Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat poruszany wiele razy-bardzo zrożnicowane opinie :mrgreen: Oczywiście że daje pod warunkiem ze nie jest to pierwszy lepszy filter tylko szanującej się firmy,przeznaczony do odpowiedniego auta,odpowiedniego silnika i poprawnie zamontowany!!!A takie filtry bywają drogie!!!!Np POWERTEC SL1(PT05-04)-do twojego auta to koszt zestawu około 500-580zł KN induction kit do325-około450zł.A takie naprawde coś dające to GruppeM ale bardzo drogie!http://www.ca-automotive.co.uk/ecis-induction-systems.shtml

najważniejsze by filter nie ssał gorącego powietrza spod maski bo będzie zupełnie odwrotny efekt!!!!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temat poruszany wiele razy-bardzo zrożnicowane opinie :mrgreen: Oczywiście że daje pod warunkiem ze nie jest to pierwszy lepszy filter tylko szanującej się firmy,przeznaczony do odpowiedniego auta,odpowiedniego silnika i poprawnie zamontowany!!!A takie filtry bywają drogie!!!!Np POWERTEC SL1(PT05-04)-do twojego auta to koszt zestawu około 500-580zł KN induction kit do325-około450zł.A takie naprawde coś dające to GruppeM ale bardzo drogie!http://www.ca-automotive.co.uk/ecis-induction-systems.shtml

najważniejsze by filter nie ssał gorącego powietrza spod maski bo będzie zupełnie odwrotny efekt!!!!!!

 

No dokładnie tak, podpisuję się.

Jeżeli masz zamiar po prostu wyrzucić puszkę i zamocować stożek - odpuść sobie.

Kai
Opublikowano

Dlatego ze przepuszcza znacznie wiecej brudu niz filtr seryjny.

Filtry sportowe czyli stozki sa w zasadzie tylko i wylacznie do sportu. W codziennej eksploatacji i najczesciej złym montazu zmniejszaja moc i moment nie mowiac juz o tym ze jezdzac w bardzo zapylonym srodowisku jak np slask i inne centra duzych miast znacznie sktuci,y zywotnosc samego silnika.

Ogulnie wydatek bez sensu

Opublikowano

To może ktoś oblatany w temacie filtrów stożkowych doradzi co mam zrobic:

Mam silnik 2.5 vanos zabudowany w innym pojeździe i zupełnie nie mam miejsca na włożenie normalnej puszki z filtrem.

Jedynie stożek na odpowiedniej power rurze miał by miejsce dla siebie -w kabinie...

Co załozyć? Jakiej firmy?

Pytam bo nie chce pogorszyc osiągów.

Opublikowano (edytowane)

We wcześniejszym poście zażartowałem sobie, a widzę, że kolega naprawdę potrzebuje porady i nie rozchodzi mu się o zwiększenie mocy o 1,5KM lecz ma problem natury konstrukcyjnej i etycznej (aby nie skrzywdzić maszynki). Śmiało zainstaluj filterek stożkowy choćby K&N dedykowany dla tego silnika tylko musisz zadbać o to aby miał dopływ zimnego powietrza wtedy nie zmniejszysz mocy. Niestety (przynajmniej dla mnie niestety, bo niektórzy podobno to lubią) będziesz musiał pogodzić się z "buczeniem" dolotu podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika. Z obawy na to aby filtr nie zaciągał zbyt dużo kurzu i innych zanieczyszczeń (co niestety jest prawdą) kup filtr z "kondonem" http://www.knfilters.com/wraps.htm ,który oczyszcza dodatkowo przedostające się powietrze. Jeśli chodzi o "niszczenie" przepływki to należy nie przesadzać z ilością używanego (raz do roku) płynu do czyszczenia filtra i nakładki gdyż może on (nie powinien) zaoleić czujnik przepływomierza co może powodować zakłócenia działania czujnika. Gdy przepływka ulegnie (nie powinna) "zniszczeniu" wystarczy ją przemyć czystym alkohlem. Mam na myśli przepływomierz płytkowy, bo taki pewnie masz, a i ja takowego używam w swojej e32 m30 :mrgreen: bo jest mniej "restrykcyjny" od oryginalnej klapy.

 

P.S. Odpowiadając na prywatną wiadomość informuję, iż M3 to diabeł w skórze trójki :D

Edytowane przez Zbichu
peace & love
Opublikowano

dziękuję za konkret...

hałas mnie akurat nie przeraża...w moim wynalazku mam wydech oparty na nascarowych wydumkach więc głośno jest.

generalnie filtr bedzie w kabinie- sam. mój nie posiada drzwi wiec pewnie często bedę go czyścił hieee

 

 

wiem dobrze co to M 3 - pytałem bo myslałem że to jakiś typoszereg w odniesieniu do filtrów stożkowych.

Opublikowano
Mnie sie wydaje ze sam stozek nic nieda!musiałby byc cały dolot zrobiony!czyli rura CAI o dopowiedniej srednicy z filtrem stozkowym!wtedy powinno to dac zamierzony efekt!sam stozek nic nieda!najlepiej jeszcze odprowadzic go gdzies gdzie dostanie chłodnego powietrza a nie zkomory silnika!pzdr
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
co dowiadywalem sie z zamontowanie to gumowa rura obejmy(zaciski) i oddzielenie od komory silnika,mianowicie wstawiaja blache odzielajaca swojego wykonania dobrze wyprofilowana zeby nie przepuszczala cieplego powietrza i do tej wykonanej komory dla filtra dopuszczone powietrze z grilla nastepna gruba rura ktora bedzie podawala zimne powietrze do komory filtra od grilla.
Opublikowano
Najlepszym rozwiązaniem jest spotowa wkładka :) Ja posiadam taką K&N'a i jestem zadowolony:)

Moim zdaniem wkładka to najlepszy pomysł. Ostatnio czyściłem z kumplem dolot w jego samochodzie oczywiście ma stożek K&N. To co zobaczyłem w środku to maź przypominająca rzadką smołe oblepiająca przepustnicę, krokowy i środek kolektora.

Nigdy nie założe stożka...

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.