Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nom, nie ma angielskiej wersji z tego co widziałem. Nawet ruski piszą, że GER. Tłumaczyć nie ma sensu zbytnio bo wygogluje się i tak wszystko
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest angielski w inpie i to razem ze sterownikami i błędami ecu, tylko to starsza wersja INPY 3 jak i 5 działająca w systemie 64bit

trzeba zainstalować Standard tools 2.3.0 i instalator ori INPY 10.0.5 jest to ostatnia wersja angielska jest u kolegi mlodzika1 pod nazwa INPA_502_Updated

ale działa tylko INPA a ncs nie działa z tej wersji chyba że ktoś umie przełożyć biblioteki do INPY 5.0.6 i EDIABAS 7.3.0 i wtedy cały pakiet działa INPA i NCS

w Windows 64bit, oczywiście są na forum osoby które to zrobiły i udostępniły cały instalator Standard tool 2.12 i biblioteki z angielskiej INPY 5.0.2 razem z NCS 4.0.1

dla wszystkich modeli BMW , tylko ta inpa diagnozuje samochody tak do 2008 roku później tylko to co macie po niemiecku INPA_with_Fxx

a po Polsku też inpa jest i to nie tylko menu, ale tylko dla tych co sobie sami przetłumaczyli, ponieważ przetłumaczenie jednego sterownika to zajmuje dużo czasu i nikt

jakimś marudom nie będzie udostępniał, aby później narzekali jak gdzieś błąd popełnił czy literkę opuścili przy tłumaczeniu.

Opublikowano

Witam

Zainstalowałem INPA i interfejs do mojego kompa Win7. Chcę diagnozować E90 320 D z silnikiem M47 D20 (204D4) 150 km. Program łączy się z autem, są dwie czarne kropki ale przy jakiejkolwiek próbie diagnozy wyskakują błędy:

 

 

Either your are using an antiquated ..\EDIABAS\ECU\T_GRTB.PRG file

the ecu gives a wrong variant index, diagnostic index or, from F01 onwards, SGBD index.

 

lub

 

Group File: D_ACC

IFH-0003: DATA TRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED.

 

Oczywiscie porty zrobione, kabel działa raczej bez zarzutu. Mam chyba kłopot z EDIABAS. czytałem co o edycji i jakichś zmianach. Czy ktoś może podpowiedzieć co dokładnie powinienem zmieniać, jaki jest zwór do tego modelu i który dokładnie plik z EDIABAS mam edytować.

Pozadrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ściągnij sobie SP-daten e89 dla swojego modelu (10GB po rozpakowaniu)

http://chomikuj.pl/mlodzik1/BMW+SP-Daten/sp-daten+54.0+E89+FULL

i nadpisz pliki z sp-daten E89/ECU do EDIABAS /ECU

i masz wszystkie do swojego samochodu lub tak jak napisałem w tym poście aktualizacja ncs i EDIABAS /ECU za pomocą BMW CODING TOOL

viewtopic.php?f=48&t=260787&start=30#p1969201

 

lub prościej to ściągnij od autora tego tematu z pierwszej strony INPA_With_Fxx i nadpisz sobie foder EDIABAS/ ECU do swojego EDIABAS/ECU mówie o samym ECU

i masz gotowe EDIABASA z plikami PRG i _D do łączenia się z modułami.

http://chomikuj.pl/mlodzik1/INPA/INPA+for+Fxx

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zainstalowałeś same Standard tools 2.12 masz 4 programy na pulpicie INPA NCSEXPER TOOL32 WINKFPT ale one są puste bez bibliotek

musisz jeszcze uzupełnić w nich biblioteki masz tam na pierwszej stronie napisane abyś jeszcze ściągnął INPA_witch_Fxx i przekopiował

INPE i EDIABASA na swoją instalację

http://chomikuj.pl/mlodzik1/INPA/INPA+-+for+Fxx+and+Exx+(Pe*c5*82na+aktualizacja)

A jakbyś chciał mieć jeszcze NCS to musisz ściągnąć SP-daten do swojego modelu bmw i uzupełnić tak jak w opisie na pierwszej stronie.

Opublikowano

Własnie postępowałem zgodnie z instrukcją na pierwszej stronie - ściąłem wszystkie wymagane pliki z chomika oraz sp-daten 53.3 FULL (mlodzik1). ( zainteresowało mnie brak e90 w sp-daten, ale nie znalazłem odpowiedzi w tym wątku, więc postępowałem zgodnie z instrukcją )

Nie mam pojęcia co zrobiłem źle - czynność powtarzałem 2 razy i bez skutku.

