Skocz do zawartości

[728] Poszła pompa wody, wskazówka tm w pionie. Przygrzany ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Poszła mi pompa wody... zorientowałem się dopiero pod domem, para szła spod maski, a cholera jasna wskazówka temperatury stała cały czas w pionie. Zbiornik wyrównawczy pusty. I teraz się cholera zastanawiam czy jak wywaliło mi całą wodę to to wskazanie temperatury było wiarygodne ? Czy nie przegrzałem auta? :( przejechałem trasę ok 20 km i nawet nie wiem w którym momencie to się stało. Jak myślicie, będzie ok ? Pompę już wyjąłem - była zmasakrowana, jak mi przyślą nową to będę się zabierał do roboty, przy okazji wymienię termostat, nie zaszkodzi skoro już mam wiatrak zdjęty. Tak przy okazji: widziałem tu bardzo dużo wątków o odpowietrzaniu m52, i nie wiem której metodzie zaufać... doradzicie coś? Niestety jestem we francji i wszystko muszę zrobić sam :-)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Wymiana pompy nie jest trudna poradzisz sobie :)

Zmieliło tylko łopatki?

Co do skutków przegrzania to tak naprawdę się okaże za jakiś czas czy nie zacznie pobierać oleju lub pobierać go więcej i czy nie uszkodziła się uszczelka.

 

Skąd szła para? Ze zbiorniczka? Szczęście że nie jest lato i w jakimś stopniu sam silnik oddawał ciepło może jechałeś niewielki odcinek z uszkodzoną pompą.

Temp musiała być w normie jeśli była w pionie. Jeśli by czujnik trafił na bańkę powietrza to poszła by temp max na niebieskie.

 

Jak zaczniesz odpowietrzać to odkręć dwa odpowietrzniki na maxa i lej płyn do zbiorniczka pod sam gwint wtedy zobaczysz, że zacznie po jakimś czasie odpowietrznikami wylatywać płyn wtedy je zakręcasz. Potem uciskasz węże i też wtedy może wcinać trochę płynu. Robisz wszystko przy włączonym zapłonie temp na 32st i 1 kreska nawiewu.

Jak poczujesz w wężu płyn to odpalasz auto i sprawdź czy jest strumyk przelewowy po dodaniu gazu. Jeśli nie to musisz uciskać trochę węże i dolewać płynu do staniu.

 

Jak będzie przelew to musisz czekać na temp sprawdzając przy okazji czy jest ogrzewanie. Musisz czekać aż do otwarcia termostatu (na zakręconym zbiorniczku)

Jak złapie układ ciśnienie możesz odkręcić jeden odpowietrznik i niech sobie wywali resztkę powietrza i trochę płynu i to samo z drugim.

 

Na następny dzień ja zawsze sprawdzam strumień czy jest i rozgrzewam auto czekam na ciśnienie w układzie i sprawdzam czy w odpowietrznikach było jeszcze powietrze. Na tym zawsze kończę.

Opublikowano

Wirnik się rozleciał, wywaliło uszczelkę na wałku i wałek lata na boki także pompa załatwiona na cacy :-) Jak dolałem wrzątku żeby zlokalizować przeciek to z pompy ciurkiem leciało. Para była wszędzie bo wiatrak rozchlapał po całym silniku płyn. Dzięki za rady, dam znać jak skończę tylko jeszcze czekam na pompę. Ruville zamówiłem to chyba ok ?

 

http://i39.tinypic.com/2yl72hc.jpg

 

http://i41.tinypic.com/28jbbiv.jpg

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Ta co zamówiłeś Albo SKF jest dobrym wyborem. Dobrze widzę? Miałeś już metalowe łopatki?>

Jak nie odkręcałeś nigdy odpowietrzników to mogą Ci się ukręcić albo puścić na oringu. Warto zakupić 1-2 szt. Ja mam 2 szt zawsze w schowku na zapas. Kosztowały grosze ok 7zł sztuka a mogą się kiedyś przydać.

 

Ile Ci ona bierze mniej więcej oleju? Bo jeśli mało albo nic to musisz teraz obserwować częściej w razie co.

Opublikowano
Właśnie najgorsze jest to że nie wiem ile Ona mi teraz bierze bo jestem 2.500 km po wymianie uszczelniaczy zaworów. Na razie nic zauważalnego nie zeżarła... cały fart w tym że ta pompa mi nie siadła w trasie z pl do fr tylko już na miejscu, a dużo nie brakowało bo we fr zrobiłem może ze 150 km od przyjazdu :-) tak, metalowe miałem. Ktoś się nie patyczkował i oryginał z logo wsadził, bo nie wierzę żeby na fabrycznej 320.000km przejechała.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Ktoś się nie patyczkował i oryginał z logo wsadził, bo nie wierzę żeby na fabrycznej 320.000km przejechała.

 

Mogła przejechać i więcej. Oryginały dojeżdżają czasem i do pół miliona. W mojej E32 z silnikiem M60 pompę wymieniłem dopiero po 450tys, a w E38 750 jeszcze siedzi oryginał/430tys/.

