy rozbiórce silnika okazało się, że straty są niewielkie. Jestem ciekaw, czy głowica przetrwała te parę miesięcy współpracy z ciągle zapowietrzonym układem chłodzenia :duh: :duh: :duh:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

A ja powiem tak

z tym plynem to racja- (ale sprawdzilbym jeszcze szczelnosc wezy)

jak ok to poczetki uszczelki.

 

a takie mleko na korku to ja mam w swoim is-e

ale mi plynu grama niebierze

w moim przypadku to wina tego ze malo nim jezdzilem

A teraz to wogole stoi fura w garazu i opony kwadratowacieja...

 

Powodzenia.

Opublikowano
:| Właśnie to przerabiam!Usunięcie tej usterki zakończyło się ... wymianą silnika (pęknięty blok!!).Też byla najpierw maz na korku i na bagnecie.To akurat najgorsza wersja.Moze tylko uszczelka pod głowicą lub głowica. :!:
ZYCIE JEST .... za KROTKIE!
Opublikowano

to m30 da sie zajechac :shock: (ile ma na budziku nakrecone?)

 

A tak wogule to muj is jest na chodzie i bzyka wspaniale

 

Jak na 4 gary

 

tylko stoi w garazu bo niema kto nim jezdzic :|

Opublikowano
a takie mleko na korku to ja mam w swoim is-e

ale mi plynu grama niebierze w moim przypadku to wina tego ze malo nim jezdzilem

 

W twoim przypadku zgoda, że mleko na korku jest obecne, bo silnik za mało jeżdżony. Ale u rn23 mamy już mleko na bagnecie, w misce olejowej :shock: :duh:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

No 1-1,5l płynu na miesiąc to masakra .. ale swoją drogą Mobil Super S 10w/40 jest jakiś trefny ... u mnie też po zmianie na ten olej zaczęło się robić jakieś badziewie - pierwsze na korku a potem na bagnecie ... bylem z tym u mechaników i stwierdzili ze wszystko ok tylko za mało bunią jeżdżę (1,5km do 3km dziennie) i się skrapla woda :|... Jakoś im nie ufałem ale faktycznie jak się trochę więcej pojeździ to widać poprawę oleju. Wody mi praktycznie nie ubywa silnik się nie przegrzewa (zazwyczaj nie zdążył się nawet nagrzać :/).

Morał ... następnym razem wezmę inny olej (może ten CASTROL RS 10W/60).

Ja zanim zabrał bym się do wymiany uszczelki itd. to w pierwszej kolejności zmienił bym olej na innej firmy a później przegonił trochę samochodzik, przynajmniej jakieś 60km.

Opublikowano
:duh: Nie wiem czy to wina oleju czy inna przyczyna.Wiem tylko że najpierw mechanik mówil mi że masło na korku musi byc bo zima,pózniej że mało jeżdże.Najpierw ubywało powoli płynu a póżniej pokazał się olej w układzie chłodzenia, skończyło się nie ciekawie.Mom nadzieje że u ciebie wymiana oleju sprawe rozwiaże. :cool2:
ZYCIE JEST .... za KROTKIE!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.