Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie, mam mały problem z moja 320d mianowicie po włączeniu zapłonu, odczekaniu na nagrzanie się świec, przekrecam kluczyk w położenie startu... Trzymam a rozrusznik reaguje po około 8sekundach. Jak rozrusznik zakręci to odpala bez żadnego problemu, tylko skąd tak długi czas zwłoki aż zareaguje rozrusznik? Mógłby ktoś coś poradzić gdzie leży przyczyną?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest jakiś dźwięk przy tym? Dzieje się tak za każdym razem? Na ciepłym/zimnym? Auto odpalaj jak tylko zgaśnie kontrolka świec, ma gasnąć szybko niezależnie od temperatury. Dodaj 320d m47n do tytułu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na zimnym silniku tak jest, jak już się gdzieś przejade na chwile zatrzymam i znowu chce jechać to jest normalnie. Rano jak wsiadam do auta, włączam zapłon gaśnie kontrolka świec, przekracam kluczyk kompletna cisza 8 sekund, rozruch i pali natychmiastowo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co kolego, wczoraj zauważyłem u siebie coś podobnego. Auto stało na podwórku całą noc, mazury -8 stopni, podgrzałem świece, przekręcam kluczyk żeby odpalić i ... może nie tak jak u Ciebie 8 sekund, ale z jedną sekundę miałem zwłoki. Zazwyczaj autko stoi w garażu i tego problemu nie mam, ale podejrzewam, że przez mróz coś się zawiesza na chwilkę. Stawiam na stacyjkę. Do stacyjki dochodzi kostka, możliwe, że coś tam z zimna i wilgoci śniedzieje. Warto wyjąć i wyczyścić. Miałem coś podobnego w e39, ale tam to robi się jeszcze choinka w samochodzie, bo nie działa radio i włącza się oświetlenie "przeciwsłoneczników"..

Pamiętam, że czyściłem styki cienkim pilniczkiem i psikałem jakimś dziadostwem do czyszczenia styków. Pomogło.

W najgorszym wypadku pada Ci rozrusznik, może też z zimna i wilgoci coś się tam zawiesza..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Na zimnym silniku tak jest, jak już się gdzieś przejade na chwile zatrzymam i znowu chce jechać to jest normalnie. Rano jak wsiadam do auta, włączam zapłon gaśnie kontrolka świec, przekracam kluczyk kompletna cisza 8 sekund, rozruch i pali natychmiastowo

 

Prawdopodobnie szczotki w rozruszniku ci się kończą...

 

pzdr

Opublikowano
No ale gdyby to były szczotki to nie byłoby efektu, że rozrusznik "próbuje" wystartować, aż mu się uda i odpala ? A u mnie jest kompletna cisza, nawet jak wsłucha się druga osoba przy otwartej masce, a później odpala bez problemu, rzekłbym, że nawet jak benzyna w ułamku sekundy bez żadnego "kręcenia" zanim odpali :cry:
Opublikowano
Spróbuj użyć innego klucza jeśli posiadasz, wykluczysz w ten sposób problemy z immobilizerem kluczyka, Bo to EWS(immobilizer) stoi pomiędzy stacyjką, a rozrusznikiem i to opóźnienie może wynikać z problemów z odczytaniem kluczyka.
Opublikowano
No ale gdyby to były szczotki to nie byłoby efektu, że rozrusznik "próbuje" wystartować, aż mu się uda i odpala ?

 

Jak ci się szczotka zawiesi , to po przekręceniu kluczyka usłyszysz głuchą ciszę..

Ja tak miałem, początkowo myślałem , że to stacyjka , ale głębsza diagnoza wskazała na rozrusznik..

Sprawdz jeszcze to co pisał kol Trandolf , być może on ma racje..

 

pzdr

Opublikowano
Ok sprawdzę, tylko wątpie, że to przyniesie rezultat, bo co miałby immobilizer wspólnego z temperatura silnika, przy której ten problem się pojawia ? Bo dzieje się tak tylko na zimnym. Dla pewności zobaczę bo może coś w tym jest :)
Opublikowano
Spróbuj przekręcić kluczyk i poczekać z włączeniem rozrusznika 10s. Jeśli odpali będziesz wiedział, że czas jest uzależniony od poziomu nagrzania świec żarowych.
Opublikowano
Zrobiłem tak jak powiedziałeś i pomimo tego od przekrecenia kluczyka na start mineło około 5-6s aż rozrusznik załapał
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie rozrusznik na stół.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tez tak mam, u mnie opóźnienie trwa w zależności od temperatury od 1 do 3 sekund. Według mnie to czas potrzebny na rozgrzanie cylindrów przez świece żarowe. W lecie opóźnienie nie występuje.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Co prawda nikt tu dawno nie pisał ale dorzucę ode mnie parę zdań bo mam identyczny problem i nie bardzo znam przyczynę. Może ktoś pomoże. U mnie też odpala z opóźnieniem - kilka tygodni temu były to 2-3 sek, teraz zdarza się nawet 10 sek lub wogole. Jeżdżę na zmianę z dwoma kluczykami i naprzemiennie któryś w końcu odpala. Ale to jest bez sensu. Miałem wymieniony rozrusznik na nówke prosto ze sklepu, stacyjka wsadzili nowa i dalej to samo. Podejrzewają immobilizer jakiś problem z odczytem kluczyków. Zacząłem podejrzewać świece które planuje zmienić i tak bo 160 000 km już przeżyły ale kontrolka się nie świeci. Może jednak się kończą? Co wy na to?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Odświeżam raz jeszcze temat, bo problem wciąż dręczy coraz bardziej. Przy mrozie -5 czy -10 stopni jak autko postoi 2 dni nie jeżdżone odpalanie przebiega z problemami. Nie odpowiada za to raczej akumulator rozrusznik czy świece ( wszystko nówki ) tylko coś innego. Przekręcam kluczyk na zapłon i trzymam dobre 40 sekund, w końcu zaczyna boleć ręka. Puszczam na 10 sekund, w międzyczasie wyłączę i włączę zapłon ze 2 razy i druga próba to samo na co najmniej 30 sekund i znów to samo. Czasem trzeba zrobić tak 4 razy po pół minuty, natomiast jak rozrusznik załapie odpala NATYCHMIAST w ułamku sekundy nawet przy -15/-20 stopni.

 

Gdzie szukać błędu ? Może jak wspomniał kolega wyżej problem z komunikacją kluczyka, czy INPA pomoże w tym wypadku ? Da się jakoś sprawdzić " na bieżąco" czy w momencie przekręcenia na zapłon kluczyk jest już "odczytany" ?

 

Dodam jeszcze bo to może być ważne, że zawsze dzieje się tak, gdy samochodu nie da się otworzyć pilotem tylko trzeba włożyć kluczyk i przekręcić. Gdy było ciepło lub gdy auto jest po jakiejś jeździe ani ten ani ten objaw nie występują.

 

Pomożecie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.