Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

pod pedałem sprzęgła czuje delikatne impusly, tak jakby ktos spod spodu uderzał gumowym młoteczkiem z częstotliwością jeden raz na kilka sekund. CO TO JEST? Czy to cos zwiazanego z ABS-em czy jakims innym systemikiem? Jest to bardzo delikatne, jednakze slychac np podczas postoju samochodu na jalowym biegu.

dzieki za jakies podpowiedzi, pozdrawiam

Opublikowano
duzy koszt? :( I czy to cos powaznego? Nawet nie wiem co to jest lozysko oporowe :(
Opublikowano

Samo łożysko około 100 zł Kompletne sprzęgło skłąda sie z łożyska oporowego tarczy i docisku sprzęgła.

U mnie padło łożysko i wymieniłem całe kompletne sprzęgło bo i to skrzynia w dół. Wymienisz np łozysko i za 30 tyś km może ci sie sprzęgło slizgać i drugi raz robota jaki masz przebieg.Łożysko oporowe to nr 3

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB31&mospid=47444&btnr=21_0220&hg=21&fg=05

Moja beemka tez w krakowie smigała-korki korki cały czas sprzętgło hamulec gaz

Ale spokojnie narazie nic ztym nie rób i zobaczysz czy się będzie nasilać czy stuka jak włączasz sprzegło czy już stuka na biegu jałowym jak pedał jest w górze

Opublikowano
nie wiadomo czy to łożysko oporowe,nie te objawy.sprzegło masz hydrauliczne,zasilane płynem z tego samego systemu co hamulce,ja na twoim miejscu bym to zlekceważył,ale to oczywiscie twoja sprawa,sa na tym forum ludzie ogarnieci obsesja takze do porad,ktore sa mało fachowe podchodz z rezerwa :wink: .pozdro
Opublikowano
przebiegu mam 105.000km. A czy stuka jak jest pedal w gorze to nie wiem, jutro bede obserwowal :) W ogole, musze jezdzic tak z pol godziny zeby zaczelo stukac. Jak jest silnik zimny to chyba sie nic nie dzieje. Cale sprzeglo to pewnie drogawe jest a ja jezdze sobie nie jak akwizytor od morza po gory tylko delikatnie, okolo 15 tys km rocznie. Martwie sie, bo chcialem wyskoczyc do chorwacji na tydzien w czerwcu lub z koncem maja i nie wiem czy moge z tym jechac czy nie w takim razie :(
Opublikowano
spokojnie mozesz jechac gdzie ci sie podoba.tyle ze przed wieksza trasa posprawdzaj podstawowe rzeczy w aucie.jesli masz faktycznie taki przebieg jak podajesz to na 100% nie jest to łożysko oporowe.pozdro
Opublikowano

serio taki przebieg, kupilem od 1 wlasciciela we wloszech sliczny egzemplarz, bez grama szpachli z jednym felerem.... silnik 1.8 115 PS hhehee. Poprzednio mialem e39 2.5 i troche roznica w osiagach mnie przytlaczala na poczatku, teraz sie juz przyzwyczailem :) Kupilem bo cena byla ok i gosc mi dodal hardtop.

Na razie to oleje faktycznie, ale bede czujny jak pies podwojny :) Moze jeszcze sie ktos trafi co mial podobny objaw i go rozgryzl

