Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z moim BMW E90 320 D 225 000 tys . Na autostradzie przy prędkości 140 km/h w gore zaczynają się drgania podłogi . Po puszczeniu gazu i zmniejszeniu prędkości przestaje . Czy to cos z wałem ? Nie wydaje mi sie żeby to wina felg z opona 225/40/18 , w sumie nie raz wpadłem w nie mała dziurę. Czasami wydaje się jakby kierownica lekko drgała , ale to bardzo minimalnie . Od czego zacząć szukać ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Standardowo, felgi opony. Sprawdzić po 2x a najlepiej wrzucić inny komplet na auto, wtedy będzie szybko i pewnie.
Opublikowano
Oczywiscie tak jak pisze kolega te sprawy standardowo do sprawdzenia. Polecam rowniez obejrzec poduchy pod silnikiem.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

U mnie też ostatnio pojawił się ten objaw, najgorzej jest przy 120km/h, przy 160km/h ten efekt już zanika. Podmieniane były felgi razem z oponami wraz ze sprawdzeniem czy są proste, przeważane itd. - nie tędy droga, przynajmniej u mnie. Nawet tarcze wymieniałem bo również przyszedł na to czas.

 

Od razu napiszę, że poduszki skrzyni oraz silnika raczej takiego objawu nie wywołają - u siebie już je wymieniłem. Prócz tego, że mniej wibracji na postoju przechodzi na budę, żadnych zmian jeżeli chodzi o objawy opisane przez kolegę. Zakupiłem już jednak oba elastyczne łączniki wału (ze skrzynią oraz dyferencjałem), podporę wału z łożyskiem, 2 przednie poduszki dyferencjału oraz jedną dużą tylną. Wymieniam w najbliższy czwartek.

 

Obstawiam, że problemem jest tak naprawdę łącznik elastyczny. Tutaj filmik (nie mój), co może stać się z tym ustrojstwem ->

 

 

Nie wiem w jakim stanie ten element jest u mnie, sprawdzę po demontażu. Aktualnie kieruję się intuicją ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Tez mi się wydaje że to nie wina kół ani poduszek. Do 140 km/h jest idealnie zero drgań czy to kierownicy czy podłogi. Od 140 się zaczyna , ale to nawet nie zawsze Jak przyspieszam cały czas równomiernie z noga na gazie jakby tego nie było czuć , dopiero jak puszcze gaz to podłoga zaczyna drgać a później dodaje gazu i to samo - wibracje. Jeszcze dodam ze na postoju przy zapalonym silniku są takie bardzo minimalne drgania budy , tak co 3-4 s lekkio się ruszy .
Opublikowano

Miałem podobnie kolego, upierałem się, że to nie koła, wymieniłem nawet dobrą podporę wału, a w rezultacie okazało się, ze winne były opony. Najciekawsze było to, że po puszczeniu gazu drgania ustawały i to mnie zgubiło.

 

Zarzuć inny komplet kół

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Mam nowe opony Michelin Pilot Sport 3 . Co prawda kola to repliki wloskie M3 225/40/18 i juz nie raz mocno wpadłem w dziurę . Hmm spróbuje jechać do wulkanizacji i sprawdzę czy felga nie jest pokrzywiona i ewentualnie wyważę od nowa . No ale dziwne ze do prędkości 140 km/h jadzie idealnie ....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja miałem wibracje od 160 do 180 czyli w moim ulubionym zakresie autostradowym. Winna byla za jednym razem felga, a drugim zle wyważone kola....
Opublikowano
Ale czułeś wibracje całej budy , czy podłogi ? U mnie czuć jakby w okolicach podłogi ...
Opublikowano

Kolego to, że koła się wyważą to nie znaczy, że wszystko jest OKEJ. Jedynym wyjściem dającym ci 100% pewności będzie zamiana kół, sposób najtańszy i najszybszy pod warunkiem, że masz drugi komplet lub kogoś znajomego z BMW.

 

Na początek wykluczyłbym to, bo po co się ładować w ewentualne nie potrzebne koszty.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Ok . Najpierw pojadę na wulkanizacje , mam znajomego to będzie za free. Jak to nic nie da ,zmienię koła na zimowe gdzie wszystko było ok. Po tych zabiegach zostanie już chyba tylko wal napędowy ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokładnie zrob jak piszesz ...

 

ja tez wybracje czulem na budzie szczególnie na podłodze. a winne bylo tylne kolo.

Opublikowano

Bingo!

 

Jestem co dopiero po wymianie:

- podpory wału razem z łożyskiem

- łącznik elastyczny wału przedni oraz tylny

- wszystkie 3 poduszki dyferencjału

 

Samochód jedzie teraz jak po szynach. Wszystkie wibracje zniknęły w 100% w całym zakresie prędkości (testowałem do 200km/h). Różnica jest ogromna. Dodatkowo nie czuć luzu na układzie napędu, kiedy na niskim biegu dodam i nagle odejmę gazu - wcześniej czuć było pojedyncze lekkie szarpnięcie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Artuj

 

Jaki koszt całej tej przyjemności ?

Miałeś trzęsienie budą na zimowych kołach tak samo przy tych zakresach prędkości?

 

Pozdrawiam

Kris

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie problem rozwiązany , tz może nie do końca ale przyczyna znana .

Zmieniłem wszystkie 4 koła na zimowe problem zniknął całkowicie , testowałem na autostradzie . Bardzo mylące jest trzęsienie podłoga przez które wydaje się ze to wal ... Proponuje najpierw każdemu zmienić koła.. Teraz muszę zbadać która felga krzywa albo opona...

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam, ja rozwiązałem mój problem z wibracjami podczas prędkości autostradowych.

A mianowicie winowajcą okazały się uszkodzone dystanse. Podczas wymiany kół w warsztacie odpadły wypusty centrujące i koło miało bicie. Jak się okazało te najtańsze dystanse oferowane na sprzedaż są z badziewiastego aluminium. Często gęsto robione w garażach. Dlatego oryginalne dystanse firm tuningowy h typu H&R czy innych kosztują najbiedniej ok 250 zł w zależności od grubości dystansu.

Niestety znalezienie przyczyny kosztowało mnie sporo.. Niepotrzebna wymiana przegubów wału napędowego,poduszki pod silnikiem oraz skrzynią czy łożysko podpory wału. Wszystko na nic za sprawą pierdoły..

Po ściągnięciu dystansow auto jechało jak po maśle, zakupiłem tym razem markowe dystanse 280 zł za 2 szt i problemu dalej nie ma.

 

Dlatego jeszcze raz uprzedzam,jeśli posiadacie dystanse a macie problem z wibracjami powyżej 140 km/h sprawdźcie najpierw dystanse.

 

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano
winowajcą okazały się uszkodzone dystanse
Suchutki20 dzięki Twojemu postowi nie popłynąłem na kasę. Też miałem zamiar wymieniać gumowe przeguby wału i podporę. Na szczęście znalazłem ten temat. Okazało się jednak że przyczyną tak jak w Twoim przypadku był uszkodzony wypust centrujący dystansu na tylnym kole. Jak macie pozakładane dystanse i trzepie Wam budą koledzy to zacznijcie od sprawdzenia dystansów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.