Skocz do zawartości

Czujnik obrotów wału korbowego.... nowy czy forumowa używka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hejka, jak w temacie komputer pokazał mi błąd czujnika wału korbowego. Zastanawiam się czy kupić jakiś nowy wynalazek czy używkę ... ktoś przerabiał temat zapewne niech coś podpowie
Opublikowano
Nowe to nie wynalazki. Wystarczy kupić VDO siemens. Inne nie działają często od razu po założeniu. Używka może nie działać albo po nie długim czasie znowu walnąć co przyjemne nie jest jak pewnie już sam wiesz.
Opublikowano

Potwierdzam, tylko oryginal, zadnych zamiennikow. Nawet uzywka ale nie chinskie zamienniki, wymienialem dwie sztuki i dopiero na oryginalnym nic sie nie dzieje.

Pazerny dwa razy traci

Opublikowano
Jakie masz objawy przy padniętym czujniku??

Nie będę oszukiwał ale od jakiegoś czasu jedyny objaw czyli drżenie auta przy ruszaniu zniknął, i ten czas można by liczyć w tygodniach, jedyne co pokazuje komputer to ten czujnik. Dlatego zastanawiam się co do jego zakupu, wiem że vdo będzie kosztowało mnie coś w granicach 220-230zł(vemo 200zł podobnie jak swag) ale wydanie takiej kasy bez celu jest bez sensu. Dlatego rozważam używkę albo jakiś tani zamiennik !!

 

Nowe to nie wynalazki. Wystarczy kupić VDO siemens. Inne nie działają często od razu po założeniu. Używka może nie działać albo po nie długim czasie znowu walnąć co przyjemne nie jest jak pewnie już sam wiesz.

No właśnie ten niby walnięty czujnik u mnie wcale nie sprawia wielkich problemów...

Opublikowano

Bo dopiero zaczyna padać.

Możesz sobie podmienić ze szrotu używkę i zobaczyć czy będzie poprawa. Jak będzie to i tak kupował bym nowy bo bał bym się na używce kilkunasto letniej jeździć. A na szrocie powiedzieć, ze jednak to nie to lub cokolwiek innego.

Opublikowano

Po pierwsze sprawdź czujnik wałka rozrządu, mimo że pokazuje Ci padnięty wał korbowy może być tak, że padnięty jest czujnik rozrządu- bo komp nie rozróżnia.

Sam się na tym przejechałem bo pierwsze co zrobiłem to pojechałem pod kompa, pokazał padnięty walek rozrządu, więc ASO, nowy czujnik, dalej te same objawy. znów komp- czujnik rozdządu. A gdyby to nie był XXI wiek zajrzałbym najpierw pod maske i spojrzał na czujnik wału korbowego który był przełamany przy bloku silnika.

 

Niestety komputery sprawiają że zapominamy o pierwszej diagnozie 'naocznej i namacalnej'.

A to pozwala zaoszczedzic sporo $$$

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano

Spoko, to postaram się go jakoś ocenić ..

A jakie miałeś objawy tego korbowego ..??? bo u mnie to tak specjalnie to się nic nie dzieje ale czasem podczas ruszania to telepie budą jakby miało skrzynie z silnikiem wyrwać ...

Opublikowano

ja miałem takie historie:

1. Zatrzymuje się na światłach, puszczam hamulec wciskam gaz, chce ruszyć, obrotomierz skacze jak w starym jelczu od 1-6tys a silnik gaśnie.

2. W trakcie jazdy taka sama historia- obrotomierz wariuje, silnik się dusi i dostaje drgawek

3. Spalanie x2

4. Kopcenie jak przy uszkodzeniu uszczelki pod głowicą

5. I ogólnie moc porównywalna z 126p

 

A dodam że te objawy nie były ciągłe a pojawiały się co jakiś czas

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano
Tak, kup tani zamiennik albo używkę a potem płacz że auto Ci stanie w drodze i dalej nie pojedzie (bo tak się skończy, jak czujnik całkiem padnie...) Tak jak napisali koledzy wyżej - tylko oryginał VDO Siemens (ale nie w ASO, bo za znaczek BMW na części zapłacisz x2). Jeśli dla Ciebie 200 zł to wygórowana cena za naprawę auta to lepiej od razu sprzedaj bawarkę i kup sobie golfa czy astrę (za cenę jednej poważniejszej naprawy BMW...)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
ja miałem takie historie:

1. Zatrzymuje się na światłach, puszczam hamulec wciskam gaz, chce ruszyć, obrotomierz skacze jak w starym jelczu od 1-6tys a silnik gaśnie.

