Skocz do zawartości

320d Szarpanie przy zmianie biegu 1-3


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem kupiłem nie dawno e46 z 2003r i przy zmianie biegu w zakresie 1-3 szarpie, staram się tak operować gazem, sprzęgłem ale ani razu nie udał mi się zmienić biegu bez szarpnięcia jest to denerwujące i martwie co jest. Czytałem na innych tematach o podobnych dolegliwościach tylko u mnie wszystko inne jest ok ( nie mam żadnej straty mocy, ani nic nie stuka). Sprzęgło zostało niedawno wymienione wiec to na pewno nie to.

 

Pomóżcie, od czego są te szarpnięcia? Pozdro :)

Opublikowano

Jak niedługo go masz ?

Podłącz pod kompa, sprawdź dwumas, stan sprzęgła - czy już były robione czy nie.

Opublikowano
już ponad miesiąc nim jeżdżę. na początku sądziłem ze nie mogę wyczuć sprzęgła ale jestem pewien teraz ze to nie jest moja wina.
Opublikowano

Dlatego sugeruje sprawdzić po kolei stan sprzęgła, dwumasu, podłączyć pod kompa, korekcje wtrysków, może gdzieś gubi obroty ...

Może też należysz do osób które długo przestawiają się "pod" inny samochód po jego zmianie.

Jak masz okazję to przejedź się bliźniaczą sztuką, a w/w tak czy siak sprawdź.

Opublikowano

A szarpie Ci tylko przy zmianie biegu?

Czy podczas spokojnego przyśpieszania nie odczuwasz lekkiego szarpania?

 

Bo u mnie np. miałem lekkie szarpanie ok. 2 tyś obrotów.

Wyszło, że padnięty elektrozawór EGR. Odłączyłem go kiedyś i jeździłem.

I też trochę przy zmianie biegów mi szarpało.

Po wymianie elektrozaworu już umiem zmieniać biegi bez szarpania :D

Opublikowano
U mnie było podobnie, teraz nieco lepiej. Sprawdź świece, u mnie jedna była spalona i po wymianie kompletu jest trochę lepiej. Oczywiście tak jak wyżej stan sprzęgła i dwumasy powinieneś sprawdzić. Możesz dać komuś się przejechać (najlepiej jakiemuś znajomemu mechanikowi, niech oceni jak się mu jeździ). Jeśli przesiadałeś się z benzyny to trochę może Ci zająć przyuczenie się.
Opublikowano
Jeśli przesiadałeś się z benzyny to trochę może Ci zająć przyuczenie się.

 

Dokładnie jeździłem tylko benzyniakami może z 3 razy wcześniej przejechałem się dieslem ale nie miałem wtedy żadnych problemów. Podłącze go pod komputer i zobaczę czy to moja wina.

Opublikowano
Jeśli nie znajdziesz żadnej przyczyny to możesz rozpatrzyć opcję usunięcia CDV. Sam nad tym się zastanawiam, ale zawsze kiedy stwierdzam, że w końcu to zrobię okazuje się, że nagle biegi jakoś bardziej gładko wchodzą i odkładam to na później :D
Opublikowano
To nie kwestia diesel benzyna. Mi przez pół godziny po przesiadce czy w mojej czy bliźniaczej kumpla też szarpało. Kwestia przyzwyczajenia.
Opublikowano
ok, mikan, ale co innego pół godziny a co innego kilka miesięcy. A po tym czasie chyba nawet najbardziej oporni są w stanie się nauczyć zmiany:) U mnie jest już prawie dobrze, ale czasem i tak szarpnie. Jeździłem dostawczakiem w dieslu wcześniej, niekiedy mocno przeładowanym i trudno było o szarpnięcie. Tutaj o wiele trudniej wyczuć sprzęgło więc rozumiem irytację Grzelu93. Problem zresztą poruszany nie raz, wiec więcej osób ma ten problem. O wprawianiu się można jednak zacząć dyskutować gdy będzie się miało pewność że samochodzik sprawny więc proponuję zacząć od tego, a w międzyczasie ćwiczyć gładkie zmiany:)
Opublikowano

Spoko, wspomniałem przecież co należy sprawdzić.

U mnie większość jak wsiada z jakiś vs seatów i innych to kaleczy zmianę biegów nawet przez 2h albo dłużej aż się serce kraja.

Może coś nie gra, nawet można spróbować odłączyć egr na początek, potem kompa podlączyć.

