Skocz do zawartości

[520i] dziwny problem ze skrzynia automatyczna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

jako nowy forumowicz chcialem wszystkich przywitac i prosic o pomoc.

 

jakies 3 miesiace temu stalem sie posiadaczem angielskiej bmw 520i. wszystko bylo dobrze az zaczela sie krecic po angielskich rondach. zaczelo sie od szarpania autem ale po dluzszych jazdach zauwazylem ze: auto po prostej jedzie normalnie, lecz gdy tylko wjezdzam w jakies rondo auto przestaje jakby miec naped i sprzeglo by sie slizgalo. musze wjezdzac w rondo na pelnym gazie albo w ogole bez niego, bo gdy auto jest przechylone przy skrecie w rondzie dawanie gazu nie napedza auta tylko widac jak obroty ida w gore i po chwile wyskakuje blad skrzyni. trzeba gasic auto i odpalac na nowo bo dopoki nie zgasnie kontrolka auto nie zmienia biegow. ktos mowil kiedys o oleju w skrzyni ? czy to moze byc przyczyna ?! czy raczej szykowac sie na wymiane skrzyni ?!

 

pozdrawiam

Opublikowano

Ewidentnie za mało oleju - podejrzewam, że brakuje ponad 50%. Jedź pilnie wymienić olej, filtr, uszczelkę, oczyścić miskę. Częstym zjawiskiem jest za mała ilość przy napełnianiu (partactwo mechaników), ale u Ciebie to chyba niemal sucho jest, więc podejrzewam wyciek.

Jak nie zauważysz wycieku, to tak czy siak wymień olej, pojeździj jakieś 100-500km i ponownie wymień (nawet tego samego dnia). Ewentualnie zrób wymianę dynamiczną. No i oczywiście podpięcie pod kompa, może wyjdzie rodzaj błędu.

Niestety objawi dość szalone, więc przygotuj się na wymianę.

Opublikowano

Zgadza się.

Najpierw podepnij pod kompa - może jakieś błędy wyskoczą.

Sam stan oleju i jego kondycję też sprawdzisz przez korek przelewowy.

 

Później wymiana oleju -> Kup 10l oleju do swojej skrzyni, filtr oleju i uszczelkę. Nie kupuj uszczelki zamiennika - chyba, że na jakąś dobra trafisz. Oryginał nie jest drogi, a ominie cię ponowna wymiana uszczelki z powodu jej przeciekania.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
U mnie jest inny problem.Mam 530dA.Przy zimnym oleju w skrzyni, po wrzuceniu R słychać lekkie "terkotanie".Auto nie szarpie,rusza płynnie.Po rozgrzaniu jest wszystko w porządku.Problem nie występuje na D.Przebieg 290tys. km.Co to może być?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.