2. W trakcie jazdy taka sama historia- obrotomierz wariuje, silnik się dusi i dostaje drgawek

3. Spalanie x2

4. Kopcenie jak przy uszkodzeniu uszczelki pod głowicą

5. I ogólnie moc porównywalna z 126p

 

A dodam że te objawy nie były ciągłe a pojawiały się co jakiś czas

 

To u mnie jest jakiś zupełnie innego wymiaru problem ... przypadłość mojej to drżenie podczas ruszania raz w miesiącu od 2 lat ..... ostatnie 2 miesiące nie pojawiło się nic.

To może gdzieś źle szukam, bo czujnik chyba nie pada od 2 lat tym bardziej że robię tym autem w granicach 15-20 tys rocznie....

U ciebie jak piszesz to jakaś makabra .. była.

 

Tak, kup tani zamiennik albo używkę a potem płacz że auto Ci stanie w drodze i dalej nie pojedzie (bo tak się skończy, jak czujnik całkiem padnie...) Tak jak napisali koledzy wyżej - tylko oryginał VDO Siemens (ale nie w ASO, bo za znaczek BMW na części zapłacisz x2). Jeśli dla Ciebie 200 zł to wygórowana cena za naprawę auta to lepiej od razu sprzedaj bawarkę i kup sobie golfa czy astrę (za cenę jednej poważniejszej naprawy BMW...)

 

Od 8 lat jeżdżę e39 i zaufaj mi wiem ile można w nią wpompować kasy !!!

Opublikowano

U mnie przy padającym czujniku miałem takie objawy:

- ciężkie odpalanie

- auto gasło na wolnych obrotach, przy dohamowywaniu na sprzęgle zawsze gasł

- znaczny spadek mocy - szczególnie na niskich obrotach, za czym oczywiście szedł wzrost spalania

 

Wsadziłem oryginał i wszystko jak ręką odjął. :-)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
w takim razie jeżeli ja nie mam żadnej z tych przypadłości to może znaczy to że to czujnik wałka rozrządu !!! ktoś wie czym się objawia jego awaria ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jeśli komputer pokazał Ci błąd czujnika wału korbowego to dlaczego go nie wymienisz?

Kombinujesz teraz z czujnikiem wałka rozrządu.

Opublikowano

Kolega kombinuje bo zasugerowałem, że choć komp pokazuje czujnik wału korbowego może być padnięty czujnik wałka rozrządu- nie jestem pewny na 100% kolejności, ale wiem że jak padnie czujnik wału to pokazuje że czujnik wałka rozrządu, bądź analogicznie- niech wypowie się fachowiec który to przerabiał kilka razy, bo ja mówię tylko ze swojego skromnego doświadczenia- komp pokazał mi padnięty czujnik wałka rozrządu, wymieniłem, zapłaciłem 400zł za czujke, podpinam kompa- diagnoza- padięty czujnik wałka rozrządu. Diagnoza organoleptyczna- przełamany kabelek przy bloku silnika na czujniku wału korbowego- 400zł czujnik wału korbowego.

Dlatego kolege poinformowałem że warto najpierw sprawdzić "na oko" bo dziś każdy mechanik zmienił się w 'wymieniacza' co umie tylko podpiąć wtyczke i zamówić drugą część zamiast pofatygować się i spróbować zdiagnozować wstępnie bez użycia kompa.

A zaoszczędzić można sporo $$$ nie tracąc zbyt wiele czasu....

 

 

PS> jak się udzielacie to dokładajcie jakieś przydatne informacje, tak aby pytający mógł znaleźć rozwiązanie swojej usterki, bo wypowiedzi w stylu "kup oryginał bo bedziesz płakał, a jak cie nie stać to sprzedaj bawarke...." :mad2: nie wiele wnoszą w temat.... Kiedyś zapytałem co może być powodem przegrzewania się silnika- 9 na 10 odpowiedzi brzmiało- 'jezdz tak dalej, zobaczysz co bedzie', 'przegrzales silnik to juz mozesz szukac drugiego'...

Ale nic tam, wolność słowa:P

 

Od 8 lat jeżdżę e39 i zaufaj mi wiem ile można w nią wpompować kasy !!!

 

Ja także jezdzę wciąż tym samym egzemplarzem od 2005r ale jakoś specjalnie dużo utrzymanie mnie nie kosztuje, fakt że przez te lata zrobiłem 120kkm, ale oprócz tych czujek wałka i wału i dwóch poduszek nivo to kosztów żadnych nie poniosłem, oczywiscie nie mówię o eksploatacji- klocki tarcze oleje filtry. Ja po tylu latach nadal w pełni zadowolony jestem z auta, spalanie jak dla mnie- rewelacja.

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano

A więc jak to jest z tym czujnikiem wału, a dokładniej z jego kodem błędu.

