Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , kupilem niedawno moje pierwsze bmw i po kilku dniach mam kilka malych usterek do naprawienia , mianowicie nie dziala podgrzewane siedzenie u pasazera. Po 2-3 sec lampki na przycisku gasna i nic sie nie dzieje , dodam ze przy wlaczaniu podgrzewania u kierowcy slychac charakterystyczny dzwiek ktortego jest brak przy wlaczaniu podgrzewania u pasazera. Pozdrawiam
Opublikowano
dzwieku zadnego nie powinno byc, ja nigdy nie slyszalem u siebie ani goscinnie u nikogo innego. Czy ta instalacja ogrzewania byla oryginalnie od nowosci czy doposazana? Mozna to sprawdzic rozkodowujac VIN. Obstawialbym uszkodzenie maty grzejnej w siedzeniu.
Opublikowano

Ludzie jakie Wy macie problemy.

Mierniczek w ręce i sprawdzić kable z wtyczkami X730 i X731 które odpowiedzialne są za maty siedzisk i oparć (kable wchodzą w sterownik pod fotelem).

Porównać z fotelem kierowcy i problem zdiagnozowany.

Co do wymiany to problem się zaczął bo maty nie są przyklejane a wszywane czyli bez prucia i wszywania nic nie zrobisz.

Maty uniwersalnej również nie zamontujesz bo nie mają 3 przewodu od czujnika temp.

Zostaje używka (nie wiadomo w jakim stanie) lub zakup nowej (za ok 400zł za pojedynczy element podudzia lub oparcia).

W fotelach sport lub m3 mata przyklejana jest tylko w podudziach. (ale nie wierze że to ona się uszkodziła)

 

Prościej moim zdaniem nie można tego wytłumaczyć.

Pozdrawiam

Opublikowano
Ludzie jakie Wy macie problemy.

Mierniczek w ręce i sprawdzić kable z wtyczkami X730 i X731 które odpowiedzialne są za maty siedzisk i oparć (kable wchodzą w sterownik pod fotelem).

Porównać z fotelem kierowcy i problem zdiagnozowany.

Co do wymiany to problem się zaczął bo maty nie są przyklejane a wszywane czyli bez prucia i wszywania nic nie zrobisz.

Maty uniwersalnej również nie zamontujesz bo nie mają 3 przewodu od czujnika temp.

Zostaje używka (nie wiadomo w jakim stanie) lub zakup nowej (za ok 400zł za pojedynczy element podudzia lub oparcia).

W fotelach sport lub m3 mata przyklejana jest tylko w podudziach. (ale nie wierze że to ona się uszkodziła)

 

Prościej moim zdaniem nie można tego wytłumaczyć.

Pozdrawiam

 

 

Dzieki za wyrozumialosc i wyczerpujaca odpowiedz! :cool2:

Opublikowano
Ja mam podobny problem ,wymienilem ostatno fotele na sport ktore nie mialy podgrzewania ale udalo sie mi kupic uzywane maty ktore wszylem . Po wszyciu i zalozeniu do samochodu zrobil sie taki sam objaw ze przycisk wlacza sie na chwile i gasnie ale zaraz po wlaczeniu akumulatora i zalaczeniu grzania wszystko grzeje przez jakis czas.
Opublikowano

Nie wiem co za maty wszyłeś.

Ja zleciłem tapicerowi wszycia oryginału.

Do modułu przychodzą przewody + oraz - i sterowanie 2 przewody.

Moim zdaniem może być to termometr maty, który może źle lub wcale nie odczytywać.

W jednej macie (bodajże siedziska) masz 3 przewody (+ grzałki - grzałki oraz 3 od opornika termometru).

Jeśli masz duży moduł sterowania foteli to nic prościej tylko sprawdź w inpie błędy.

Wszystko można sprawdzić miernikiem, grzańce to prymitywne urządzenie.

Opublikowano

Maty wszyte byly orginalne ,modul jest maly .objawy sa takie ze kiedy odlacze akumulator i podlacze to do momentu kiedy nie odpale auta tylko sam zaplon to grzanie

jest ale po odpaleniu przyciski chwile swieca potem gasna a grzania niema . Niewiem jaka moze byc przyczyna .Da rade sprawdzic ten maly modul pod inpa czy trzeba rozbierac siedzenia i po kolei sprawdzac .