Pozdrawiam

Opublikowano

Fabryczna miała chyba plastikowe łopatki. I pewnie pompy w e32 były bardziej wytrzymałe niż te w nowszych konstrukcjach. Moja jeszcze siedzi oryginalna i się zastanawiam czy jej właśnie profilaktycznie nie wymienić.

Przebieg już prawie 300tys.

Szkoda tylko, że ta awaria stała się po wymianie uszczelniaczy. Oby nie dostały po tyłku

Opublikowano
Wkurza mnie to odpowietrzanie... wskazówka ładnie w pionie stoi woda w wężach jest przelew jest a z nadmuchów dalej Letnie powietrze... chyba że to wymaga dłuższej zabawy ? Walić cały czas płynu pod korek w trakcie żeby się przelewało z odpowietrzników ?

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Postaw przód wyżej to łatwiej odpowietrzysz nagrzewnice. Zakręć też na jakiś czas zbiorniczek by złapało ciśnienia i odkręć odpowietrznik jeden potem drugi i sprawdź czy powietrza nie ma.

 

Jak dalej nie będzie ogrzewania to odpal na odkręconym zbiorniczku ustaw temp na 32 nawiew na 1 kreskę i przepustnicą trzymaj na obrotach powinno przepchać bańkę

Opublikowano
Fabryczna miała chyba plastikowe łopatki. I pewnie pompy w e32 były bardziej wytrzymałe niż te w nowszych konstrukcjach.

Nie, fabryczne miały metalowe łopatki, przez krótki czas, chyba gdzieś w 96-97 wstawiali pompy z plastikowymi, ale potem wrócili do metalowych. W E32 oryginały też były wyłącznie metalowe...

Opublikowano

Auto mam wyprodukowane 10/1995. A pompa nie była fabryczna tylko założona ori 2 lata temu przez poprzedniego właściciela bo z nim gadałem. Jakaś franca wadliwa musiała być...

 

Co z tym dolewaniem w trakcie odpowietrzania ? Coś się stanie jak będzie po wszystkim sporo ponad stan płynu ?

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Kuźwa ręce opadają ... odpowietrzałem go na wielkiej górze, kombinowałem i tak i siak z ogrzewaniem klimą itd, rezultat taki że jest dobrze ale na chwilę - później grzeje tylko na obrotach - na jałowych leci letnie. Dobija mnie ta franca :-)

 

http://i42.tinypic.com/az83sz.jpg

 

Jakieś dalsze pomysły ? :(

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Hugo pyta o odpowietrzenie a ten baran znowu nie na temat. Po co piszesz co jak przegrzałeś? Nie zaśmiecaj.

 

Węże nie robią się twarde szybko? Z odpoweitrzników przy ciśnieniu w układzie leci płyn? Masz strumyk przelewowy mocny? Nie masz wycieków?

Opublikowano
No wydaje mi się, że wszystko jest ok poza nieszczęsnym ogrzewaniem. Strumyk wali porządny, węże długo twardnieją, wycieków nie widać, lpg również normalnie chodzi, :/ płyn raz leci raz nie z odpowietrzników, jak nie jest go bardzo dużo w wyrównawczym to nie leci. Ogrzewanie świruje grzeje raz lewa strona raz obie raz w ogóle i to tylko jak go trzymam na obrotach grzeje. Nie ma jakiegoś odpowietrznika nagrzewnicy ?

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Jak raz leci raz nie to się jeszcze odpowietrza. Może z nagrzewnicy właśnie wylatują jakieś resztki.

 

Mam jeden śmieszny patent ale bardzo pomocny.

Odkręcam zbiorniczek dmucham w niego ustami powietrze i w tym samym czasie odkręcam odpowietrznik. Leci płyn albo powietrze jak czujesz żę już nie możesz dmuchnąć to zakręcasz odpowietrznik. Musisz najpierw go zakręcić bo zaciągnie powietrze. Zrób tak kilka razy. Raz jednym odpowietrznikiem raz drugim.

 

Po tym wszystkim odpal rozgrzej niech złapie ciśnienie i odkręć odpowietrznik jak to ciśnienie załapie. I niech wywali płynu niech się leje możę jakaś bańka poleci.

 

Na sam koniec zakręć odpowietrzniki i obserwuj strumień, ale nie chwile tylko tak 3-5 min czy nie ma przerwy czy leci cały czas. Przepustnicą podkręć obroty i tak trzymaj

 

Posty tamtego barana raportowałem bo tego trola się czytać nie da

Opublikowano
Pompa była wymieniana na ori 2 lata temu. I teraz się zastanawiam czy była wadliwa czy coś to spowodowało. Pierwszy podejrzany: wiatrak. Ma ok 1cm bicia - może to od tego się pompa posypała ? Wałek, łożysko i oring mogły w sumie od wibracji w dupę dostawać...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.