Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Po dłuższej nieobecnosci na forum mam małą zagwozdke do ogarnięcia. Mam nadzieje że ktoś sie znajdzie pomocny

M57 silnik nie ma takiej mocy jak powininen. podejżenie padło na przepływonierz (turbo po regeneracji czysty intelcooler, EGR I przepustnica). DIS wywala mi błąd 3FD0 - Air mass flow sensor - Signal deviation too high at full load.

Pobawiłem sie troszke INPA ( nie stety nie moge zrobić odczytów podczas jazdy - czekam na nową baterie do laptopa) I odczytałem wartosci dla przepływomierza statycznie podczas róznych obrotów silnika.

Oto one:

Obroty oczekiwane aktualne

710RPM 288,39 485,17

1000 RPM 331,17 480,58

1500RPM 369,20 501,78

2000RPM 417,69 561,10

2500RPM 473,23 591,38

3000RPM 624,29 641,57

3500RPM 646,90 664,67

4000RPM 655,29 639,18

 

Czy patrząc na to ktoś był by w stanie określić stan przepływki?

Dodam że w tym aucie ta moc jest temperamentna tzn. raz jest jej w brud że nie idzie auta utrzymać a raz jest tak że obroty dają do 3500 I nic z tego momentu nie czuć.

Wcześniej miałem problem z DPF ( swiecił mi sie) postanowiłem sie za to zabrać. Wyczyściłem DPF, zregenerowałem turbo założyłem filtr KN, przeczysciłem intercooler, EGR, wtryski, nowy olej I nowe świece I przepływomierz dmuchany sprężarką I musze powiedzieć że to auto czuć było jak by ważyło z tone tylko I miało 300KM. dało tak radę przez ponad 2 miesiące I zaczeło być temperamente z tąd podejrzenie padło na przepływke.

 

Z gory dzieki za pomoc. Jeżeli coś jest jeszcze potrzebne z moich pomiarów to jestem w stanie podać bo robiłem tego sporo. Jeżeli jest wiecej pytan prosze walić śmiało gdyż mogłem coś ominąć.

Opublikowano

Przy kosztach które już i tak poniosłeś, po prostu ją wymień dla spokoju. Teoretyków jak testować przepływkę jest na pęczki. Ja mam zdanie takie, że jak przejeździła już sporą liczbę kilometrów oraz wyeliminowano inne możliwe przyczyny (Ty to już zrobiłeś), należy ją po prostu wymienić i to jedyna w 100% pewna metoda - nie koniecznie najtańsza.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Z kosztami sie nie licze w sumie. Traktuje temat raczej jako nauka i poglebianie wiedzy. Dodam jeszcze ze odlaczylem przeplywomierz na uruchomionym silniku i sie przejechalem. Auto jakby dostalo drugie pluco i bylo czuc ta moc. Po ponownym uruchomieniu silnika wyswietlilo ikonke silnika wiec podloczylem dziada jak powinien byc i stan wrocil do " normalnosci" czyli lekka zamolka. Roznice bylo czuc definitywnie.
Opublikowano
To nawet się nie zastanawiam - wymieniaj przepływomierz czym prędzej. Aktualnie prócz zamulenia, w tyłek może dostawać DPF. Nie jest wykluczone, że silnik generuje ogromne ilości sadzy z uwagi na zły skład mieszanki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.