Skocz do zawartości

e39 3.0d 193km-dziwne problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Nie będę opisywał jakim to jestem szczęśliwym posiadaczem tego autka wiec napisze o paru problemach w aucie.

Jakiś czas temu musiałem wymienić silnik w aucie bo na 3 baniaku rozwaliło blok,przy okazji do wymiany skrzynia bo uszkodziła się pompa olejowa no i na koniec 6 wtrysków czyli z pierdołami ok 11tys. teraz zaczęły się pojawiać następujące problemy;

1. błąd skrzyni biegów transmission failsafe program -zasadniczo odpala się nie regularnie,czasami jest to po 40km a czasami po 2km-auto pracuje normalnie i zmienia biegi-sporadycznie wrzuca 5 i wchodzi w tryb awaryjny.

2. błąd przepływomierza

3. błąd can bus

4. czasami nie działa centralny zamek i w tym samym czasie podgrzewanie foteli

5. błąd ews

6. przy 147-148 km/h zapala się system trakcji-czuć tak jakby autko wpadało w poślizg przy każdej innej prędkości tego nie ma

7. przy 120km/h sporadycznie przy 140 dziura w rozpędzaniu się-można naciskać na gaz i nic się nie dzieje,trwa to ok 5 sek i zaczyna się zbierać normalnie-turbina pracuje bo przy ok 3,5 tys rura od inter robi się twarda.

8. ostatnio przy wrzucaniu wstecznego słychać tak jakby metaliczne puknięcie,miałem okazję być pod autkiem w tym momencie ale akurat nie było tego odgłosu,zauważyłem natomiast że cały silnik i skrzynia tak jakby chciała wyskoczyć.

9. staje autkiem na poboczu, wciskam pedał gazu do spodu i start auta jest beznadziejny..po wciśnięciu 1-2 sek opóźnienie i zaczyna się zbierać.

10. autko stoi 2 tyg i odpala za 1 razem,chodzi godzinkę i stoi tydzień po czym nie odpala.

 

Czynności jakie wykonałem;

-podpięcie auta pod inpe,wstępna analiza tych usterek to brak masy. Przeczyściłem przewód masowy pod autem,klemy oraz zamontowałem dodatkowy przewód od szabelki do mocowania filtra paliwa. Zresetowałem komputer poprzez odpięcie aku i złączenie + z -. Jak myślicie co może być nie tak. kiedyś czytałem na niemieckim forum że ten błąd skrzyni to wina słabego aku. Elektrycy nie bardzo chcą się podjąć naprawy,czy znacie gdzieś na Podkarpaciu kogoś kto robi tylko bmw i jest naprawdę ok.Więcej nie jestem w stanie nic powiedzieć bo nie wiem..

Opublikowano
Że tak delikatnie spytam, Tobie się jeszcze opłaca to padło reanimować?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
hehe..no już nie ale chciałbym dojść do końca z tym wszystkim. Jest to bardzo dziwne bo te auta to niby okazy wytrzymałości a tu zonk..
Opublikowano
o ile nie ma nalatane z milion kilometrów lub więcej :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Czy ktoś mi powie co może się dziać? przestaje mi działać podgrzewanie foteli i nie da się wtedy zamknąć auta z pilota,wtedy zapala się błąd skrzyni(trans .. ...)resetuje auto i jest ok...ale do czasu aż zgaszę...chce odpalić np po 10 minutach i znowu historia się powtarza..myślę że gdzieś jest zwarcie i dlatego odpala bląd skrzyni bo jest ubytek prądu(kiedyś czytałem na jakimś niemieckim forum że gdy jest słaby aku to tak będzie,ale u mnie aku jest dobry)
Opublikowano
sprzedaj to coś, bo takim autem strach gdziekolwiek wyruszyć, a jak masz jezdzic tym po zakupy, to chyba reasumując wydatki, taksówką byś miał taniej.
Opublikowano
tak tylko żeby sprzedać muszę ją naprawić bo kto mi takie coś kupi:)z tymi problemami zmagam się już dość długo i nikt nie chce się tego za bardzo podjąć
Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia podstawowych rzeczy z elektryki. Sprawdź ładowanie na aku i przy alternatorze na "pusto" i pod obciążeniem (najlepiej pełnym).

Jak tu będzie OK, to zacznij wyciągać bezpieczniki od poszczególnych układów i sprawdzaj, czy się coś poprawi. Zacznij od foteli.

