Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry wszystkim od swiezaka na forum.

Zakupilem swoje pierwsze BMW E53 2004r 3.0 diesel

Mam opcję z pneumatycznym zawieszeniem. Sprawuje się piękne ale chciałbym ze względu na duze koszty utrzymania dokładnie je sprawdzić korzystając z tego, że nadal przebywam za granicą i mogę ew. zwrócić auto jeżeli coś będzie nie tak. Jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę? Nie znam do konca jego zastosowania ale stojąc w miejscu podnosi i opuszcza ale w czasie szybkiej jazdy jest ciągle w pozycji neutralnej.

I druga sprawa . Czytalem, ze w czasie wymiany koła trzeba dać w ustawieniach opcję serwisową ale nie wiem gdzie ona jest.

Proszę o porady

Opublikowano
Widzę , że nikt nie wyrywa się z odpowiedzią. Przeczytałem instrukcje po Polsku i wiem już prawie wszystko ale nurtuje mnie jedna sprawa. Napisane jest w niej , że w celu wymiany koła trzeba włączyć tryb serwisowy i w tym celu należy udać się do serwisu BMW! Przecież to absurd. Co mam na trasie w przypadku złapania"kapcia" szukać lub wołać serwis ?! Czy można samemu włączyć ten tryb serwisowy?
Opublikowano

Witaj,

po pierwsze - w zasadzie nie sprawdzisz stanu. U mnie mowli ze tylna prawa strona jest slaba a strzelil lewy przod. Co do kosztow: tyl jest stosunkowo tani. Z przodu jest gorzej bo jest pelny amortyzator z poduszka. Koszt: ASO detal 3100 za sztuke, po rabatach mozna zejsc na 2600. Ale dla chcacego nic trudnego - produkuje to delphi mexico w uk. Jest firma ktora to sciaga - 1680 z przesylka i f-ra.

 

Co do zmiany kola - nie raz sam zmienialem zime na lato i obarotno. Warsztaty oponiarskie tez jakos nie maja skrupulow podnosic to auto i nigdy nic sie nie stalo.

 

Jaka masz wersje zawieszenia? Ja mam activ sport - mistrzostwo swiata - auto sztywne jak golf gti a na dziurach cisza.

Co do ustawien: powyzej 40 km/h zawieszenie ustawia sie na srodku, z tym ze przy wiekszych predkosciach zauwazalnie zaczyna sie kleic do asfaltu i powoduje uczycie "plyniecia" po nim. Na 100% sie obniza do tego ale nie potwierdzalem tego nigdy.

Opublikowano

Hej.

Miło, że ktoś w końcu odpisał bo pisanie monologów mnie nie bawi;)

Uspokoiłeś mnie z tą wymianą koła bo byłem obsrany po pachy po przeczytaniu instrukcji w języku polskim.

Autem zrobiłem na razie 1000km w ciągu tych kilku dni od zakupu ale po zachodnich drogach więc zawieszenie spisuje się wyśmienicie, można wchodzić ostro w zakręty a nawet nie przechyla auta na bok.

Co do kosztów to liczę się z tym, jak się powiedziało A to trzeba i B.

Nie mogę nigdzie znaleźć jaki mam rodzaj zawieszenia:( Gdzie tego szukać?

Mam papiery i książkę w języku niemieckim ale jest to ogólna instrukcja i nie dotyczy typowo mojego auta

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Z zawieszeniem jest kłopot ponieważ - żyje własnym życiem. Ja mam wszystko nowe, dosłownie nowe)miechy, kompresor i czujniki. Czasami wskazuje błąd zawieszenia wtedy nie da sie go podnieśc i opada po mniej wiecej 2 tygodniach. Trzeba błąd skasowac i wszystko jest ok i tak raz na miesiąc.

 

tak do rzeczy, nie sprawdzisz zawieszenia, popatrz jedynie czy miechy Ci nie parcieją jak już są sparciałe to masz pewne że po kilku miesiącach pękną i już klapa - trzeba nowe - Bavaria - 2300 brutto przód i 730 - tył.

 

miełego korzystania z pneumatyki:

)

Opublikowano
Kiedys tez mialem bledy - okazalo sie ze ktorys "mechanik" przycial przewod i lekko cisnienie schodzilo. - Remedium to zalozenie szybkozlaczki pneumatycznej (7 PLN z hurtowni czesci do sam. ciezarowych). Drugi punkt gdzie trzeba szukac to czujniki polozenia na wahaczach. Od roku (nie liczas pekniecia lewego przodu) nie mialem zadnego bledu.
  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.