Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam w ręku 4 wyjęte czujniki PDC, jak sprawdzić który jest dobry?

 

Druga sprawa. Czy po podłączeniu czujników do auta powinny one działać od razu czy zaczną chodzić dopiero po wykasowaniu błędów na kompie?

 

Trzecia. czy PDC ma swój jakiś bezpiecznik?

 

Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi.

Edytowane przez J E L I T O
Opublikowano
Witam Po założeniu to sprwdzisz, przysłaniając czujnik ręką przy otwartych dzwiach słychać pikanie (u mnie 2sztuki nie działają i nie ma żadnego komunikatu ze są nie sprawne) powinny działać od razu bo miałem zdjęty zdeżak i nic potem nie kasowałem. bezpiecznik jest pod tylnim siedzeniem
Opublikowano
Wydaje mi się, że właśnie nie sprawdzisz. Jeśli któryś czujnik jest padnięty to odcina cały system (ciągłe piszczenie).
Opublikowano

Dzięki za linka, napisałem tam posta. Napisałem też na "elektrodzie.pl" zobaczymy jakich mamy magików w Polsce.

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic468925.html

 

http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=20859

 

Ma ktoś jeszcze jakieś propozycję gdzie mogę szukać pomocy jeśli tu mi nikt nie pomoże?

 

Wszystko w aucie działe tylko to PDC nie daje mi zasnąć w nocy :/

Opublikowano

Na amerykańskim forum znalazłem następującą radę na sprawdzenie pdc:

- Włączyć stacyjkę

- Zaciągnąć hamulec ręczny

- Wrzucić wsteczny bieg

- A teraz "sąsiedzi myślą że coś ze mną nie tak"........

Przyłożyć ucho do czujników PDC, jeśli działają to powinny klikać.

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/93651/

http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano

Witam

 

O PDC było na forum bo sam poruszałem ten temat.

 

Czujnik można sprawdzić ohmomierzem czy jak to się tam nazywa :mrgreen: - dobry bedzie miał ok 0.8 (zobaczysz ile mają) jak wszystkie tyle samo to są dobre - jeżeli któryś ma chore wartości to jest uszkodzony.

 

Druga sprawa to czujnik może być zarysowany - i to też już sprawia, że PISZCZY non stop (ma załamany kąt padania sygnału i może wykazywać wtedy przeszkodę)

 

po 3 nic nie trzeba kasować - ja podpinałem inny i działało od razu.

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Opublikowano
Witam

 

O PDC było na forum bo sam poruszałem ten temat.

 

Czujnik można sprawdzić ohmomierzem czy jak to się tam nazywa :mrgreen: - dobry bedzie miał ok 0.8 (zobaczysz ile mają) jak wszystkie tyle samo to są dobre - jeżeli któryś ma chore wartości to jest uszkodzony.

 

Druga sprawa to czujnik może być zarysowany - i to też już sprawia, że PISZCZY non stop (ma załamany kąt padania sygnału i może wykazywać wtedy przeszkodę)

 

po 3 nic nie trzeba kasować - ja podpinałem inny i działało od razu.

 

Czasami nie musi być zarysowany wystarczy, że jest brudny. U mnie tak było cały czas ciągły sygnał myślałem że padł i szlak mnie trafiał bo przy każdym cofaniu automatycznie się uruchamia. Po wizycie w auto myjni wszystko wróciło do normy :mrgreen:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wszystko tak jak pisał Michał -J. Dodatkowo "na ucho też" sprawdzisz nawet jak cały czas daje "piszczyk" = słychać specyficzne puknięcie jak zbliża się przeszkoda.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

No i sprawa posuwa się dalej...

 

Wszystkie czujniki w aucie sprawne (100%), pierwsza próba systemu a tu dalej pisk, nie działa

Następna myśl, odpięcie akumulatora. Po 15 minutach znowu podpinamy włączamy PDC i WSZYSTKO ZACZEŁO DZIAŁAĆ !!! ..... jak się okazało tylko na chwilę. Po 3 próbach działaącego systemu dalej pisk tak jak wcześniej. Co Wy na to?

 

Może jednak trzeba wykasować jakiś błąd? Może jakiś błąd pojawił się ponownie. BŁAGAM O POMOC, CZUJĘ ŻE JESTEŚMY BISKO ROZWIĄZANIA PROBLEMU !

Opublikowano
spotkalem sie z czyms takim w zle podlaczonym alarmie z tego co przestudiowalem troszke schemat elektryczny to seryjne pdc ma cos wspolnego z ukladem od swiatel awaryjnych w moim przypadku pdc zachowywalo sie tak jak u ciebie bo na kablach od wlacznika awaryjnych ktos zalozyl zle przekaznik niby awaryjne dzialaly ale pdc juz nie
Opublikowano

A sprawdzałeś czy czujnik nie jest zarysowany ?

Ja tak miałem - wszystko niby ok, auto pod komputer było już nawet podpinane i zero błędów - okazało się, że czujnik zarysowany i tyle.

Po wyjęciu na mierniku pokazywal poprawne wartości ale po założeniu łapał niby podłogę i piszczeniem pokazywał przeszkodę

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Opublikowano

Naprawiłem, już wszystko działa. JESTEM Z SIEBIE DUMNY :8)

 

Teraz w aucie wszystko działa, każdy nawet najmniejszy bajer.

Opublikowano
ciągnąc ten temat mam też problem z PDC po wypadku wyjechałem od lakiernika i lipa nie działa jak wrzucam steczny to raz piszczy przez trzy sekundy i cichnie a czasami w ogóle się nie wlacza a kontrolka w środku cały czas mruga były wymieniane zderzaki. macie jakieś pomysły?
Opublikowano
najpierw sprawdz czujniki - włacz zapłon, włacz PDC , potem po kolei dotykaj palcem czujników- te sprawne będą specyficznie terkotać :D
Opublikowano

Najważniejsze to zlokalizować padłe czujniki.

hmmm przy pomocy organu-ucha da się to zrobić ale muszą być warunki ku temu. Ja uzbroiłem swój narząd w to: :lol:

 

http://www.wynalazki.mt.com.pl/male/stetoskop1.jpg

 

Słychać wtedy IDEALNIE. Powiem więcej, słychać nawet który działa mocniej.

 

Potem to juz tylko wymiana.

Opublikowano
JELITO, zgoda, ale jak przytrzymasz opuszek palca na czujniku , wtedy głosniej brzeczy i nie potrzeba tak wyszukanego sprzetu :wink:
Opublikowano
a czy ma znaczenie ktory jest gdzie bo ktos mi tam mowil ze moga byc pozamieniane miejscami i wtedy tez tak bedzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.