Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witaj jestem tu nowy ale nie posiadam tej marki pierwszy raz. ostatnio kupiłem BMW e39 523i 170km. i mam problem z ogrzewaniem. wiec tak jak trzymam obroty od 2,5 tys.- 3tys. ogrzewanie działa ale słabo na biegu jałowym leci zimne. jaka może być tego przyczyna?? wykluczam pompe i ze jest układ zapowietrzony. pompa wymieniona tydzien temu odpowietrzany ze 100 razy i nic dalej to samo. przymierzam się jeszcze do zakupu termostatu i jej obudowy. prosze o pomoc :mad2:
Opublikowano
temperatura jest w pionie może troche po za ale nic sie nie dzieje. co do elektrozaworów to wydaje mi sie ze to nie bedzie ich przyczyna bo jeśli grzeje powyżej 2,5tys. to chyba raczej sprawne. kol. mi mowił ze jesli sa zapchane to bedzie grzało albo ciepłym cały czas albo zimnym
Opublikowano

No własnie wiem że jeśli nie grzeje to one są winne jeśli układ jest sprawny, ale też jest tak że grzeje np tylko na szybę i nogi.

Też możesz mieć zawaloną nagrzewnicę od środka i nie ma odpowiedniego przepływu cieczy. Od dawna masz to auto? Grzało wcześniej? Miałeś usterkę układu?

Może kiedyś ktoś wlał uszczelniacza do układu i on zawala wszystko i takie szopki się dzieją. Co jest prawdopodobne jak wychodzi wskazówka za pion. Z pionu ucieka jak temp silnik jest powyżej 115st więc przegrzewasz już silnik.

Opublikowano
.no ok. czyli jak wychodzi troche za pion i dalej nie idzie i nie spada to może być termostat?? , jest środek do czyszczenia chyba no ale jak go wleje to mi dalej by ta chłodnice rozszczelniło. auto posiadam od niedawna i po zakupie od razu taki obiaw było.a i jeszcze jedno może byc tez przyczyna tego ze ktoś np. kiedyś wymienił termostat tylko ze nie na 92 stopniowa a 97??
Opublikowano
a i jeszcze jedno z obudowy termostatu tego krućca wyciekał płyn ale osadziłem go na sylikonie to może gdzieś tam jakiegoś bombla łapie i nie grzeje?? no ale w sumie przez odpowietrznik leci czysty płyn bez powietrza
Opublikowano
Moim zdaniem jest zapowietrzona dalej. Ja wymieniałem ostatnio termostat i żeby dobrze odpowietrzyć walczyłem chyba 3 dni. Nie mogłem dać rady. Płynu tyle poszło, że to się w głowie nie mieści. Skontaktowałem się z Maćkiem V8 i polecił żebym wyjął czujnik z pompy wody i lał dotąd aż się przeleje, a później normalnie odpowietrzał. Udało się i jest już dobrze. Tylko, że ja mam gaz i to też ma wpływ. Powodzenia :cool2:
Opublikowano
.no ok. czyli jak wychodzi troche za pion i dalej nie idzie i nie spada to może być termostat?? , jest środek do czyszczenia chyba no ale jak go wleje to mi dalej by ta chłodnice rozszczelniło. auto posiadam od niedawna i po zakupie od razu taki obiaw było.a i jeszcze jedno może byc tez przyczyna tego ze ktoś np. kiedyś wymienił termostat tylko ze nie na 92 stopniowa a 97??

Nie wiem czy są na 97stopni ale to i tak nic nie zmieni. Wskazówka zaraz jak osiągnie pion to ma dokładnie 75st i tak stoi aż do 115st. Jak ucieka z pionu to napewno masz powyżej 115stopni.

Jak masz już wskazówkę za pionem to sprawdź wąż idący od termostatu do chłodnicy. Musi być bardzo gorący jeśli nie jest to termostat nie puszcza, ale też może nie puszczać z powodu zapowietrzenia. Dziwnę, że nie masz ogrzewania i też się przegrzewa. Gdyby nawet termostat nie puszczał to ogrzewanie musiał byś mieć bo to mały obieg.

Jak masz gdzieś wyciek to prawdopodobnie zasysa wyciekiem powietrze i zapowietrza układ.

Jak odpowietrzasz to daj przód auta wyżej. Podjazd, krawężnik cokolwiek. Tak łatwiej odpowietrzyć nagrzewnicę.

Opublikowano
dziś dokładnie sprawdzałem jest pion podejrzewam ze gdzieś jest jakaś minimalna nieszczelność na krućcu zmienie jutro i dam znac czy pomogło.
Opublikowano
Moim zdaniem jest zapowietrzona dalej. Ja wymieniałem ostatnio termostat i żeby dobrze odpowietrzyć walczyłem chyba 3 dni. Nie mogłem dać rady. Płynu tyle poszło, że to się w głowie nie mieści. Skontaktowałem się z Maćkiem V8 i polecił żebym wyjął czujnik z pompy wody i lał dotąd aż się przeleje, a później normalnie odpowietrzał. Udało się i jest już dobrze. Tylko, że ja mam gaz i to też ma wpływ. Powodzenia :cool2:

 

czego gaz ma wpływ na odpowietrzanie?. tez go mam.

Opublikowano

czego gaz ma wpływ na odpowietrzanie?. tez go mam.

 

 

bo plyn chlodniczy ogrzewa rowniez parownik

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Termostat w M52 2,5 jest 88 stopni,opcjonalnie 92.

Jesteś pewien, że nieszczelność jest powodem problemu? Umnie kapało bardzo mocno spod termostatu, ale żadnych problemów z ogrzewaniem nie było.

Odpowietrzało mi się bez najmniejszego problemu.

Dodam że w E36 jest inna obudowa termostatu-krótsza i nie ma odpowietrznika.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Zależy jak mu wydmuchało uszczelkę termostatu. Może wydmuchać tak, że powietrze nie da rady wrócić z powrotem tylko ciśnienie daje radę wywalać płyn i prawdopodobnie tak było.

Ja u siebie mam otwarcie przy 92st :)

Opublikowano
sprawa ogrzewania jest załatwiona. tylko gdzieś mi jeszcze ubywa płynu. mam nadzieje ze to nie uszczelka bo z wydechu czuć słodki zapach spalin.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.