Skocz do zawartości

e46 330d - Czy to uszczelka pod głowicą ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem w moim bmw. Co jakiś czas, średnio raz na tydzień muszę dolewać płynu chłodniczego do zbiornika. Około 0.5l na tydzień.

Pytanie, czy to musi być uszczelka ? Sprawdzałem olej, nie ubywa. Kiedyś wymieniałem zbiorniczek wyrównawczy, bo miał dziurkę.

 

Nie wiem co o tym sądzić.

 

Jak można to samemu zdefiniować ?

 

Dodam, że miałem wymienianą chłodniczkę, bo wcześniej był problem - olej przelał się do zbiornika wyrównawczego. Teraz jest tam przyslowiowy budyń. Chociaż chłodnica, jak i zbiorniczek były czyszczone.

 

Czy to normalne ?

 

Ewentualnie, pozwolę się spytać o koszty naprawy, jeśli to faktycznie uszczelka.

Bmw z 2000 r 184km w manualu, jak coś. :)

Edytowane przez pff
Opublikowano

po awarii chłodniczki oleju musisz sobie cały układ chłodniczy wyczyścić z resztek "budyniu", pewnie środek do czyszczenia chłodnic i to nie raz...

 

zaraz po jeździe sprawdź sobie na kanale czy nie masz gdzieś wycieku płynu (wcześniej oczyść sobie z brudu potencjalne miejsca) i będzie to o tyle trudne że rozgrzany płyn chłodniczy paruje i ew. ślady mogą znikać

 

0,5L na tydzień to powinno być widać

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
Jeśli będzie bardzo ciężko to podobno można do układu dać czynnik który widać pod lampą UV tak jak przy nieszczelności z klimy, ale nigdy się nie dowiadywałem czy to jest ten sam barwnik
Opublikowano

Problem rozwiązany !

Na szczęście to nie była uszczelka, a tak jak ktoś pisał, oringi. Dokładniej lekko pęknięte mocowanie wężyka. Pod ciśnieniem z niego dość intensywnie kapało.

Koszt na szczęście niewielki 130 zł + płyn i browar dla znajomego. :)

 

Dzięki Panowie ! : )

Opublikowano

to niech kolega jeszcze opisze co dokładnie wymienił, najlepiej nr oem części z np bmwfans.info

czy tylko sam oring wymieniony czy np kawałek węża / króciec przyłączeniowy

i w którym miejscu ten wyciek, bo chyba mam to samo :lol:

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
Odnośnie wymiany chłodniczki oleju - wymieniałeś na używaną chłodniczkę wraz z uszczelką ze szrotu czy może wymieniłeś tylko uszczelkę (75zł w ASO)? U mnie też budyń w zbiorniku i to przez chłodniczkę
  • 4 lata później...
Opublikowano
Odnośnie wymiany chłodniczki oleju - wymieniałeś na używaną chłodniczkę wraz z uszczelką ze szrotu czy może wymieniłeś tylko uszczelkę (75zł w ASO)? U mnie też budyń w zbiorniku i to przez chłodniczkę

 

Odgrzeje kotleta. Jak sprawdzic chlodniczke oleji czy to ona daje ciala?

Opublikowano

Zanurzyć chłodnicę w wodzie i dmuchnąć powietrzem w kanał wodny,oczywiście jeden króciec od płynu zatykamy

Sprawdzasz czy powietrze przedostaje się do kanału olejowego.

 

Czasem takie sprawdzanie nie daje 100% pewności,gdyż mieszanie płynu z olejem odbywa się dopiero po nagrzaniu ( w wysokiej temperaturze)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.