Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wcześniej miałem jakiegoś starego NoName'a chwilowo włożonego do czasu zakupu nowego radyjka. Podpięte było normalnie pod kostki (już ładnie pogruchotane kostki) i wszystko śmigało. Działało nawet po wyjęciu kluczyka. Dokładniej to wyłączało się na chwilę i samo włączało podczas rozruchu, a po przekręceniu kluczyka na '0' wyłączało się całkowicie, jednak można było je włączyć. Wczoraj jednak przyszła paczuszka z Pioneerem MVH-150. Po odłączeniu starego tak się powyginały blaszeczki w kostkach (tych od samochodu), że radyjko świrowało. Było już późno i nowych kostek nie miałem gdzie kupić, a jestem trochę niecierpliwy, no to kulturalnie poucinałem kabelki i połączyłem bezpośrednio z kabelkami od kostki iso. Odpaliłem i wszystko śmiga tylko tak, że nie do końca. Po pierwsze po ustawieniu kluczyka na '0' nie da rady włączyć radia. Nie zależy mi na tym aż tak bardzo, jednak drugi problem bardziej mi doskwiera. Otóż ustawiłem sobie fajnie korektor itp. pod mój gust i moją muzykę. Wszystko było cacy do wyłączenia stacyjki... Po ponownym włączeniu radia znów włącza mi się konfiguracja początkowa i wszystkie ustawienia się zerują... Zauważyłem, że jeśli wyłączę stacyjkę na kilka sekund i włączę to jest ok, jeśli jednak wyłączę ją na trochę dłużej, radyjko się resetuje. Czym może to być spowodowane? Źle podpiąłem kabelki zasilające czy co?

Opublikowano

witam,

kolego masz zamienione kable.

Jeden jest od podtrzymania pamięć drugi dostaje +12V po przekręceniu kluczyka.

Zamień kable zółty z czerwonym w kostce radia.

 

pozdrawiam,

 

piotr

www.radiocar.pl - profesjonalne nagłośnienia, elektronika.
Opublikowano

No właśnie tak myślałem, tylko chciałem się najpierw upewnić, bo tak zamontowałem radyjko, że nie da się wyjąć i nie chciałem się męczyć na darmo :D

Dzięki wielkie. Jutro biorę się za rozkręcanie połowy samochodu. A może ktoś wie jak najszybciej wyjąć radio? Bo trochę zwaliłem sprawę podczas montażu. Kieszeń mocująca, po włożeniu, strasznie się telepotała, więc pozaginałem kilka z tych odstających blaszek, które akurat pasowały w dziury w samochodzie no i okazało się, że zagiąłem je tak, że nie mogę włożyć teraz do końca kluczy do demontażu radia i będę chyba musiał jakoś inaczej je wyjąć. :oops:

 

Aa. Nie wiem czy to będzie potrzebne, ale w środku wygląda to dokładnie tak:

http://img01.tablica.pl/images_tablicapl/97853295_8_644x461_bmw-e36-318i-1992r-z-gazem-b-dobry-stan-mechaniczny-climatronic-.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam mam identyczny problem jak kolega. Tylko u mnie sprawa sie komplikuje tym, że ktoś już wcześniej zrobił kostkę w moej E30 i drugiego kabla poprostu nie. żółty jest smostkowany z czerwonym i połączony z jakimś jeszcze innym. Tam w głębi są jakieś dwa poobcinane kable i teraz nie wiem, który jest który. Ma ktoś może jakiś schemacik instalacji albo pomysł jak dojść na szybko który to kabel ???
Opublikowano

jeśli masz oznaczenie kabli prądowych które wychodzą z radia to pół sukcesu :)

miernik lub kontrloka i sprawdź po wyłączeniu stacyjki w pozycji 0 w którym z kabli co idą z wiązki auta jest +

następnie przekręć stacyjkę na włączony zapłon i znajdź miernikiem w którym pojawił się następny +

i problem rozwiązany ,pod pierwszy + podłącz pamięć przeważnie kolor żółty

pod drugi ten co z radia wychodzi jako 12v + przeważnie kolor czerwony

i gotowe :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.