Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanko do osob ktore troche bardziej ode mnie ogarniaja temat oleju silnikowego... Od kilku miesiecy jezdze e87 w 170 konnej wersji 120i. Auto ma na chwile obecna 200k przebiegu. Auto bylo od poczatku do konca serwisowane w autoryzowanym serwisie BMW we Wroclawiu i wszystko robione na czas az tu nagle... Pojawila sie wzmianka o zbyt niskim poziomie oleju i prosze dolac litr. Wszystko cudownie. Wiem ze bylo to 0W ale bij zabij nie pamietam 30 czy 40 i pytanko glownie o to jaki mam kupic bo nie chce nim za bardzo jezdzic zanim bede znow we wroclawiu zeby zapytac w serwisie a jezdze dosc sporo...

 

No i pytanie dodatkowe. Pojawilo mi sie ostatnio tak jak mowie inf o dolaniu oleju i w podobnym czasie informacja o plynie chlodniczym. Co to moze byc? Nie spala oleju chyba ze w tak cudowny sposob ze nie zostawia zadnych sladow i nie jest to widoczne... Plyn chlodniczy ktory zostal nie mial w sobie sladow oleju. Ladny pieknie czysty no i gdzie sie podzial? Gdyby cos to wywalaloby olej na plus a nie tez ze brak tak?

 

Jak sie ktos madry wypowie i pomoze to stawiam wielkie piwo!;/

Opublikowano

Nie bardzo się znam na silnikach z bezpośrednim wtryskiem a taki jest u Ciebie, ale odradzam jeżdżenie na castrolu. Jest słaby. Poczytaj sobie fora samochodowe. Ja zmieniłem z Castrola 5W30 na Valvoline Max Life 5W40 i zużycie oleju jakby delikatnie spadło. Niektórzy podobno piszą tez, że silnik na valvoline troche ciszej pracuje, ja akurat chyba nie zauwazyłem tego, ale głośniej napewno tez nie jest. Ten olej, o którym pisze jest zalecany do aut, które mają powyzej 100k przebiegu, więc przy Twoich 200k będzie chyba najlepszy. Oczywiście są lepsze oleje, ale on jest z tych dobrych w rozsądnej cenie. Co do zuzycia oleju to gadają/pisują że bezpośrednie wtryski lubia sobie łyknąć.

 

Sprawdź czy nie masz wycieków płynu i czy Ci nie kopci na biało. Korek od oleju jak ma pod spodem "masło" to też może być jeden z objawów padniętej uszczelki pod głowicą. Ale nie zawsze masło na korku to oznacza. Jak masz tego masła tylko troszkę a oleju i plynu Ci nie ubywa to może byc tylko wilgoć na korku, która w połączeniu z chlapiącym olejem zamienia się w masełko.

Opublikowano

Ja do swojego 118i N43 leje Millersa 5W30 i nie bierze praktycznie w ogóle oleju.

Do 320d N47 leje Valvoline i też pięknie.

525xi lata na ori Castrolu z ASO i po 20k litra mu już brakuje...

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano

Zgadzam sie z wami i dzieki za odpowiedzi co zrobic jak bede wymianial olej tyle ze na chwile obecna musze tego oleju DOLAC a olejow sie nie miesza prawda?;> W zwiazku z czym myslalem ze moze dowiem sie co leje serwis w BMW i jaka jest roznica w tej koncowce czyli miedzy 0W30 a 0W40...

 

Co do plynu chlodniczego bede obserwowal to dopiero teraz bo ani nie kopci ani nie ma zadnego "masla" a szczerze mowiac nie wiem kiedy ktos w ogole do tego zbiornika patrzyl...

Opublikowano
Najlepiej zamiast dolewać to wymień, a jak koniecznie chcesz dolać to czy dolejesz OW30 czy OW40 to bez różnicy, nic się silnikowi nie stanie.
http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano
Serwis leje castrola z tego co wiem. A czy wlejesz W30 czy W40 silnikowi nic nie będzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.