Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A ja mam inny problem. Zainstalowałem ta Inpe Ex ale na wcześniejszej tez mam ten problem. Nie mogę połączyć się z FA w celu zmiany wypodarzenia. Mam win7. Wyskakuje mi w logach:

Witam . Mam problem. Chciąłem zakodować sobie inną pojemność akumulatora ale nie moge odczytac FA w NC

ładuje profil Expertmode- > F1 -> F3 -> (wybieram e60) -> (wynieram CAS(LMA tez próbowąłem)) i wyskakuje mi błąd. poniżej logi.

 

http://i58.tinypic.com/v4p26v.jpg

ERROR! Module: LFCDHDIA.CPP(A_E65CAS.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000

COAPI-2000: Fehler in EDIABAS oder in SG-Beschreibungsdatei

BIP-0001: To long job parameter or string register access

>>ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2000

FA_READ

>>ERROR! Modul: COAPI4.CPP, Proc: coapiReadAuftrag, LineNr: 04, ErrorNr: 2000

FA_READ: A_E65CAS

 

Dograne mam chyb spdaten w wersji 2.53.0

 

Ktoś ma jakieś pomysły czemu nie chce to przejść dalej?? Walczę już tydzień i już ....... mnie bierze.

Opublikowano
Masz starą wersję NCSexperta.

 

Screan jest z NCS starszego ale wczoraj zainstalowałem to od ciebie i tez te same błedy.

Ale mam zainstalowaną ta id ciebie sciągniętą:

Standard Tools 2.12

Sp-daten 2.53.0

Profiles - Ncs Expert oraz ten Profile 404

INPA - for Fxx and Exx (Pełna aktualizacja)

 

Od ciebie (Młodzik18) programy tylko spdaten z internetu. Nie wiem jak to ugryźć. Czy przegrywając może pliki trzeba zaznaczyć przegraj tylko nowsze czy jak?? No juz jakos skonczyły mi sie pomysły. Inpla chodzi ok. Jest baterry i ingition (kropki) odczytuje błędy usuwa, live data tez chodzi.

Opublikowano

No i kolejny bezowocny weekend. A mam pytanie czy jest ktoś z Warszawa co ma działającego NCS i kable i mógłby poświecić mi chwile w celu podłączenia się i ewentualnie wyeliminowania błedu w instalacji lub wady kabla? Oczywiście jakiś czteropaczek przywiozę.

 

Ciąg dalszy:

 

Jestem już po testach. Dzieku uprzejmości jednego kolegi z forum podjechałem do niego i co sie okazało.

 

Na jego zestawie działającym te same objawny. Działą Inpa, działa ista-d. Te same błędy w NCS.

Przy próbie połączenia poprzez ICOMa tez działa Inpa oraz ISTA-D ale nadal te same problemy z NCS.

DIS nie wykrywa automatycznie modelu auta.

Wygląda ze diagnostyka działa ok ale już programowanie nie.

 

Cy jest możliwość aby moduł CAS leżał mimo ze w ISTA nie ma błędów. Ale wtedy chyba by dało rady wejść poprzez LM??

Rozważałem tez możliwość ze sterownik gazowy zakłóca ale dzwoniłem do gazownika i mówił ze jest tam adaptor i nie ma wpływu bo wtedy cała szyna K była by zajęta i nie działała również diagnostyka ale powiedział ze może być że w serwisie zablokowali możliwość programowania. Słyszał ktoś o o takim zabiegu? Jak to sprawdzić i ewentualnie usunąć?

Opublikowano

Przekopalem cały watek ale nikt nie zadał tego pytania.

Czy przy Instalacji musże to wszystko kopiować?

Skopiuj wszystkie pliki z

49.0_sp-daten_E89_lite\ECU (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\EDIABAS\ECU

49.0_sp-daten_E89_lite\DATEN(LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN

49.0_sp-daten_E89_lite.rar \DATEN (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN\E89 (jeśli chcecie inne auta niż E89 to ściągacie inną wersję SP-daten (np. do E46) i tworzycie katalog np. E46, a z resztą postępujecie analogicznie.

49.0_sp-daten_E89_lite\SGDAT do C:\NCSEXPER\SGDAT

 

Ja mam e46 i tylko te daten mnie interesują ? czy musze też ściągać te 3 daten do E89_lite ? czy tego nie ściągać ?

Opublikowano
Przekopalem cały watek ale nikt nie zadał tego pytania.

Czy przy Instalacji musże to wszystko kopiować?

Skopiuj wszystkie pliki z

49.0_sp-daten_E89_lite\ECU (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\EDIABAS\ECU

49.0_sp-daten_E89_lite\DATEN(LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN

49.0_sp-daten_E89_lite.rar \DATEN (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN\E89 (jeśli chcecie inne auta niż E89 to ściągacie inną wersję SP-daten (np. do E46) i tworzycie katalog np. E46, a z resztą postępujecie analogicznie.

