Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie ,prosze o pomoc nie wiem co jest z moim autem;/

Posiadam bmw e39 2.5 tds 1998 roku prawa strona silnika jest zalana olejem olej ubywa nie wiem jak gdzie , gdy odkrecam korek oleju korek wywala w góre olej leje sie ;/// nie dymi z tłumika odpala chodzi wszystko ladnie tylko musze ciągle olej dolewać prosze o pomoc

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam serdecznie ,prosze o pomoc nie wiem co jest z moim autem;/

Posiadam bmw e39 2.5 tds 1998 roku prawa strona silnika jest zalana olejem olej ubywa nie wiem jak gdzie , gdy odkrecam korek oleju korek wywala w góre olej leje sie ;/// nie dymi z tłumika odpala chodzi wszystko ladnie tylko musze ciągle olej dolewać prosze o pomoc

 

Prawa strona zalana olejem olej ubywa nie wiem gdzie... - to nie wiesz gdzie ubywa ? Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Dobra umyj silnik,są do tego środki, pięknie myją, potem myjka ciśnieniowa i powinno wszystko wyczyścić, jak nie to czynność powtórz. Nie nalej gdzieś wody do silnika! Po tym wszystkim odpal auto i obserwuj skąd leci.(pokrywa, głowica) Prawa strona auta stojąc przodem do auta czy siedząc za kierownica ? Zwalił bym kolektor dolotowy i filtr wraz z obudową aby dokładniej obejrzeć cały silnik. Najpierw zdiagnozuj wyciek, możesz nagrać filmik i wrzucić bo nie będziemy strzelać z czego ci leci.

Silnik równo pracuje???? Wcześniej było ok???

Opublikowano
Wcześniej musiało być ok,bo w koncu kiedyś musi sie popsuć ;p

 

Nie koniecznie bo mógł kupić już z takimi usterkami lub mogło być dobrze i zaczęło się dziać to co opisuje po jakiejś przyczynie o której nie napisał. Dlatego padło to pytanie, niech napisze coś więcej

Opublikowano
Witam serdecznie ,prosze o pomoc nie wiem co jest z moim autem;/

Posiadam bmw e39 2.5 tds 1998 roku prawa strona silnika jest zalana olejem olej ubywa nie wiem jak gdzie , gdy odkrecam korek oleju korek wywala w góre olej leje sie ;/// nie dymi z tłumika odpala chodzi wszystko ladnie tylko musze ciągle olej dolewać prosze o pomoc

 

Prawa strona auta stojąc przodem do auta czy siedząc za kierownica

 

Prawa strona auta czy silnika jest jedna, obojętnie jak stoisz tyłem czy przodem,po wyjęciu silnika obojętnie jak go przekręcisz to ma swoje strony, to tak na marginesie.

Kolega gyver7 twierdzi że z prawej strony cieknie czyli po stronie gdzie jest turbo.Ktoś nie dawno miał problem podobny i też twierdził że cieknie mu z prawej strony ale podał zdjęcie lewej strony silnika od strony podstawy filtra oleju, więc widać że z tymi stronami jest problem.Ale z określeniem po której stronie auta jest kierownica to nie ma nikt problemu.Wyobraź sobie że idziesz do sklepu kupić do auta lewy przedni kierunek a sprzedawca pyta - lewy stojąc przodem czy tyłem do auta. :mrgreen:

Sorry za ten wywód ale sprawa stron ,z lewej czy prawej przewija się tu co chwila i widać że spora część kolegów na forum tego nie ogarnia.Potem są nie porozumienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak leje z prawej, to albo z turba, albo spod pokrywy zaworów.

Do turbawki dochodzą 2 węże, dopływ oleju, i odpływ oleju.

Obadaj czy są całe i dobrze zamocowane.

Jak wali spod pokrywy, to pasuje ją zdjąć i zrobić uszczelkę.