Opublikowano
a czy czujesz że pedał podczas tego impulsu porusza się? pewnie nie tylko słychać takie stłumione tyk tudzież puk hehe:) . u mnie jest podobnie, silnik też podobny i tak samo pojawia się to po jakiś 30 min. jazdy. doczytałem się gdzieś na forum (nie pamiętam postu), że to mogą tykać elektrozawory od ogrzewania. na logike to może być to jak się nagrzeją to coś tam zaczyna tykać i dlatego pojawia się to po 30 min. a nie od razu jak jest zimny. narazie tego nie sprawdzałem (brak czasu i odpowiedniego miejsca) ale prędzej czy później postaram się dojść do ładu z nimi, może to nie one ale auto prawie 11 letnie więc nie zaszkodzi przeczyścić. wpadłem na pomysł żeby pojeździć z wyłączonym ogrzewaniem (zgaszony klimatronik) i zobaczyć czy tyka, ale zawsze zapominam dopiero po 30 min:) wale się w czoło że miałem wyłączyć. spróbuj może Ty nie zapomnisz. pozdrawiam
Opublikowano
ja mialem tak ze jak lekko dotknolem noga sprzegla to mi pedal drzal, i co sie okazalo?pojezdilem pol roku i po wcisnieciu sprzegla bylo slychac charczeniedosyc glosne, wiec trzeba bylo zdjac skrzynie i zobaczyc co sie stalo.a stalo sie nieciekawie, lozysko oporowe sie zatrzymalo zrobilo sie fioletowe a ina skutek tego zatrzymania wyryralo mi bruzde w sloneczku (docisku).Predzej czy pozniej to musisz chozciaz wymienic to lozysko.
przednie kola sluza do kierowania, a tylne do napedzania
Opublikowano
ja mam 70tys przeiegu tez w 100% oryginal.... ale wracajac do uderzen to mam to samo i to co jakis czas, jak samochod sie nagrzeje to zaczyna stukac... z tego co mi ktos kiedys powiedzial to jest to zwiazane z abs-em lub cos takiego i zeby jezdzic bo jest ok.. sam jestem ciekawy co to jest
Opublikowano
może i abs, bo faktycznie zawory od ogrzewania i mechanika od abs jest patrząc od strony kabiny przed kierownicą w komorze silnika. co do łożyska to raczej nie (mały przebieg) poza tym łożysko nie powinno tykać w równych co sekundowych odstepach czasu a raczej szumieć. mam doświadzczenie bo w 2 aucie już około 45000 z takim się poruszam i nie wnikam. to tanie auto (uno '93) więc naprawa nie będzie droga a przynajmiej będzie można usunąć wszelkie wycieki i wstawić nowe sprzęgło bo to już swoje się natargało km i kg.
Opublikowano
poweredbymg: zwróć uwagę, czy to stukanie ujawnia się też bez dotykania pedału sprzęgła. Jeśli tak, to sprawdź jeszcze, czy ustaje po włączeniu temp. na max. lub min. Jeśli tak to jest to elektrozawór od ogrzewania, jak zauważył trafnie kolega Kadenmpwr. Zależnie od egzemplarza, różnie go słychać. Może to być też łożysko wyciskowe sprzęgła, ale wątpię- objawy są inne i raczej nie przy tym przebiegu.
Opublikowano

wiecie co, za malo dzis jezdzilem ale przypomnialem sobie ze to stukanie to raczej pedalu hamulca dotyczy a nie sprzegla :oops: Jest rownomierne i silnik faktycznie musi byc cieply, byc moze musi byc tez wlaczony climatronic

bede prowadzil dalej obserwacje :) i napisze jesli mi sie cos pokojarzy w kontekscie tego co napisaliscie

Opublikowano
dokladnie ja tez nie doczytalem ale chodzi o pedal hamulca, slychac stuki jak sie polozy delikatnie noge na nim to czuc uderzenia. przy wcisnietym hamulcu nie slychac uderzen... moze faktycznie to ten abs??
Opublikowano
kurde, przeanalizowalem wszystko i to nie pedal sprzegla tylko hamulca ... :( Pomylilem sie opisujac problem :( I nie stuka jesli ne wlacze klimy - chyba! Bo dzis nie stukalo ale malo kimometrow zrobilem
Opublikowano
dzieki za rade Kowal, niestety nie wiem gdzie jest zawor o ktorym piszesz ale mam nadzieje ze koledzy sie orientuja i mi pokaza :) W ogole sie nie znam na silnikach :( A jesli to on, to co? :) Dramat czy ok?
Opublikowano
Zawór masz koło serwa. Poznasz go po tym, że dochodzą do niego węże wodne do nagrzewnicy. Ten zawór tak ma stukać. Możesz go rozbierać, czyścić i t.p. ale i tak nic nie zrobisz. Moja rada to nie przejmuj się tym.
Opublikowano
naprawde nie ma sensu go ruszać? nareszcie zrobiło się cieplej i myślałem że spróbuje z tym powalczyć, ale jak to ma nic nie dać to jest to gra nie warta świeczki bo zejdzie ze 2 -3 godziny i będzie pukać dalej. w sumie słychać to tylko podczas postoju a przecież wiadomo że bmw się nie stoi tylko jeździ :8)
Opublikowano
Jakbyś był taxówkarzem i grzał się na postoju, to by ci mogło przeszkadzać. Ale jakbyś grzał, to podejrzewam, że na maxa, a wtedy nie stuka :)
Opublikowano
No widzisz pan mecik cie wysyła do chorwacji z tym problemem spoko przecierz na trasie tez są warsztay :mad2:

 

no widzisz kolego juz nie sprzeglo a hamulce,za pare dni bedzie ogrzewanie albo tylnie kolo i poco te emocje :mrgreen: niech jedzie do tej Chorwacji to przynajmniej odpocznie od zamartwiania sie o fure. :lol: pozdro

Opublikowano
sprzeglo czy hamulec, martwi mnie tak samo!!! :) Wiec skoro to hamulec to jaka diagnoza?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.