Skocz do zawartości

520D M47D20 Po wyłączeniu silnika zapala się kontrolka oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Problem jest taki, że czasami po wyłączeniu silnika równo z wyłączeniem zapala się żółta kontrolka oleju, po czym jak przekręcę zapłon to ona znika więc nie mam możliwości odczytania tego na komputerze. Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje?

Dodatkowo żółta kontrolka oleju zapala się podczas jazdy jak wskazówka temperatury zaczyna wychodzić z niebieskiego pola. Żeby z kolei tego uniknąć to nie wolno na zimnym hamować silnikiem, wtedy ta kontrolka się nie zapali.

 

Zna ktoś takie przypadki? Czy to już znak, że panewki się kończą?

 

P.S. Co do czerwnoej kontrolki to po włączeniu zimnika na zimno to gaśnie mi ona po 2 sekundach.

P.S. 2 Leję olej Castrol Edge 0w30 - tuż po wymianie oleju tak samo się dzieje, przy wymianie oleju były wymieniane wszystkie filtry i cała ODMA.

Opublikowano

po piersze przeczytaj instrukcje obslugi auta.

po drugie to jest kontrolka malej ilosci oleju(czujnik poziomu)

po 3 ulitmo mozna tak tylko 50 km przejechac .bo to jest tylko co w misce.

najlepiej sprawdz jak auto bedzie zimne .bo z zycia wiem ze czasem jest ten czujnik za czuly i troche oszukuje. bynajmiej w m54. :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
Jeżeli to sie stało po wymiania oleju to sprawdz stan oleju,wiem że głupio pisze teraz ale czasami ludzie na to nie wpadną :D i 0w olej to troche marny,ile masz przejechane?
Opublikowano
Sprawdź stan oleju, sprawdź czy nie wlecze się za tobą ślad oleju :norty: jak po chwili gaśnie kontrolka to nie przejmuj się.
Opublikowano
Albo mało oleju albo uszkodzony czujnik. Ja tam bym wymienił jak sie okaże uszkodzony, nie lubie jak coś mi świeci na zegarach.
Opublikowano

Właśnie miałem dopisać stan oleju:

3000 km przejechane po wymianie oleju, nie uciekło ani kropli, a bagnet daje równo na drugiej z trzech kresek (po spłynięciu całego oleju do miski).

 

Sprawdź stan oleju, sprawdź czy nie wlecze się za tobą ślad oleju :norty: jak po chwili gaśnie kontrolka to nie przejmuj się.

Nie uronił ani kropli, słupek jest suchy, osłona dolna też jest sucha, wczoraj przy okazji sprawdzałem z mechanikiem intercooler i też jest on suchy, więc turbina też nie puszcza.

Przeszukałem forum i natkąłem się na temat złych zaworów w podstawie filtra oleju, ale nie wiem czy to może mieć coś wspólnego.

 

Dodam jeszcze na koniec, że częstotliwość występowania tego zwiększa się przy niskich temperaturach, czyli około zera i niżej - nie dzieje to się za każdym razem. W wiosnę i lato z tą usterką praktycznie nie mam do czynienia.

Opublikowano
Jak mówisz że nie masz tego problemu latem to mogą być jakieś kable zamarznięte lub zapchane. Może jakaś nieszczelność w układzie? Teoretycznie nie powinno być to miejsca. Moim zdaniem kontrolka jest jeb**** :)
Opublikowano
tak jak wyżej ci napisałem - kolor żółty to czujnik poziomu, który masz uszkodzony. kontrolka czerwona, która gaśnie po chwili od odpalenia to bolączka wielu m47, sam tak mam i już kiedyś się przymierzałem do wymiany podstawy filtra oleju ale na razie odpuściłem, tym bardziej, że niektórzy po wymianie nadal mają ten sam problem. W każdym razie jeżdżę z tym już około 50kkm i nic nowego z tego nie wynikło. pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie,

Kolejna wymiana oleju i przy okazji czujnika oleju na zupełnie nowy, oryginalny z BMW i wciąż dzieje się to samo, czyli na jak hamuję silnikiem na zimnym (czyli jak wskazówka jest w niebieskim polu) to pojawia się, a jak hamuję na luzie to się nie pojawia. Poza tym czasami po zgaszeniu auta też zapala się ta kontrolka.

Na dniach postaram się pożyczyć kabel do komputera i sprawdzić co się dzieje podczas jazdy, ale póki co nie mam pomysłów.

Opublikowano
Właśnie miałem dopisać stan oleju:

3000 km przejechane po wymianie oleju, nie uciekło ani kropli, a bagnet daje równo na drugiej z trzech kresek (po spłynięciu całego oleju do miski).

 

Olej masz mierzyc 5min po wyłączeniu rozgrzanego silnika.

Jesli w tym czasie na bagnecie nie bedzie oleju, no to znak, ze jednak nie czujnik poziomu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej masz mierzyc 5min po wyłączeniu rozgrzanego silnika.

Jesli w tym czasie na bagnecie nie bedzie oleju, no to znak, ze jednak nie czujnik poziomu

 

Dodam, że rozchodzi się o to, iż czasem nie trzymają zaworki w podstawie filtra oleju, i po dłuższym czasie olej z niego ucieka do miski, i masz niby dobry stan, a faktycznie brakuje prawie litry która mieści się właśnie w filtrze oleju.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dokładnie po 5 minutach po wyłączeniu silnika (uprzednio wskaźnik temperatury rozpędzony do pionu) na bagnecie poziom jest prawie max.

Sprawdzałem komputerem czy błąd opisany wcześniej (żółta kontrolka po rozgrzaniu) zapisuje się jako błąd - nie zapisuje się, nie ma błędu, ale kontrolka świeci.

Poza tym przyszła mi do głowy głupia teza - wcześniej miałem coś takiego, że przy dość zużytych końcówkach stabilizatora przednie czujniki ABS wypadały. Możliwe, że w tym przypadku jest tak, że poduszki pod silnikiem i skrzynią są mocno zużyte (wiem, bo trzęsie całą budą na postoju) i olej w misce chlupie i czujnik głupieje.

Czy ktoś się zgadza z tą tezą?

Opublikowano
Tak, tylko że przez te poduszki silnikiem będzie telepało najbardziej na biegu jałowym a ty wtedy nie masz tego objawu, już nie mówiąc o tym, że po zgaszeniu ci wyskakuje kontrolka. Dziwny masz przypadek...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.