Skocz do zawartości

e39 523i Grzeje się w korkach :( i świeci kontrolka oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ostatnio wracałem z naszego polskiego ukochanego morza no i stałem w korku. Autko zaczęło mi się grzać. No to nawiew ciepły na full i jakoś udało się to opanować. Zauważyłem, że wentylator się nie załącza. Do tego jeszcze gdy lekko wskazówka wskoczyła ponad pion na wolnych obrotach zaczęła mi mrugać czerwona lampka od oleju. Szukałem na forum ale chyba nie udolnie :mad2: , bo kiedyś widziałem temat z wentylatorem, a teraz nie mogę go znaleźć. I od czego może mrugać kontrolka od oliwy. Stan oleju jest w połowie między kreskami. Wymiana oleju będzie za 1tyś km bo zrobiłem na tym oleju 9tyś. Po wyjechaniu z korku wszystko wróciło do normy. Kontrolka od oleju w ogóle już nie świeci podczas jazdy
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy wysokiej temperaturze (wychylenie się wskazówki poza pion, to więcej jak 115 stopni) z oleju mogła się zrobić taka "woda", że silnik nie dawał rady zrobić ciśnienia na wolnych obrotach.
Opublikowano

Pewnie olej to jakiś 10w który robi się jak woda przy wysokich temp. Syntetyk albo z drugim oznaczeniem 60 wytrzymuje lepiej takie przeciążenia termiczne.

Wisko nie chodzi czy o który wentylator chodzi? Zmierz ciśnienie oleju u mechanika. Nie klepał na wolnych obrotach?

Opublikowano
Wydaje mi sie że silnik już przepuszcza i nie trzyma ciśnienia, przy wyższych temperaturach olej jest bardziej jak woda i jesli jeszcze jeździsz na syntetyku to tym bardziej, przejście na gęstszy olej pewnie rozwiąze problem tylko nie wiem na jak długo to pomorze, jeśli rzeczywiście silnik jest już zużyty w dużym stopniu, być może to tez wina pompy oleju ???
Opublikowano
olej to pól syntetyk. Działo się tak tylko przy pogrzaniu auta. Teraz już od tego czasu auto zrobiło koło 2tyś km i wszystko w porządku. Silnik może być już wyeksploatowany. Gdyż sam już tym autem zrobiłem ponad 100tyś i aktualny przebieg jego to 265tyś. Wydaje mi się, że nie działa wentylator od klimatyzacji
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

265 tyś (zakładając że to rzeczywisty przebieg) to małe piwo dla tego silnika, ja bym szukał usterki gdzie indziej :wink:

Chyba że go mocno przegrzałeś, to może być że dostał popalić.

Opublikowano
Ja mam coś koło 270tys i kiedy kupowałem robiłem pomiar kompresji i było książkowo tak samo ciśnienie oleju. W naszych warunkach przy 400tys nie powinno się dziać nic prócz vanosa w silniku. Chyba że się przegrzeje używa złego oleju (twój najwyższych lotów nie jest) albo przeciąga wymiany oleju.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zakładając że to rzeczywisty przebieg

Dokładnie. Rzeczywiście to pewnie najstarsi górale nie wiedzą i z pół melona może mieć.

olej to pól syntetyk

Ja też mam u siebie 10W i żadnych takich akcji nie miałem(przebieg 3 z przodu i rośnie :mrgreen: ).

W maluchu kiedyś tak miałem jak wałek rozrządu wyrobił się w bloku i gubiło ciśnienie :mrgreen:

Edit.

przebieg 3 z przodu i rośnie

Takie najlepsze :norty: a jaki temperament :wink:

I rośnie :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Jak mógłby nie rosnąc :) A wracając do tematu :) Co zrobić z tym oto fantem ? Na razie auto śmiga jak należy ale pewnie w korkach znów będzie mu ciepło.

