Skocz do zawartości

E36 Swap m50b20>m50b25 szczegóły + gaz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, naczytałem sie tematów apropo swapu z 2.0 na 2.5. i czekam tylko na potwierdzenie i podsumowanie faktów i ewent. poprawienie mojego spisu.

Mam silnik na boshu. - 2.0 m50b20 bez vanosa

Kupuję silnik na boshu (podobna dobrze z dostępem lepiej niz z simensem) 2.5 bez vanosa

Podstawowy swap aby jeździł: wiązka zostaje kompletnie ta sama.

Słupek

Kolektory dolotowe

Wtryskiwacze

Komputer (sterownik silnika)

Przepływka i przepustnica.

 

Pyt. co z czujnikami wszystkimi, od 2.0 czy od 2.5? Czy wiązka pasuje z bosha do bosha peer to peer bez żadnych problemów?

Co z alternatorem? klimatyzacją? paskami silnika?

 

Swap kompletny:

wydech od 2.5

wał, skrzynia, sprzęgło, dyferencjał, półosie.

 

Mam gaz.

Komputer, butla i wiązka zostaje.

Wymieniam:

Wtryski do 200kucy

Parownik, reduktor nie wiem jak to sie zwie profesjonalnie. Do 200km

ewent. przewód gazowy z butli do reduktora z 6mm na 8mm.

Poźniej konfiguruję gaz i hulam.

 

 

Pozdrawiam i proszę nie pisać ze temat omawiany, bo wszystkie tematy to jest jedno wielkie pytanie i kłótnia jeden przez drugiego że gada głupoty. Konkretne odpowiedzi żeby taki użytkownik jak ja miał listę co musi, i co może jeszcze dokupić.

Opublikowano

Kolego zwróć uwagę na kostkę przy przepływce. O ile się nie myle elektryka z BOSCHa na kostkę 6 pinową w wersii bez vanosa a z vanowsem ma 4 piny.

Najlepiej kolego kup sobie silnik M50B25 taki jak chcesz kompletny z wiązką i tylko powpinasz sobie w kostki wiązkę.

Ja zrobiłem kilka swapów min z M43B18>M52B25 M50B25bez vanosa>M50B25z vanosem M40B16>M52B28 M44B19>M50B25 M50B25>M52B28 więc pomogę ci jak chcesz.

  • 3 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Odgrzany kotlet ale nie dawno zrobiłem swap.

Kupiłem słupek z kolektorem, wtryskami i listwą - 1100zł

Oczywiście masa uszczelek i uszczelniaczy póki wszystko jest na wierzchu.

Przepływomierz, gumę przepływki i komputer.

Na tym zakupy się skończyły o prócz rzeczy eksploatacyjnych tzn łożyska, sprzęgła itp.

Z 2.0 została cała reszta włącznie z czujnikami, wiązkami,świecami, cewkami itp. Wszystko wchodzi i pasuje idealnie bez żadnej rzeźby.

 

Jeżeli ktoś potrzebuje pomocy to nie zastanawiaj się tylko PISZ!

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Koledzy! Mam ogólnie dość problematyczny silnik m50b20 być może nie ze względu na model silnika a to w jaki sposób trafił do mojej zamiast m52b20. Generalnie silnik faluje na obrotach, niepracuje zbyt równo i łapie błąd sondy lambda. Czy w obrębie 250 km od Szczecina jest ktoś z Was gotów podjąć się reanimacji tego przypadku? Ewentualnie jeśli dozbieram funduszy to przełożyć silnik z serii m52 (323, 328) i zrobić to tak jak należy? Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.