Skocz do zawartości

e39 523i Grzeje się w korkach :( i świeci kontrolka oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panewki na allegro znalazłem za 200zl robotę chcą koło 800zł muszę jeszcze wymienić uszczelkę pod miską olejową. Ale ja wiem czy jest sens inwestować w ten silnik. Co do osiągów to moje 170koni to stanowczo za mało. Ostatnio chciałem wymienić olej w skrzyni, a tam było pełno opiłków wiec sądzę, że koniec skrzyni też już jest bliski. A Auto z Anglii wyjdzie mnie koło 5000zł. Bede miał silnik skrzynie i wszystko przełożę
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ciśnienie oleju za słabe rozebrali siedzą panewki. Według mnie to się nie opłaca tego naprawiać. Postanowiłem zmienić silnik. Jaki silnik wejdzie największy bez większych przeróbek ?

 

Niestety potwierdza się to o czym pisałem wielokrotnie w tematach o mrugającej i palącej się kontrolce oleju na rozgrzanym silniku.Żadne tam czujniki i zaworki zwrotne,też rzadko kiedy winna jest pompa oleju,w większości przypadków to niestety panewki.

Wymiana samych panewek nie ma większego sensu.Trzeba robić remont kapitalny łącznie ze szlifem wału.To się nie bardzo opłaca i nie zawsze jest efektywne, więc dobrze kombinujesz ze zmianą silnika.

Opublikowano

Nie tylko M52 ale wszystkie R6 są kosztowne jeśli chodzi o remont kapitalny silnika.Części oryginalne są bardzo drogie a z zamiennikami wiadomo jak jest.Robocizna jest też droga i wymaga dobrego mechanika.To wszystko sprawia że mało kto decyduje się na kapitalkę.Na rynku jest sporo dobrych silników z rozbitków,więc większość decyduję się na swap.

lepiej mieć cnotliwy silnik z przebiegiem 300tkm. jak taki w którym już ktoś grzebał.

Ryzyko występuje w jednym i drugim przypadku.

Opublikowano
Dlatego ja uważam, że najlepiej kupić całego angola. Ja osobiście mam wielu kolegów jak i rodzinę w Anglii (sami wiecie jak jest wiele osób wyjeżdża tam ) więc zakup auta nie będzie problemem. Zamierzam przełożyć cały silnik wraz ze skrzynią. Zastanawia mnie jakim silnikiem kupić auto :roll: Wydaje mi się, że najlepszy będzie 2,8 gdyż to jest też m52, a jest trochę większy i lepiej spisuje się w tym pojeździe jak moje 523i (mi brakowało mocy) Proszę o rady i opinie na ten temat :) Jaki by tutaj zamontować silniczek ? :D
Opublikowano
Wkładaj S62 :mrgreen: A na serio to w Twoim przypadku wydaje mi się, ze 2.8 to dobry wybór :cool2:

 

S62 i widzę już minę pana od przeglądu po otwarciu maski :norty:

 

Jakieś rady przy przekładce silnika wraz z skrzynią ? Na co zwrócić uwagę. Mam kolegę co wkłada silniki 4,4 3,5 ale do Driftowych e30 i e36 myślę, że da rade bo to Fanatyk marki bmw. Ale zawsze więcej informacji to lepiej :)

Opublikowano
Problem może nie, ale zabawy na pewno. Nie licząc paru gratów które musisz kupić (całe auto kupujesz?) to kodowanie zostaje. A w ogóle jeżeli 2.8 to lepiej z manualną skrzynią. Moje zdanie jest takie, że automat to w silnikach powyżej 3l jest ok. lecz niżej czuć różnicę między manualem, a automatem. Dziś widziałem się ze swoim magikiem od skrzyń i powiedział, że wiedzie mu się dobrze m.in. za sprawą skrzyń GM.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie opłacalne jest wsadzenie V-ki to auta z silnikiem R.

Duże koszty. Całe zawieszenie,układ kierowniczy i dużo innych gratów.

Ja bym założył taki jak masz i nic nie kombinował.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Z tego co ja wiem to skrzynie automatyczne w silnikach benzynowcyh to byly tylko ZF niemieckie a w dieslach GM ktore troche mniej wytrzymuja moze dlatego ze w dieslach jest wiekszy moment obrotowy.
Opublikowano
Siemasz Autosan :mrgreen:

 

Jak coś to mercedes :mrgreen:

 

Jak większy momnet? U mnie jest większy moment niż w 3.0d. W ogóle jestem ciekawy dlaczego nie mogli we wszystkich E39 montować ZF tylko takie wymyślanie :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ojj tam Autosan :mrgreen:

Bo poszli na łatwiznę. BMW im TDS-a, a oni skrzynię GM. Transakcja wiązana.

Tylko że pseudo TDS-y w innych markach to już nie do końca było to, tak samo i skrzynia GM. Jak jest dobrze to jest dobrze.

GM był w zestawieniu 3,0d.

Ale nawet skrzynie ZF nie wszędzie się sprawdziły np. w M67 nie wytrzymywały naporu niutków i się sypały. Jednak to 600Nm :norty:

PS. Jutro mi wje....li noc do 4.02 :cry2:

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Weź sobie kogoś z kompem, i sprawdź dziada przed kupnem :wink:

Dobrze było by się nim przejechać, żeby chociaż obadać czy silnik jako tako chodzi :wink:

Opublikowano

a może ktoś jest od was z tamtych rejonów. I by mi sprawdził? A jak się jakoś zrehabilituje :)

 

Jak kupie to auto to od razu wszystko sprzedam by najszybciej poszło :) Gość zszedł do 3600 przez telefon taka cenę ugadałem co wy na to ?

Opublikowano
Właśnie to, że zszedł tyle z ceny to mnie bardzo zdziwiło i wydało się podejrzanie miałem jutro jechać, ale teraz się zastanawiam do tego auto nie jest na tych felgach co na zdjęciach. Opłat raczej żadnych nie będę miał bo nie da sie go zarejestrować jest na częsci :) krys32 to jest trochę za wawa jak jadę od siebie dokładnie to miejscowość Nasielsk do tego znalazłem ładnego anglika blisko mnie http://tablica.pl/oferta/bmw-328-anglik-igla-2000-CID5-ID3yO4X.html#c878bfcb10 tyle ze e46 i nie wiem czy przypasuje, bo to silnik m52b28tu na podwójnym vanosie, ale młodszy. Sam już nie wiem co robić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.