Bardziej uprościć się już tego nie da, o ile nie chcesz jechać do mechanika.

Błąd can bus dalej występuje? Masz jakieś nieoryginalne elementy w samochodzie (typu inna kierownica, radio, dokładane grzanie foteli albo inne bajery)? Sprawdzałeś czy woda nie zalewa LCMu?

Opublikowano
wszystko jest oryginalne,sprawdzę jeszcze moduły bo myślę że faktycznie coś tam się dzieje,dałem nową wiązkę przewodów od silnika i świec. Inpa pokazuje ładowanie 14,6 ale w środę rano jestem już umówiony u elektryka i dokładnie sprawdzę. Na dodatek albo umiera pompa wysokiego ciśnienia albo progowa bo auto tak jakby nie dostawało paliwa i nim strasznie szarpie a czasami nawet nie da się odpalić no i jest błąd czujnika ciśnienia paliwa. Wtryskiwacze są ok bo korekcja była od -1 do max 1
Opublikowano
Nie myślałeś, żeby ją na części rozebrać i sobie jakoś to zamortyzować?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Panowie jak narazie walczę od rana i zrobiłem sobie przerwę więc się chciałem podzielić sugestiami: Póki co odłączyłem podgrzewanie foteli,zapalniczkę oraz PDC (ponieważ mam uszkodzony któryś czujnik ale nie szukałem bo praktycznie mi to nie potrzebne) no i odłączyłem czujnik od płynu chłodniczego oraz wentylator elektryczny ponieważ okazało się że jest spalony(próbowałem na ostro ale nie reaguje) no i jak narazie jedyne błędy na desce to poziom płynu chłodniczego i nie mający chyba znaczenia poziom płynu spryskiwaczy. Błąd skrzyni póki co się nie odpala po paru próbach zamykania i otwierania auta oraz odpalaniach. Czyli chyba jestem na dobrej drodze. Moduł LCM też sprawdzałem i nic na niego nie zacieka,zostało mi ładowanie ale tak myślę że to nie to bo błąd odpalał się jak przekręcałem kluczyk w pozycję 2(zapłon)więc wtedy nie ma ładowania a dzisiaj kilka prób i odpaleń na minutę pokazałoby czy aku jest słaby a nie było problemów z odpaleniem no i auto praktycznie na zapłonie stało. Pozdrawiam
Opublikowano
po całym dniu mogę powiedzieć że błąd skrzyni się ani razu nie odpalił,natomiast dalej jest problem z zamknięciem auta z pilota i raz nie odpalił czyli pewnie jest błąd EWS. Czy ktoś mi może powiedzieć czemu ten błąd się odpala?
Opublikowano

Przez sprawdzenie ładowania miałem na myśli sprawdzenie MIERNIKIEM napięć przy aku i przy alternatorze - w tej kwestii Inpie nie można do końca ufać.

Możesz też z wpiętym w układ miernikiem sprawdzić do ilu spada napięcie na aku właśnie przy zamykaniu/otwieraniu centralnego.

Przypadkiem podczas odpalania auta nie mruga Ci kontrolka ABS/ASC na zegarach?

Błąd EWS to już inna bajka - ale co do tego akurat pewności nie masz, bo nie sprawdziłeś czy był błąd po ostatnim nieodpaleniu.

I jaki dokładnie błąd EWS pokazuje Inpa?

Sprawdzałeś ciśnienie pompy progowej na postoju i podczas jazdy? I odczyty ciśnień paliwa i powietrza w livedata podczas jazdy?

Opublikowano
Nie kontrolka nie miga,auto wróciło od elektryka no ale problem nie został rozwiązany. Jeżeli pojawi się błąd EWS to postaram się go zapisać i wtedy pokażę,po ostatnim razie błąd był skasowany. Co do pompy progowej to nie sprawdzałem,jak ostatnio patrzyłem to na postoju wskazuje na 3,74. Narazie od wczoraj problemu z zamykaniem auta nie ma,ale nie liczę na to że się naprawiło:)postaram się sprawdzić główny kabel zasilający i punkty masy może tam coś się dzieje.
Opublikowano

Jak pompka progowa na postoju ma 3,74 to już jest średnio. U mnie niewiele mniejsza wartość jest przy pełnym obciążeniu na 3-cim biegu. Na postoju całkowicie sprawna pompka progowa powinna dawać ciśnienie powyżej 3,90 - pod 4,00 (u mnie jest to zdaje się 3,97).

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.