Moje auto nie wykazuje żadnych typowych przypadłości związanych z uszkodzeniem czujnika wału, nic się z nim nie dziej więc może to jednak czujnik wałka rozrządu ????

Coś ciężko uzyskać jakąś sensowną odpowiedź po za tym że mam kupić i wymieniać bo tak napisane ...!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hejka, jak w temacie komputer pokazał mi błąd czujnika wału korbowego. Zastanawiam się czy kupić jakiś nowy wynalazek czy używkę ... ktoś przerabiał temat zapewne niech coś podpowie

Byłeś w warsztacie i podpięli Ci auto pod kompa czy masz swój interfejs z oprogramowaniem i wyszedł Ci ten błąd?

A więc jak to jest z tym czujnikiem wału, a dokładniej z jego kodem błędu.

No właśnie,jaki to kod błędu Ci wyskoczył (daj może zrzut ekranu).Napisz trochę więcej wiadomości.

Moje auto nie wykazuje żadnych typowych przypadłości związanych z uszkodzeniem czujnika wału, nic się z nim nie dziej

To jeździj dalej.

Coś ciężko uzyskać jakąś sensowną odpowiedź po za tym że mam kupić i wymieniać bo tak napisane ...!!

Chłopaki Ci doradzają bo mają doświadczenie-zrobisz co będziesz chciał.

Jak chcesz to pojedź do "wyrwigroszów" z BRJ w Lublinie :norty:

Opublikowano

Co prawda mam e46 lecz pierwsze słyszę iż inpa np.przy uszkodzonym czujniku wałka rozrządu pokazuje uszkodzenie wycieraczek, :8) .Wymieniałem czujniki-czujnik ssący to jeden błąd,czujnik wydechowy to kolejny i czujnik wału to jeszcze inny.

Chyba że w e39 jest inaczej w co wątpię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co prawda mam e46 lecz pierwsze słyszę iż inpa np.przy uszkodzonym czujniku wałka rozrządu pokazuje uszkodzenie wycieraczek,

 

Ale o co Ci chodzi?

Opublikowano
Poczytaj całość to zrozumiesz, :) .O nic mi nie chodzi Kolego,stwierdzam fakt iż jesli jest uszkodzony czujnik wałka to nic nie pokazuje uszkodzonego czujnika wału,i odwrotnie- tyle w temacie "o co mi chodzi".A że jeden z owych czujników do pewnego stopnia przejmuje funkcję drugiego w przypadku uszkodzenia to już inna bajka.
Opublikowano
U mnie przy padającym czujniku miałem takie objawy:

- ciężkie odpalanie

- auto gasło na wolnych obrotach, przy dohamowywaniu na sprzęgle zawsze gasł

- znaczny spadek mocy - szczególnie na niskich obrotach, za czym oczywiście szedł wzrost spalania

 

Wsadziłem oryginał i wszystko jak ręką odjął. :-)

 

Pozwolicie, że podepnę się pod temat z moim problemem :wink:

Po dłuższym 2-dniowym postoju auto ciężko odpala, tzn. rozrusznik kręci, ale auto nie pali, dodawanie gazu pedałem nie pomaga, po ponownej próbie nieraz odpala od razu, nieraz z małymi problemami ale odpala. Po odpaleniu jest już wszystko ok. W ostatnim czasie zdarzyło mi się 2-3 razy tego samego dnia, że po dojeżdżaniu na skrzyżowaniu na luzie auto zgasło, bez szarpania, itp. Początkowo myślałem, że to może pompa paliwa odmawia posłuszeństwa, ale jak przeczytałem post powyżej, to zastanawiam się czy to nie wspomniany czujnik położenia wału korbowego? Komputer nie pokazuje żadnego błędu. O dziwo gaśnięcie w trakcie jazdy wystąpiło 2 tyg. temu i do tego czasu się już to nie zdarzyło, natomiast problem z odpalaniem pozostał. Gdy autem jeżdżę codziennie problemu z odpalaniem nie ma.

Co o tym myślicie?

Opublikowano
Koledze Krystianowi co sprzedaje V8 też kiedyś czujnik na kompie nic nie pokazał i chyba wymienił w ciemno i pomogło. Ale to byś musiał gdzieś to wykopać i doczytać.
Opublikowano

Jeśli u Ciebie nie wykazuje typowych objawów a komp też nie pokazuje nic niepokojącego to moze poszukaj kogoś w pobliżu z takim autem i spróbuj podmienić czujnik- bo kupować w ciemno to troche szkoda $$$ a wątpie aby sklep przyjął zwrot...

Jakbyś był w pobliżu Białegostoku to zapraszam mam na półce oba czujniki, bo właśnie mnie komputer zrobił w ciula i kupiłem w ciemno, tzn nie w ciemno ale tak jak komp powiedział:)

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.