Skocz do zawartości

[520i M50B20 vanos] Falowanie na wysokich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W moim BMW okresowo pojawia się taka sytuacja, że po odpaleniu samochodu od razu wchodzi na 2000 obrotów i faluje w zakresie 1900-2500 obr, dzieje się tak zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, również nie ma znaczenia czy jest na gazie czy też na benzynie. Do tego podczas jazdy czuć szarpnięcia [jeżeli trzymam autko poniżej 2500] i jeszcze coś specyficznego - silnik jakby dłużej gasnął po jego wyłączeniu, przedtem robił to od razu a teraz nawet da się przekręcić kluczyk na off i z powrotem to nawet w tym czasie nie zgaśnie.

Po odpięciu przepływki - faluje ale na niskich obrotach czyli to raczej nie wchodzi w grę

Po odpięciu krokowca - tak jakby nie palił na wszystkie gary, faluje ale na gdzieś tak 1400-1900

 

Odłączenie akumulatora nic nie daje.

Opublikowano
Diagnista nic ci nie wyjasnil tylko dal wydruk? Widac ze cos z sondą. Pociesze cie ze do vanosa najtanszy zamiennik kosztuje 350zł.
Opublikowano
NTK od niedawna robi uniwersalne sondy tytanowe. 150zł, ale nie wiadomo jak długo to wytrzyma.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
NTK robi tytanowe sondy. Ta sama zasada działania co NGK czy Siemens. Grzałka, masa, zasilanie i sygnał, oscylacja 0V - 5V. Nawet kolory kabli się zgadzają.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Ogólnie trochę przeczyściłem przepustnice, wymieniłem wąż od odmy i teraz jest normalnie. Od razu nasuwa mi się pytanie - dlaczego ten wąż jest tak luźno montowany ? Żadnych opasek i bardzo leciutko schodził, wymieniłem bo był peknięty na końcu. Oprócz tego okazało się, że przepływka jest walnięta ale na tej walniętej auto normalnie chodziło ale od razu zmieniłem na inną - możliwe, że błąd lambdy może z tego wynikać ?

 

Jeszcze druga kwestia - ogólnie czasami jest tak, że słyszę spod deski taki dźwięk, przekaźnik czy coś tam i wiem, że póki to słyszę to auto mi w ogóle nie odpali lub nie wejdzie na obroty i nie będzie paliło na wszystkie gary. INPA wywala taki błąd EWS

http://img837.imageshack.us/img837/1939/y6t7.jpg

 

 

Ps. Nie byłem u żadnego diagnosty. Pożyczyłem kabel i zainstalowałem INPĘ.

Ps. Walnięcie przepływki polegało na tym, że w ogóle nie było drucików grzejnych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Coś z modułem ews.Kiedyś nie odpali w ogóle.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Z uszkodzoną przepływką silnik może chodziś w trybie awaryjnym i sonda będzie cały czas "na ubogo".

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.