Ale znowu piszesz że pod odkręceniu korka oleju wywala olej do góry, to ja bym stawiał na niedrożne odpowietrzenie skrzyni korbowej, przez co w silniku powstaje ciśnienie, i wywala olej uszczelkami, a po zdjęciu korka wywala górą.

A co się dzieje jak na zapalonym silniku wyciągniesz bagnet? Też wywala?

Nie pamiętam jak tam odma w TDS-ie wygląda, ale może by tak od niej zacząć?

Opublikowano
Nie pamiętam jak tam odma w TDS-ie wygląda, ale może by tak od niej zacząć?

Odma tez może być zawalona,ale po odkręceniu korka wlewu oleju w tds-ach zawsze wywala olej.

Jakby kolega chciał wyczyścić odmę,to ściągnąć pokrywę zaworów,w niej jest blacha,a pod nią metalowa siateczka-wymyć wszystko w benz.ekstrakcyjnej,poskładać i tyle.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Witam serdecznie ,prosze o pomoc nie wiem co jest z moim autem;/

Posiadam bmw e39 2.5 tds 1998 roku prawa strona silnika jest zalana olejem olej ubywa nie wiem jak gdzie , gdy odkrecam korek oleju korek wywala w góre olej leje sie ;/// nie dymi z tłumika odpala chodzi wszystko ladnie tylko musze ciągle olej dolewać prosze o pomoc

 

Prawa strona auta stojąc przodem do auta czy siedząc za kierownica

 

Prawa strona auta czy silnika jest jedna, obojętnie jak stoisz tyłem czy przodem,po wyjęciu silnika obojętnie jak go przekręcisz to ma swoje strony, to tak na marginesie.

Kolega gyver7 twierdzi że z prawej strony cieknie czyli po stronie gdzie jest turbo.Ktoś nie dawno miał problem podobny i też twierdził że cieknie mu z prawej strony ale podał zdjęcie lewej strony silnika od strony podstawy filtra oleju, więc widać że z tymi stronami jest problem.Ale z określeniem po której stronie auta jest kierownica to nie ma nikt problemu.Wyobraź sobie że idziesz do sklepu kupić do auta lewy przedni kierunek a sprzedawca pyta - lewy stojąc przodem czy tyłem do auta. :mrgreen:

Sorry za ten wywód ale sprawa stron ,z lewej czy prawej przewija się tu co chwila i widać że spora część kolegów na forum tego nie ogarnia.Potem są nie porozumienia.

 

Miało być prawa strona silnika stojąc przodem do niego czy siedząc za kierownicą :D No dla mnie kierownica jest po lewej, więc od strony turbiny raczej...

Opublikowano

Jest jeszcze możliwość przez obudowę filtra powietrza. Jest tam taki kruciec z oringiem który wchodzi w pokrywę zaworów i poprzez kanał w tej obudowie pod spodem łączy się z jakąś rurką, nie pamiętam do czego idzie dalej. Ja właśnie kiedyś miałem wyciek w tym miejscu.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DG71&mospid=47557&btnr=11_1517&hg=11&fg=15 - oring nr. 3 na schemacie

 

Wydaje mi się że to jest miejsce odprowadzenia ciśnienia i oparów gdzieś dalej i być może coś niedrożne?

My tu gadu gadu a założyciel tematu się nie odzywa :?

Opublikowano
Jest jeszcze możliwość przez obudowę filtra powietrza. Jest tam taki kruciec z oringiem który wchodzi w pokrywę zaworów i poprzez kanał w tej obudowie pod spodem łączy się z jakąś rurką, nie pamiętam do czego idzie dalej. Ja właśnie kiedyś miałem wyciek w tym miejscu.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DG71&mospid=47557&btnr=11_1517&hg=11&fg=15 - oring nr. 3 na schemacie

 

Wydaje mi się że to jest miejsce odprowadzenia ciśnienia i oparów gdzieś dalej i być może coś niedrożne?

My tu gadu gadu a założyciel tematu się nie odzywa :?

Ten oring nr.3 to właśnie ujście gazów z odmy w pokrywie zaworów.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.