Opublikowano
Wg. mnie nie ma możliwości. W inpa jest tylko możliwość dużego dużego modułu. Porównaj parametry oporu mat i termometru (3 przewód) między fotelami (o ile to samo się nie dzieje na drugim fotelu).
Opublikowano
To samo jest w drugim fotelu .Te moduły są ze starych moich foteli materiałowych ,teraz mam skórę .
Opublikowano
moduły ze starych foteli (moich) zwykłych do foteli sport .Maty grzeją bo sprawdzałem po zainstalowaniu foteli i podłączeniu akumulatora kluczyk w stacyjce i tylko zapłon fotele grzeją wszędzie .Włączam silnik i włączam fotele i nic nie grzeje a diody po kilku sekundach się wyłączają .Fotele były przekładane jeden do jednego i nie działają dwa ,nie wiem co robić .
Opublikowano
Zobacze dzisiaj czy jest ale samochod mial w standarcie grzanie foteli wymienilem tylko fotele a moduly sa do tych starych
Opublikowano
Cześć, u mnie natomiast nie zapalają się w ogóle diody od podgrzewania nie mówiąc że nic nie grzeje. Sprawdziłem bezpieczniki są niestety ok. Dalszej diagnozie poddać sam panel sterowania czy od razu zająć się fotelami ?
Opublikowano

Witam z czytałem błędy w sam.ochodzie i wyszło mi : HEATED SEAT DRIVER A6E0 I HEATED SEAT PASAZER A6E1

Czy ktoś może mi rozszyfrować o co chodzi ? czy to czujnik temperatury czy grzałki siedzeń .

Opublikowano

A6E0 - mata grzewcza siedzenia kierowcy

A6E1 - mata grzewcza siedzenia pasażera

 

 

Pisałem, wziąć do rączki mierniczek i sprawdzić.

Szkoda, że moje pisanie idzie na marne.

Opublikowano

Maty grzeją więc muszą być sprawne ale ma to miejsce po odłączeniu akumulatora na chwilę i ponownym podłączeniu ale kiedy odpalę samochód to czar pryska i diody gasną .Może to czujnik temperatury albo może jest inna oporność tych mat wszytych w skórach od tych w zwykłych siedzeniach materiałowych .Sprawdził bym to ale narazie nie mam gdzie i ksawery szaleje więc może w tygodniu .

Proszę tylko na nakierowanie.

Opublikowano
Myśle że w twoim wypadku jest niezgodność pinów względem samochodu a nowych foteli. Idę o zakład że fotele są młodsze od auta. Jak coś to pisz bo jestem na topie bo w ubiegłym tygodniu sam montowałem takie fotele
Opublikowano

Ogrzewanie oparcia (wtyczka X732) to tylko 2 przewody (+ i -) - pin 1 i pin 3

Ogrzewanie poduszki siedzenia (wtyczka X733) to (+ i -) - pin 1 i pin 4 oraz termometr pin 3

Do małego sterownika A187a przychodzą następujące 4 przewody (wtyczka x13709) pin 7 i 4 to + oraz 3 sterowanie i 8 masa

 

Jeśli wystąpi jakikolwiek błąd (oporność grzałki nie w normie oraz czujnika temp.) system się nie aktywuje.

 

Kolego sprawdź sobie mierniczkiem oporności siedzisk i oparć i porównaj. (nie bierz pod uwagę termometru)

Termometr to zwykły opornik i powinien zmieniać swoje wartości względem temperatury.

 

Jeśli nie radzisz sobie z mierniczkiem to daj te dane pierwszemu lepszemu elektrykowi i on rozwiąże Ci problem.

 

Podpowiem, że nie ma zmian w pinach między LCI a preLCI. (we gniazdach modułu A187a) Wystarczy przeanalizować schematy.

Po 2 kolega pisał wcześniej, że moduły pozostały stare.

Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, czy te czerwony i brązowy przewód w żółtej kostce jest na swoim miejscu. Sprawdź jeszcze niebiesko fioletowy oraz zielono brązowy (sterowanie).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, a jak wygląda wtyczka od ogrzewania oparcia (bo niestety przestało grzać) tzn gdzie jest zlokalizowana pod siedzeniem? Pytam bo nie chcę rozłączać czegoś niepotrzebnie.

 

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.