Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ralaf99:

3-ci bieg wiatraka idzie bez zadnego opornika, czyli bezposrednio. Jesli na tym biegu nie pracuje, a wiatrak da się obrocić ręką, masz przepalone uzwojenie.

Jesli wiatraka nie obrocisz ręką, to masz odklejone magnesy i to idzie naprawić na własną rękę

 

 

A co do 4-pinowego wiatraka i REST w klimatroniku w poliftowych wersjach -

moze jest cos, czego nie wiemy? Moze to tez zalezalo od wyposazenia? Choć nie wydaje mi się..

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ale co do zasady, REST i MAX działają chyba identycznie? Więc to by wyglądało tylko na inny napis na klawiszu. Przynajmniej tak mi się wydaje, że te panele są zamienne.

 

Wiatrak daje się obrócić ręką bardzo lekko. No nic, teraz jadę na urlop, a potem chyba się w to pobawię sam. Zrzucę zderzak i wymienię, przy okazji dobiorę się do chłodnicy i intercoolera, co od dawna miałem zamiar zrobić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale co do zasady, REST i MAX działają chyba identycznie?

 

Nie, przed liftem REST to tylko odzysk ciepła z silnika, i nic więcej, po lifcie MAX to maksymalne chłodzenie i zarazem odzysk ciepła z silnika.

Więc nie działa to tak samo w obu przypadkach.

Opublikowano

Zamienne też nie są, z uwagi na sterowanie wentylatora, jako że panel klimatronika jest jego sterownikiem.

Nie wiem dokladnie czy jest jeszcze moduł mocy wentylatora dla 4-pinowej wersji (trzebaby zobaczyc w schemat)

to jednak panel klimatronika z przyciskiem MAX daje sygnał PWM na linie sterującą (3-pin) i steruje nim w sposób plynny, a ten z REST załącza kanał 1 spośród 3, a rolę biegów pełnią oporniki przy wentylatorze.

 

REST vs. MAX odroznia obie wersje paneli + dodatkowa funkcja, ktora ujal juz Shadow

Opublikowano

No to u mnie są obie te funkcje, przycisk REST zachowuje się jak MAX. Wentylator jest czteropinowy... Ciekawa kombinacja, bo jeśli ktoś by wymienił cały zestaw, tzn. założył stary panel sterujący starym wentylatorem, to maksymalne chłodzenie by nie działało, a działa i często z niego korzystam. Jak dla mnie wskazuje to jednak na jakąś dziwną kombinację fabryczną. Bo jeszcze można wymienić sam przycisk, MAX zamienić na REST w nowym panelu, ale to nie tłumaczy obecności czteropinowego wentylatora.

 

Zawsze wiedziałem, że mój samochód jest wyjątkowy ;)

Opublikowano

 

Zawsze wiedziałem, że mój samochód jest wyjątkowy ;)

Złożony z kilku innych wyjątkowych http://www.karawanier.pl/images/smilies/hahaha1.gif

Haha żartowałem http://www.karawanier.pl/images/smilies/tongue.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.