Bmw, e46 ma specyficzny ten układ chyba, ja się przyzwyczaiłem.

Opublikowano
U mnie było podobnie, teraz nieco lepiej. Sprawdź świece, u mnie jedna była spalona i po wymianie kompletu jest trochę lepiej. Oczywiście tak jak wyżej stan sprzęgła i dwumasy powinieneś sprawdzić. Możesz dać komuś się przejechać (najlepiej jakiemuś znajomemu mechanikowi, niech oceni jak się mu jeździ). Jeśli przesiadałeś się z benzyny to trochę może Ci zająć przyuczenie się.

To diesel zwany silnikiem o zapłonie samoczynnym. Świece nie mają nic do zmiany biegów, bo ... nie pracują.

 

Szarpanie przy zmianie biegu może być spowodowane zbyt szybko spadającymi obrotami albo lekkim zdławieniem przy dodawaniu gazu po zmianie biegu.

Tutaj szukałbym jakiejś nieszczelności w dolocie, chociaż wtedy wyczuwalny by był też problem podczas przyśpieszania, więc chyba odpada...

Opublikowano
To diesel zwany silnikiem o zapłonie samoczynnym. Świece nie mają nic do zmiany biegów, bo ... nie pracują.

 

U mnie mogło się to wziąć z tego, że podczas wymiany świec wywaliłem klapki zawirowań, więc może to one miały większy wpływ na to, że jakoś od tamtej pory jest u mnie lepiej z tym szarpaniem. Ogólnie po tym zabiegu samochód odżył.

Opublikowano

Mam podobnie. Dość trudno jest mi zmienić bieg bez szarpania. U mnie to wygląda tak, jakby sprzędło brało w jednym momencie. Nie ma takiej tolerancji jak w innych autach. Puszcze w połowie i tutaj bierze jakby całe sprzęgło. Jak puszczam bardzo wolno to jest ok, jednak to musze robić bardzo wolno. Przy redukcjach jest lepiej, bo wolniej puszczam sprzęgło i wtedy się to niweluje.

Oczywiście ta się to wyeliminować obrotami, jednak jest to dość trudne.

Opublikowano
Mam 2.0 diesla po wymianie sprzegla, dwumasy, poduszek, kola pasowego i wszystkiego co moze splywac na drgania. Biegi wchodza az milo, nie ma zadnego szarpania, moim zdaniem cos jest nie sprawne i trzeba zaczac od sprawdzania auta od strony mechanicznej.
Opublikowano

usuń dławik sprzęgła. 10 minut roboty, usmiech na twarzy gwarantowany.

 

Natomiast potwierdzam że zmiana biegów jest dość trudna żeby była płynna. W innych autach jest dużo łatwiej.

szukam
Opublikowano
suń dławik sprzęgła. 10 minut roboty, usmiech na twarzy gwarantowany.

 

Ty u siebie usuwałeś?? Żadnych obaw o szybsze zużycie sprzęgła czy dwumasy? Wiem, że jest o tym już sporo, ale chętnie dowiedziałbym się o tym od kogoś z pierwszej ręki :wink:

Opublikowano
już ze 2 lata beż dławika jeżdze i żadnych problemów nie widze. Co ma niby się stać ze sprzęgłem złego ? oprócz tego że mam 100% kontroli nad sprzegłem to wad brak. Ogólnie biegi można szybciej zmieniać i lepiej sprzegłem można sterować, tak jakby większy zakres pracy się robi tego sprzęgla :) ale po tygodniu i tak się przyzwyczaiłem i nie pamietam jak było wcześniej :mrgreen:
szukam
Opublikowano (edytowane)

i co nadal wymieniacie swiece w dieselku? :DDD

 

kończąca się dwumasa objawia sie stukaniem metalicznym na wolnych obrotach i przy gaszeniu auta (ogólnie rzuca budą)

a powodem szarpania w dieslu moze byc przegub elastyczny bądz CDV czyli zwężka hydrauliczna za pedałem sprzegła przed siłownikiem w skrzyni (95% użytkowników jest zadowolonych po jej usunieciu)

 

komputer nie pokaże czy dobrze zmieniacie biegi to jest sprawa czysto mechaniczna. a CDV służy do ułatwienia zmiany biegów niedoświadczonym kierowcą

 

szarpać może również od tylnej tulei mocowania dyfra, warto sprawdzic i to chyba wszystko.

Edytowane przez Nigero

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.