49.0_sp-daten_E89_lite\SGDAT do C:\NCSEXPER\SGDAT

 

Ja mam e46 i tylko te daten mnie interesują ? czy musze też ściągać te 3 daten do E89_lite ? czy tego nie ściągać ?

 

To zalezy jaka instalacje wykonales :

 

Jesli instalowales sposobem Mlodzika z 1 strony, do do diagnostyki INPA nie musisz tego robic, ale jesli chcesz kodowac auto w NCSEXPER to musisz uaktualnic pliki za pomoca sp-daten do modelu ktory chcesz kodowac, w Twoim przypadku sp-daten E46, jest na chomiku Mlodzika lub moim

 

Jesli robiles instalacje sposobem Diz76 lub moim, to masz juz wszystko i nic nie musisz uaktualniac, szczegolnie do E46 od dawna sie chyba nic nie zmienia w sp-daten...

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano
Nie zrozumiales pytania. Oczywiście e46 daten mam pobrane z chomika najnowsze jak to na flmie na 3 stronie jest. natomiast pytam czy zeby Inpa i reszta poprawnie dzialala to czy KONIECZNE jest wgrywanie Daten do e89 ? Mnie interesuje tylko e46 i E70 i te daten zassalem. NIe mam wogole daten do e89 czy to mi nie przeszkodzi w diagnozie e46 i e70 ? Pytam bo w instrukcji na 1 stronie wyraznie stoi że trzeba je ściągnąć.... ale na chlopski rozum po cholere skoro mam gdzies e89 :) Dlatego pytam czy to obowiazkowe czy nie do poprawnego dzialania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zrozumiales pytania. Oczywiście e46 daten mam pobrane z chomika najnowsze jak to na flmie na 3 stronie jest. natomiast pytam czy zeby Inpa i reszta poprawnie dzialala to czy KONIECZNE jest wgrywanie Daten do e89 ? Mnie interesuje tylko e46 i E70 i te daten zassalem. NIe mam wogole daten do e89 czy to mi nie przeszkodzi w diagnozie e46 i e70 ? Pytam bo w instrukcji na 1 stronie wyraznie stoi że trzeba je ściągnąć.... ale na chlopski rozum po cholere skoro mam gdzies e89 :) Dlatego pytam czy to obowiazkowe czy nie do poprawnego dzialania.

 

Nie jest konieczne możesz mieć w NCS tylko jeden model np E46 i już to wystarczy tylko jak będziesz chciał kodować inny model to będziesz musiał ściągnąć do niego SP-daten do innego modelu , tak samo odwrotnie w NCS możesz mieć wszystkie modele (w folderze DATEN są osobne foldery do różnych modeli ) i też nic się nie stanie,

a w folderze SGDAT pliki IPO są ogólne dla poszczególnych sterowników, wrzuca się je razem z różnych modeli.

Do kodowania nie jest ci potrzebne całe SP-DATEN (jest potrzebne do programowania przez WINKFPT) Sciągnij sobie NCS 4.0.1 (Standard tools 2.12) uzupełniony bibliotekami

(zawiera tylko po rozpakowaniu 70MB, spakowane tylko 20MB, i potrzebne są jeszcze pliki PRG w Folderze EDIABAS\ECU też niektórzy maja je osobno dla wszystkich modeli to 850MB po spakowaniu to 80MB i masz NCS 4.0.1 dla wszystkch modeli i ściągasz tylko ok 100MB

albo zaczekaj kilka dni już niedługo się pojawi NCS 4.0.1 razem z polikami /ecu z SP-DATEN 53.5 jak będę miał trochę czasu.

Opublikowano

Dzięki DIN - wyczerpałeś moje pytanie w 100% ale pojawilo sie nowe... Ja nie chce miec mozliwosci kodowania wszystkich modeli wystarcza mi E70 i E46 bo takie mam auta. Sciagnalem wszystko jak podane w instrukcji na 1 stronie. pliki daten i pozostale z chomika tez wg. instrukcji. znalazlem opis jak dokodowac mruganie kierunkami przy otwieraniu/zamykaniu. sciaglem wszystlie profile itd jak to opisane na str. 1 zobaczymy czy się uda :)

NIE UDA PO wcisnieciu ALSZ (pkt 6) mam to co na screenie

OPIS

1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do bmw i program NSC-expert

2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode - OK

następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razem tego nie robić File -save i nazywamy np E46

3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)

5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście

6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back

8. Wbierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy kierunki, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł GM5

9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:

http://i.imgur.com/ISA5xoa.jpg

 

który profil wybrać po wybraniu profil LADEN którym się koduje ?

http://i.imgur.com/WyUyCLc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Revtors NCS Expert Profile - ten ma możliwość kodowania za pomocą pliku FSW_PSW.MAN

do aktualizacji NCS użyj BMW Coding tool inaczej się trochę pogubisz.