Jedyne co dla mnie nie jest logiczne to kopiowanie tys samych plików z folderu DATEN do DATEN i do nowo utworzonego folderu E89, jak to opisano poniżej :

 

49.0_sp-daten_E89_lite\DATEN(LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN

 

49.0_sp-daten_E89_lite.rar \DATEN (LUB NOWSZE, które są na moim chomiku) do C:\NCSEXPER\DATEN\E89 (jeśli chcecie inne auta niż E89 to ściągacie inną wersję SP-daten (np. do E46) i tworzycie katalog np. E46, a z resztą postępujecie analogicznie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak aktualizować NCS jest tutaj

programem CODING TOOL jest tutaj ve)

zapisz gdzieś w np dowolne miejsce na dysku NCSEXPER/Q-coding tool/ rozpakuj i wklej do tego folderu wejdź do aplikacji CODING TOOL we WŁAŚCIWOŚCI zakładka

ZGODNOŚĆ i zaznacz uruchom ze starszą wersją WINDOWS XP SP3 i zaznacz też na dole URUCHOM JAKO ADMINISTRATOR zapisz ustawienia OK

wyślij skrót na pulpit aby go nie szukać.

Uruchom go CODING TOOL

zaznacz tak jak napisałem lokalizacje NCSEXPER EDIABAS I NFS i dalej według instrukcji

wcześniej zmień nazwe SP-idaten e89 na taką jak jest ori w ISTA dla modelu e90 jest nazwa E89/ (i dalej mają być foldery) ECU DATEN DATA SGDAT KMMData CFGDAT WORK tak jak jest ori jak ściągniesz całe SP-daten Full dla wszystkich modeli to nie musisz zmieniać nazw

ten program sam wszystko aktualizuje nie musisz nic robić więcej dla NCS pojedynczo dla wszystkich modeli w E89 jest obsługiwanych wiecej modeli BMW wspólnie E84 E87 E89 E90

tutaj film jak się robi aktualizacje za pomocą CODING TOOL NCS

 

 

Ale dla inpy nadpisywanie INPA i EDIABAS musisz wykonać w pierwszej kolejności dopiero NCS i SP-daten

Mlodzika instrukcja jest dobra i prawidłowa ale wymaga TROCHĘ ZNAJOMOŚCI TEMATU

Opublikowano

Witam :8) ,

mam problem z interfejsem, niby wszystko działa pięknie, łączy się się z autem ale gdy chce wejść w konkretny sterownik wywala mi błąd:

nicht zusammenpassende versionen

Fehlfunktion ist moglich :mad2:

posiadam kabelek z linku poniżej:

http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-wersja-pl-e36-e46-e39-e60-e90-i4982848314.html

 

dodam że Auto E90 z lutego 2006 r.

Czy problem leży w kablu?

może któryś z kolegów mieszkających w Wwa znajdzie chwile czasu, aby się spotkać i pomóc w rozwiązaniu tego problemu?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Postąpiłem zgodnie z instrukcją, (prawie)wszystko chodzi elegancko, problem jest tylko jeden.

Przy próbie uruchomienia NCS-Expert wyskakuje błąd:

 

https://www.dropbox.com/s/41a40zyvr9gl1iu/Zrzut%20ekranu%202015-02-05%2020.24.28.png?dl=0

 

Czy jednak potknąłem się gdzieś po drodze i nie doczytałem wszystkiego, czy jednak jest coś na rzeczy ?

Próbowałem uruchomić w zgodności win xp / xp sp3 / win 7 i za każdym razem to samo.

 

Jeśli pytanie padło już gdzieś wcześniej w tym temacie, to przepraszam za spam.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Spróbuj prawy na srót NCS i wybierz zgodność z WInodws 7 u urchom jak oadministrator. Dziwne, ze masz taki błąd.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Spróbuj prawy na srót NCS i wybierz zgodność z WInodws 7 u urchom jak oadministrator. Dziwne, ze masz taki błąd.

 

Próbowałem również, nic to nie zmieniło.

Dodam, że system to win8 w 64bitach, czy to może być przyczyną ?

Jakoś teraz tak mi przyszło do głowy :F

 

Pozdrawiam.

