Skocz do zawartości

e46 330d trzesie na wolnych obrotach i przy gaszeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wiec sprawa wygląda jak w temacie. Samochód na wolnych obrotach ok.700rpm wysyła odczuwalne w kabinie wibracje. natomiast przy gaszeniu auta potrafi zatrząść całym samochodem. Więc z tego co wyczytałem na forum to pisali że przy wycięciu tych klapek w kolektorze mogą takie anomalia powstać ale w niewielkim stopniu, prawie nie odczuwalne. Zastanawiałem się również nad poduszką silnika czy nie jest czasem do wymiany skoro aż tak trzęsie i auto normalnie na wolnych obrotach wpada w rezonans.

proszę o pomoc i podsyłanie propozycji co to może być bo jest to trochę irytujące zjawisko + boje się przy gaszeniu ze w końcu coś się stanie skoro tak mocno trzęsie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do sprawdzenia/wymiany: poduszki silnika i skrzyni biegów (przy okazji) - Lemforder, koło pasowe/tłumik drgań - Corteco, dwumas (jakieś dźwięki przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła?).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

dwumas jest spoko zero niepotrzebnych dźwięków i ładna praca sprzęgła. sprawdzę te poduszki i te kolo pasowe.

 

yoshimura01: klapa gasząca to nie to samo co te klapki na kolektorze co się urywają? a z obrotami właśnie jest dziwnie, bo raz wolne mam około 700rpm a raz prawie pod 900rpm i i tak trzęsie. tzn do tej pory zauważyłem ze obroty są właśnie kolo 900rpm a wczoraj w nocy wracałem kawałek od dziewczyny i obroty były właśnie 700rpm (zimny silnik)

Opublikowano
Nie, to nie to samo. Klapki zawirowań powietrza dolotowego mają zupełnie inną funkcję. Klapa gasząca "odcina" cały dolot, dlatego silnik wygasza łagodnie i bez efektu katapulty. Aby klapki zawirowań działały jak klapa/przepustnica gasząca musiałyby występować na dwóch rzędach runnerów kolektora dolotowego, a występują tylko na dolnym.
Opublikowano
Kolego moge ci polecic zacznij od tych poduszek silnika. Caly komplet Lemfordera 4 szt tansze niz kolo pasowe a tym bardziej dwumasowe a efekt murowany. Sam wymienilem u siebie 2 tyg temu z tym ze w m47. Do tej pory mam banana na twarzy przy odpalaniu gaszeniu i na wolnych obrotach. Nie spodziewalem sie az takiej poprawy a jednak. w moim przypadku najlepiej zainwestowane 360 zl w to auto. Nie wiem jaka jest cena do 330d ale chyba porownywalna
Opublikowano
OK dzięki za szybką pomoc, po niedzieli się za to biorę bo dzisiaj już za późno :) jak wymienię poduchy to dam znać czy poprawa nastąpiła czy nie :)
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.