-z tej instrukcji pomiń edycja profili, przecież masz profile

Uruchamiamy NSC (DATEI) klikamy File-load (ger Profil laden) profile - Revtors NCS Expert Profile - OK

-zacznij od punktu 3 tworzenie pustego pliku MAN w WORK (nie może byc to tylko notatnik ale wszystkie rodzaje plików)

masz filmy na youtube trochę przejrzyj....

Opublikowano
Kurde , udał się :) terazm mam pytanie o to jak zAngielszczyć Inpę ?:) i czy w E46 są jeszcze jakies opcje godne włączenia ?
Opublikowano

Cześć,

problem wyglada nastepująco:

- E60/2008

- interfejs K+DCAN

- DCAN Utility 2.0 -> D-CAN&PT-CAN -> dioda na interfejsie gasnie, ale sam soft zwraca time out przy tej operacji

- po powyzszym -> INPA pokazuje batter:on, ignition:on

- przy probie odczytu jakiegokolwiek modułu wyskakuje komunikat: no response from controlunit

(probowalem na 2 roznych laptopach, win8, win7 i na gotowcu na XPsp2)

(most pinów 7 i 8 rozwarty i zwarty -> ten sam efekt)

 

proszę o pomoc, macie jakieś sugestie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to by wiele tłumaczyło...

 

A może jest tylko linia K pin 7 sprawdź czy w starszych modelach jest diagnostyka silnika,(lub reszta modułów, a silnika nie ma , już nie pamiętam dokładnie) często tak sprzedają, myślą że większość kupuje dla linii K, a D-can dla przyszłości ale jak pin 7-8 nie połączony to całej diagnostyki nie będzie, inpa widzi tylko K dlatego święcą się battery i ignition.

Napisz do Piwka on sprzedaje czyste D-can bez linii K ale jak pytałem ile chce to mnie olał, w ogóle nie odpisał.

Opublikowano

Koledzy proszę o radę w wyborze interfejsu:

 

Viaken: http://allegro.pl/interfejs-usb-bmw-k-d-can-gt1-inpa-dis-obd2-i4727723747.html

 

oraz: http://allegro.pl/interfejs-do-bmw-k-dcan-obd2-inpa-vag-fv-gw-24h-i4728295949.html

 

czy jest pomiędzy nimi jakaś zasadnicza różnica, pytam ponieważ cena ta sama, ale jestem z Warszawy i ten drugi mógłbym odebrać nawet dzisiaj. Piszecie dużo o interfejsie od Viakena, czy warto zamowić u nich i czekać na wysyłkę? Jaka jest różnica? o ile w ogóle jest?

 

p.s. INPA już pobrałem - dziękuję koledze Mlodzik1 zarówno za soft jak i za opis instalacji :)

Opublikowano

Ja jestem przeciw obu, pomysl nad tym :

 

->>>Interfejs do diagnostyki komputerowej BMW<<<-

 

Ja od niego bralem, i bardzo mi pomogl, gdy zaczynalem przygode z diagnostyka BMW. Polecam :cool2:

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale ADS nie diagnozuje aut po 2007 roku D-CAN i nie każdy ma port COM RS232 w komputerze

raczej viaken będzie lepszy http://bmw-klub.plwww.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=96&t=161426 ale głowy nie dam :D

Opublikowano

Cześć,

 

Zrobiłem wszystko jak w instrukcji Mlodzika, od niego mam też instalki. Port Com1 skonfigurowany. Windows 8 64b

 

fragment obd.ini

 

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

;Hardware=USB

RETRY=ON

 

BAT i ING na ON. Niestety, gdy chce wybrać jakąkolwiek funkcję otrzymywałem najpierw taki błąd.

 

INPA.jpg

 

Potem pogrzebałem w ustawieniach COM i teraz otrzymuję taki:

 

INPA2.JPG?psid=1

 

OCB? Help.

 

p.s. zauważyłem, że w łączu diagnostycznym mam przygnieciony jeden pin-port(6), wcześniej musiał być już wygięty. Styk chyba jest (bokiem) bo gdy podłącze interfejs dioda na nim, zaczyna świecić.

Opublikowano
no to by wiele tłumaczyło...

 

A może jest tylko linia K pin 7 sprawdź czy w starszych modelach jest diagnostyka silnika,(lub reszta modułów, a silnika nie ma , już nie pamiętam dokładnie) często tak sprzedają, myślą że większość kupuje dla linii K, a D-can dla przyszłości ale jak pin 7-8 nie połączony to całej diagnostyki nie będzie, inpa widzi tylko K dlatego święcą się battery i ignition.

Napisz do Piwka on sprzedaje czyste D-can bez linii K ale jak pytałem ile chce to mnie olał, w ogóle nie odpisał.

 

w sumie nie mam mozliwosci sprawdzenia na starszym aucie, niby interfejs ma byc K+DCAN

http://allegro.pl/interfejs-k-dcan-do-bmw-inpa-dis-obd2-gdansk-i4685889737.html

na razie sprzedawca zgodzil sie na jego reklamacje, zobaczymy co dostane spowrotem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.