Skocz do zawartości

e46 318i - jazda bez jednego cylindra (padnięta cewka)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

 

Ile i w jaki sposób można jechać ze zniszczoną cewką zapłonową? Słyszałem że taka jazda nie psuje silnika, ale trzeba jechać powoli, do 3 tys obrotów. Jest głośno, silnik niedomaga, ale można spokojnie dojechać do celu. Czy ktoś miał taką sytuację i może potwierdzić że silnik po takiej jeździe nie ucierpi?

Opublikowano

Odłącz wtryskiwacz, żeby nie lal paliwem, bo szkoda katalizatora.

Ile można przejechać? Myślisz, że ktoś to sprawdzał?

Opublikowano
może ktoś kiedyś miał taka sytuację że na autostradzie przejechał sobie z 40 km.... szanse małe, mechanik powiedział mi że można spokojnie się doturlać, byle wolno.
Opublikowano

Kawałek przejechać powoli można, najlepiej odpinając wtyczkę z wtrysku żeby nie usmażyć katalizatora jak pisał kolega wyżej.

Z drugiej strony na pewno są przenoszone dużo większe obciążenia i wibracje na wał. Zdrowe to, to nie jest, a w 318 obrócić panewkę nie tak trudno.

Opublikowano

kumpel vectrą (1,6 16v R4 benzyna + GAZ) bez dwóch chodzących cylindrów dojechał z Gdańska do Bydgoszczy i przez tydzień czasu dojeżdżał tym autem do pracy. Paliło to podobno nie wiele więcej... Jak kiedyś mi padł wtryskiwacz we fiacie (1.6 16v), to się jechać nie dało powyżej 3 tysięcy rmp. do tego palił jak smok, na trasie dojechać do mechanika czyli nie całe 10km, wciągnoł dobre 6 litrów. Mocne drgania obijające się na komforcie jazdy, ledwo co pod górkę ruszał.

 

Jak widać po nowoczesnych trendach bez jednego cylindra można jeździć (patrz auta z silnikami V8 które mają w standardzie odłączane cylindry nawet 4 w celu zmniejszenia zużycia paliwa). jednak silnik do 318i nie był konstruowany pod tym kątem, sam wał pewnie wytrzyma, natomiast gorzej może być z całą resztą która jest przyczepiona do wału, mam na mysli tutaj chociaż by łożyska, które mogą się złożyć pod wpływem drgań. Bo jak rozumiem silnik dostaje mocnych drgań. Nie wiem jak tam reszta osprzetu wału zareguje przy dłuższej eksplotacjji.

 

podsumowując.

 

Zrób to zanim nabawisz się większych kłopotów. :mrgreen: bo w silniku masz wałki wyrównoważające, one powodują to ze silnik chodzi równo, bez drgań, bo tam na układzie korbowym musi wszytko trzymać swoją osiowość, i jak wszytko masz równe i wyważone to układ chodzi jak ta lala, a jak dostaje drgań na wale...z wały drgania pewnie dalej sie przenoszą przez sprzegło, na koła zebate skrzyni biegów, oraz jej łożyska i dalej na wał. No moje nie opłaca się tym jeździć.

 

p.s. co do vectry, po jakimś czasie pojechał zrobił tę cewkę czy ten wtryskiwacz, to po tygodniu poleciała mu uszczelka pod głowicą i coś jeszcze, nie wiem czy ta uszczelka to było naturalne zużycie, ale potem mu ten silnik ciśnienia nie trzymał, zaczoł brać płyn chłodniczy. i tak z vectry zrobiła sie padaczka, znaczy z silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.