 

Ps. Diaghead ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam Standard tools 2.12 na win 8.1 i chodzi bez problemów

Najpierw instaluje ze zgodnością z Windows XP SP3 i uruchom jako administrator.

instalacja Standard tools, restart komputera

wchodzę do NFS\BIN i sprawdzam czy sie uruchamia (jak sie pojawi błąd activex 429 ) to

uruchamiam w NFS\BIN\ REGSVR32 potwierdzam instalacje verdist

restart komputera

później wchodzę do wyszukaj i wklejam ścieżkę

regsvr32 "C:\EC-APPS\NFS\BIN\KmmSrv.dll"

Enter

restart

odinstalowuje Standard tools 2.12 w Panelu Sterowania

restart

Dopiero ponowna instalacja też ze zgodnością i jako administrator i uzupełnienie bibliotek

w systemach 64bit niektóre aplikacje 32bit natrafiają na problemy z działaniem

niech sobie niektórzy sprawdzą czy NFS ma błąd że nie można utworzyć obiektu związanego z formatem activex (create obiect activex ) error 429 a przy normalnym uruchomieniu powinien być tylko błąd interfejsu po zmianie w NFS na STD:OBD uruchamia się od razu, lub podłączeniu ICOM (jest na niego ustawiony fabrycznie)

i NCS też czasami rzuca błędami, polecam tak zrobić korzystam też z OBD.setup ale tylko oby poprawnie wpisać rejestr dla interfejsu

Opublikowano

Rece opadają....

Normalnie nie mam już sił...

Zrobiłem wszystko tak jak w instrukcji, nawet 2 razy... odpalam inpe i nie ma mojego modelu na liscie czyli E46. Sa wszystkie F, E90, E85, E89 a mojego nie. Co robie źle?

Dzieki z gory za pomoc...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego otwórz plik w c:\EC-APPS\Inpa\ CFGDAT \ inpa ustawienia konfiguracyjne tam są wpisane modele aut

Wpisz sobie zamiast jakiejś f-serii np F30

E 46 tak samo jak inne napisane skreśl tylko F30 i na to miejsce E46 zapisz i masz e46 w menu

Inpa fxx nie ma w menu e46 a jak masz dde3 to też napisz ponieważ też trzeba odblokować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
WITAM. CO MOŻE OZNACZAĆ TAKI BŁĄD W NCS? http://zapodaj.net/79d88d279df0f.jpg.html PROSZĘ O POMOC. POZDRAWIAM

troche nie pokazuje całego błędu

mam kilka interpretacji błędu 0009

0009 : Ediabas nie znaleziono

IFH - 0009 : nie SG połączone lub nie odpowiada

PKB 0009 : Uszkodzony BEST wersja pliku opis

SYS - 0009 : " Inicjalizacja " zadania nie znaleziono

NET - 0009 : Limit czasu

Skłaniam się do pierwszego, na braki w plikach, zwłaszcza w EDIABAS\ECU

NCS dzięki dwóm plikom łączy się z odpowiednim modułem z EDIABAS /ECU plik PRG i z NCSEXPER/plik IPO tłumaczy pierwszy na język NCS-u

Do NCS jak nie wiesz czy dana instalacja jest dobra to INSTALUJE się STANDARD TOOLS i (w niej są programy INPA EDIABAS NCSEXPER NFS)

i aktualizuje się NCSEXPER z SP-DATEN u Ciebie z E60 i Ediabas /ECU też z tego samego SP-daten

najlepiej za pomocą BMW CODING TOOL - do tego jest ta aplikacja

Opublikowano

troche nie pokazuje całego błędu

mam kilka interpretacji błędu 0009

0009 : Ediabas nie znaleziono

IFH - 0009 : nie SG połączone lub nie odpowiada

PKB 0009 : Uszkodzony BEST wersja pliku opis

SYS - 0009 : " Inicjalizacja " zadania nie znaleziono

NET - 0009 : Limit czasu

Skłaniam się do pierwszego, na braki w plikach, zwłaszcza w EDIABAS\ECU

NCS dzięki dwóm plikom łączy się z odpowiednim modułem z EDIABAS /ECU plik PRG i z NCSEXPER/plik IPO tłumaczy pierwszy na język NCS-u

Do NCS jak nie wiesz czy dana instalacja jest dobra to INSTALUJE się STANDARD TOOLS i (w niej są programy INPA EDIABAS NCSEXPER NFS)

i aktualizuje się NCSEXPER z SP-DATEN u Ciebie z E60 i Ediabas /ECU też z tego samego SP-daten

najlepiej za pomocą BMW CODING TOOL - do tego jest ta aplikacja

 

 

 

aha. pliki sp daten ściągałem z chomika wersja 54.0 do e60. nadpisałem pliki w ncs exper/daten ncsexper/cfgdat oraz ediabas/ecu. tyle, że nie instalowałem ze standard tool tylko sciągnąłem instalkę skonfigurowaną z ediabas 647. Spróbuje jeszcze zainstalować ze standard tools 2.12 i narzedziem coding tool.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.