Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie forumowiczów!

Dziś podłączyłem moje BMW E46 318d 116KM pod komputer.

W inpie pokazało mi następujące błędy:

 

http://www.lux-bud.com/odczyt/1.jpg

http://www.lux-bud.com/odczyt/2.jpg

http://www.lux-bud.com/odczyt/3.jpg

http://www.lux-bud.com/odczyt/4.jpg

 

Z autem ogólnie nic złego się nie dzieje, choć wydaje mi się że dużo pali ok 8L/100km.

Moje podejrzenia padają na przepływkę, ponieważ po odpięciu kostki od przepływomierza silnik nawet się nie 'zakołysał'.

Proszę o fachową poradę.

 

To odczyta LIVE DATA na biegu jałowym:

 

http://www.lux-bud.com/odczyt/5.jpg

 

A to odczyt LIVE DATA na 3 biegu, pedał gazu w podłodze:

 

http://www.lux-bud.com/odczyt/7.jpg

 

 

Po jakimś czasie wyskoczył mi jeszcze taki błąd:

 

http://www.lux-bud.com/odczyt/6.jpg

 

Z góry serdecznie dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam!

Opublikowano

Masz zaślepiony,odłączony EGR?

Pokaż korekcje wtrysków,gdyż (1279) rough controller to przekroczone wartości korekcyjnych potrzebnych do utrzymania odpowiedniej pracy silnika .

Opublikowano

EGR nie jest zaślepiony.

Obecnie nie mam dostępu do komputera, jak tylko odczytam korekcje wtrysków, wstawię korekcję wtrysków

Opublikowano
Jak ja miałem uszkodzoną(?)/odłączoną przepływkę to miałem te dwa błedy : air flow meter oraz input-air temperature sensor.
Sprzedam:
Opublikowano

Przed chwilą podłączyłem po raz kolejny moje auto.

Na początek zamieszczam błędy jakie tym razem nałapał:

 

F E H L E R S P E I C H E R L E S E N

---------------------------------------

Datum: 11.01.2014 02:50:35

ECU: D50M47A

JobStatus: OKAY

Variante: D50M47A

-------------------------------------------------------------

ERGEBNIS: 4 Fehler im Fehlerspeicher !

-------------------------------------------------------------

3FB1 3FB1 (0102) Luftmassenmesser

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 20

Kilometerstand 205040 km

mittlere Motordrehzahl 882.64 rpm

Kühlmitteltemperatur 16.99 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 307.21 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 8.66 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 1606.91 mg/Hub

Ladedruckwert 964.92 hPa

Spannungsrohwert des Luftmassenmessers HFM 0.00 mV

Batteriespannung 14011.66 mV

Ansauglufttemperatur 8.96 deg C

Atmosphärendruck 984.61 hPa

Signal oder Wert unterhalb Schwelle

Testbedingungen erfuellt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 3F B1 82 02 00 00 01 14 50 18 20 43 27 16 FF 62

00 56 3B 64

-------------------------------------------------------------

3F70 3F70 (0112) Ansauglufttemperatursensor

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 20

Kilometerstand 205040 km

mittlere Motordrehzahl 882.64 rpm

Kühlmitteltemperatur 16.99 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 307.21 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 8.66 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 1606.91 mg/Hub

Ladedruckwert 964.92 hPa

Lufttemperatur Spannungsrohwert 4980.53 mV

Batteriespannung 14011.66 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Atmosphärendruck 984.61 hPa

Signal oder Wert oberhalb Schwelle

Testbedingungen erfuellt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 3F 70 01 02 00 00 01 14 50 18 20 43 27 16 FF 62

E6 56 00 64

-------------------------------------------------------------

4501 4501 (0401) Abgasrueckfuehr-Regelung

P0401 Abgasrückführung 1 - Durchsatz zu gering

Fehlerhäufigkeit: 79

Logistikzähler : 24

1. Umweltsatz

Kilometerstand 205050 km

mittlere Motordrehzahl 1848.02 rpm

Kühlmitteltemperatur 61.17 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 653.80 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 25.99 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 976.75 mg/Hub

Ladedruckwert 1831.38 hPa

linearisierter APP1 40.16 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 99.25 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 65.38 %

Atmosphärendruck 974.76 hPa

2. Umweltsatz

Kilometerstand 205280 km

mittlere Motordrehzahl 2399.67 rpm

Kühlmitteltemperatur 88.27 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 677.43 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 13.78 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 869.62 mg/Hub

Ladedruckwert 1673.84 hPa

linearisierter APP1 26.77 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 99.25 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 64.59 %

Atmosphärendruck 984.61 hPa

Signal oder Wert unterhalb Schwelle

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 45 01 A2 06 04 01 4F 18 50 19 43 6F 53 42 9B BA

33 7E 53 63 50 30 57 8A 56 23 8A AA 22 7E 52 64

-------------------------------------------------------------

4530 4530 (1297) Ladedruckregelung

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 32

Kilometerstand 205460 km

mittlere Motordrehzahl 1848.02 rpm

Kühlmitteltemperatur 72.21 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 1071.29 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 13.00 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 888.52 mg/Hub

Ladedruckwert 1654.15 hPa

linearisierter APP1 58.27 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 0.00 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 71.68 %

Atmosphärendruck 984.61 hPa

Signal oder Wert oberhalb Schwelle

Testbedingungen noch nicht erfuellt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 45 30 11 02 00 00 01 20 50 42 43 7A 88 21 8D A8

4A 00 5B 64

=============================================================

 

Korekcja wtrysków na biegu jałowym:

http://lux-bud.com/odczyt/Korekcja_wtryskow_jalowy.jpg

 

 

Korekcja wtrysków przy 3 tys. obrotów:

http://lux-bud.com/odczyt/Korekcja_wtryskow_3000.jpg

 

 

Cylindry na biegu jałowym:

http://lux-bud.com/odczyt/Cylindry_jalowy.jpg

 

 

Cylindry przy 3 ty. obrotów:

http://lux-bud.com/odczyt/Cylindry_3000.jpg

 

 

To praca silnika:

http://lux-bud.com/odczyt/Silnik.jpg

 

 

A to ponowny odczyt LIVE DATA pozostałych wartości silnika na biegu jałowym:

http://lux-bud.com/odczyt/Pozostale_jalowy.jpg

 

 

 

A to ponowny odczyt LIVE DATA pozostałych wartości silnika przy 3000 tys. obrotów:

http://lux-bud.com/odczyt/Pozostale_3000.jpg

Opublikowano
Jak by egr był zaślepiony pokazywał by prawie 2 razy większą masę zasysanego powietrza.

 

Przy zaślepionym pokazuje ok 150 mg więcej,przy dwukrotnym większym nie byłoby jazdy.

 

Z live data wynika,że przepływka mierzy dobrze,problemem może być sam czujnik temperatury powietrza ,który jest zintegrowany z przepływomierzem.

Korekcje wtrysków są poprawne (sprawdzamy tylko na biegu jałowym ,najlepiej na zimnym silniku)

Opublikowano

Czyli muszę wymieniać całą przepływkę czy można to jakoś osobno dokupić?

Ostatnio wymieniłem również filtr odmy, myślałem że może spalanie nieco spadnie, ale nadal jest wysokie, wręcz bardzo wysokie.

Jakieś inne porady?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.