 

 

 

BTW są i tego zalety bo pasażerki od razu się porozbierały w tym koreczku :D jak nawiew ciepły na maxa :D

Opublikowano

witam

W korku jak ci sie grzal to masz do sprawdzenia wisko i wentylator klimy.Miales wlaczona klime? U mnie byl winny wentylator klimy ktory nie wlaczal sie na 1 biegu.Jak mialem wlaczona klime i korek to od razu temperatura szla w gore a jak jechalem nic sie nie dzialo pewnie ped wiatru schladzal.Raz mi sie zdarzylo ze zagzral sie nie mialem wlaczonej klimy ale stalem w korku 2 godz na zew ponad 30 stopni i tez winny wentylator klimy bo on wspomaga rowniez w ekstremalnych sytuacjach uklad chlodzenia.Ogolnie jak masz klime to latwo sprawdzic wentylator klimy wlaczasz klime w upal i wentylator powinnien sie krecic.Ja u siebie jak kupilem Basie to odrazu wymienilem wisko termostat i wentylaotr klimy oczywiscie rok po roku padalo wszystko. :D

Opublikowano

TO się ciesz, że rok po roku a nie wszystko na raz :mrgreen:

 

Cihy akurat w TDS to chyba 10w40 to jest zalecany olej. Ja uważam, że jeśli producent w M52 każe lać syntetyk to trzeba się tego trzymać. Zdrowiej jest dla silnika i dla vanosa. TDS jest bardzo wytrzymałym silnikiem i zniesie większe przebiegi niż M52 o ile oba się traktuje z szacunkiem :)

Opublikowano
Ambience sluchaj ja probowalem reanimowac wentylator tzn wyciaglem go z furki i z kolega probowalismy go naprawic okazalo sie ze w silniczku elektrycznym magnesy sie po odklejaly i one sa winne ze wentylator ci sie zacina sproboj odpalic furke wlaczyc klime i zobacz czy zaskoczyl wentylator jak nie poknij srubokretem w wirnik wentylatora i zobacz czy chodzi,mozesz prysnac do wirnika wd40 moze pomoze jak nie to musisz demontowac wszystko i sprobowac naprawic jak probowalem i nic z tego skleilem magnesy ale nie pomoglo nie chcial z 1 biegu startowac dobiero z 2 biegu startowal.Jeszcze jedna mysl mi przyszla do glowy ze moglbys go tak podlaczyc ze 2 biegu startowal (wentylator ma 3 biegi).Kurcze musze ci znalesc jak to wszystko rozebrac taka fajna stronke mialem o wentylatorach klimy do bmw to czeste usterki w tych rocznikach. :D
Opublikowano

Cytat: przez danielxc717

 

Cihy akurat w TDS to chyba 10w40 to jest zalecany olej. Ja uważam, że jeśli producent w M52 każe lać syntetyk to trzeba się tego trzymać. Zdrowiej jest dla silnika i dla vanosa. TDS jest bardzo wytrzymałym silnikiem i zniesie większe przebiegi niż M52 o ile oba się traktuje z szacunkiem :)

 

W e39 525 TDS zalecanym olejem jest własnie syntetyczny a nie pół, producent do M51 zaleca lać syntetyczny 5 w x LL-01

Opublikowano

To przepraszam sądziłem, że w TDS zalecany jest 10w :modlitwa:

Ale to i tak są ostatnie silniki co dużo wytrzymają, ale niestety nie przegrzania. Są odporne niczym 1,9tdi 90KM.

Opublikowano
Jesli masz jeszcze problem z kontrolką oleju to podjedź do jakiegos mechanika i wkręci ci manometr sprawdzając ciśnienie oleju, zagrzeje auto i wyjdzie co i jak bo może szwankuje czujnik ciśnienia oleju?
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kompletne z łapami to i M62 wsadzisz :mrgreen:

Zadaj sobie lepiej pytanie ile chcesz autem śmigać, i czy naprawdę brakuje ci osiągów.

Może nie warto pchać się w swapa, tylko zrobić te panewki i latać dalej?

Ile ci powiedzieli za robotę + części?

Używany silnik tez może być loterią, żeby nie było że kupisz, i zaraz coś trzeba remontować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.