Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem świeżo po demontażu klapek z kolektora ssacego przy okazji wymieniłem filtry i oczyściłem EGr i zaworek ten pod EGR-em. Ekonomizer jest teraz jakis dziwny, podczas gdy ruszam jest taki jakby opóźniony,podczas gdy ruszam on przez chwile stoi i dopiero później wychyla sie no na max 20l a wcale mocno nie przyspieszam.jak sie tocze dal leciutko gazu (i jade ze stała prędkością)to wychyli sie na ponad 10l i spadnie do tych 7-8-po prostu inaczej sie zachowuje niz wczesniej.

ponad to świeci mi sie kontrolka silnik-pogorszenie układu spalin. Niby wszystko poskręcałem i powpinałem ale powód musi tego jakis byc ze sie świeci silnik i moze ma to zwiazek z ekonomizerem . Rozkręcać wszystko od nowa i sprawdzać czy moze po prostu pomyliłem przewody od podciśnień lub cos podobnego ?

:mad2:

Opublikowano
dodam ze kontrolka silnik(mi to przypomina osobiscie bardziej pompe-wiatrak) podczas gdy przekrecam zapłom na poz 1 zapala sie i po chwili normalnie gasnie nastepnie odpalam silnik i zapala sie owa kontrolka. ekonomizer wtedy stoi w pozycji 0 a powinien cos wskazywać jakieś3-4l :duh:
Opublikowano

moze to sie i zepsół elektro zawór ktorys pod kolektorem?

czysciłem zaworek egr turbiny troche był zabity-ale tam nawet nie ma co uszkodzic. obchodziłem sie z tym itak jak z jajkiem.

Opublikowano
W moim aucie też ekonomizer przy powolnym ruszaniu pokazuje 0, a po chwili dopiero wskoczy na 20 l. Też się chętnie dowiem jak mają inni użytkownicy z autami z EU4. Też coś mój EGR szwankuje chyba. Wężyki mam nowe, elektrozaworki też więc pozostaje ten EGR. Wpiąłeś wszystkie podciśnienia? U mnie check engine zaświecił się jak miałem podciśnienie zdjęte z EGR.
Opublikowano

wezyki spiete na bank. tylko nie jestem pewien czy dobrze ide zaraz odpale maszyne i bede odpinał kostki od zaworków-zobacze co sie bedzie działo...

byłem własnie robic próbe na wlączonym silniku- odpinałem kostke od tego zaworka egr pod egr-em i nic sie nie działo. Odpiołem tez weżyk od EGR-u i tam z chłodnicy i tez nic to nie dawało.bez zmian. nie mam mozliwosci podlaczenia pod kompa ratunku.

Opublikowano
W moim aucie też ekonomizer przy powolnym ruszaniu pokazuje 0, a po chwili dopiero wskoczy na 20 l. Też się chętnie dowiem jak mają inni użytkownicy z autami z EU4. Też coś mój EGR szwankuje chyba. Wężyki mam nowe, elektrozaworki też więc pozostaje ten EGR. Wpiąłeś wszystkie podciśnienia? U mnie check engine zaświecił się jak miałem podciśnienie zdjęte z EGR.

kolego zmieniłem miejsca podpiec wezyków według strony realoem(moge ci podac linki) i dziął juz jest ok. byc moze tak jak ja pomyliłes przewody-ot co:)

mam tylko problem z kontrolka pomarańczowa po lewej stronie pali mi sie taki silnik-niby to.

pozdrawiam

Opublikowano

Jest to normalne że ekonomizer "wstaje z miejsca" dopiero gdy nabierzemy pewniej prędkości. Dziwnym by było gdyby na postoju ekonomizer zaczął wychylać się z poziomu 0, podczas gdy my sami dodawali byśmy "gazu" na postoju. Wiem że pewnie standardową odpowiedź udzielę, ale nie lepiej by było podpiąć samochód pod program diagnostyczny ? Zaoszczędził byś czas i pieniądze, mimo tego że za diagnozę w warsztacie zapłacisz. Zawsze możesz posiłkować się tym że oni pokażą Ci gdzie tkwi problem a daną usterkę w miarę możliwości sam usuniesz z naszą pomocą. W tym silniku który masz jest trochę rzeczy, które trzeba przejrzeć. Wystarczy że pominiesz jedną i znowu jesteś w punkcie wyjścia.

 

ps. Jeżeli zdecydujesz się na diagnostykę komputerową swojego samochodu, zapytaj jakim programem będą to robić. Z racji takiej iż sporo użytkowników na tym forum ma styczność z DIS-em lub INPA, będzie możliwość szybkiej i trafnej miejmy nadziej rady.

Opublikowano

własnie nie pali mi sie check engine tylko taka sama kontrolko która jest obok kontrolki w kształcie spirali od świec po lewej stronie na samym dole.(mi to bardziej przypomina jakąś pompe ale opisane jest jako silnik-problem ze spalinami jakis...)

https://www.google.pl/search?q=kontrolka+silnik+bmw+e46&client=firefox-a&hs=rVU&rls=org.mozilla:pl:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=MLbVUd-rPNCSswaf-YHoBg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=612#facrc=_&imgdii=_&imgrc=CPHehLPsg77nJM%3A%3BRAGQM9I7Nk4xRM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg15.imageshack.us%252Fimg15%252F5296%252Fzdjcietg.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bmw-sport.pl%252Fviewtopic.php%253Ff%253D1%2526t%253D104572%2526start%253D60%3B800%3B600

 

a ekonomizer mi bardziej pokazywał ze wiecej pali jak puszczalem gaz na biegu wtedy samochod zwalniał i było wahniecie przykładowo jechalem z pred 70/h ekonomizer wskazywał mi wtedy ok powiedzmy 7l puszczałem gaz i wtedy po ułamku sekundy ekonomizer wedrowal w góre na ponad 10l i spadał do zjakiej wartosci nie 0 tak jak powinno byc lecz 3-4-5l pokazywał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.