Skocz do zawartości

[525 M51]Ginący nawiew wentylatora nagrzewnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam.

Od kiedy zrobiły się upały zaobserwowałem, że po ok. 0,5 godziny dmuchania :mrgreen: powietrza do auta przestaje chodzić wentylator i nie działa pokrętło regulacji prędkości wentylatora.

Dziś podczas dłuższej trasy przebytej bez żadnych nawiewów we wnętrzu zatrzymałem się przy sklepie na 10 min i zgasiłem auto.Po ok 10 min wyszedłem ze sklepu i po odpaleniu silnika nawiewy wróciły, ale moja radość nie trwała długo i znów po 0,5 godzinie nawiewy zamilkły.

Zdarzyło się to już nie pierwszy raz i stąd moje pytanie co może być nie tak.

Dodam, że mam panel z czterema pokrętłami - nie klimatronic.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Pewnie jeżyk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Wydaje mi się że tak, to jest opornica odpowiadająca za poszczególne biegi dmuchawy i z tego co wiem jest w każdym aucie.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

W manualnej klimatyzacji wydaje mi się że nie ma jeża bo nawiew steruje się ręcznie to nie ma potrzeby montować tego elementu.

Z tym to ciężka sprawa bo mało kto ma takie rozwiązanie. Pokrętła są sterowane potencjometrem czy cięgno z linkami?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nawet nie jest manualna, bo nie mam klimy.

Pokrętło od prędkości nawiewu jest na potencjometrze.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Jak wpiszesz na Alledrogo opornica dmuchawy to wyskakują nawet do aut starych które na pewno mają pokrętła

coś przecież musi sterować obrotami dmuchawy.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Zapomniałem przejęzyczyłem się :)

No i prawdopodobnie tu możesz mieć winowajcę. Bo gdyby było cięgno+linka jak pewnie masz od zmiany klap to albo by działało albo nie. A potencjometr jak to element elektroniczny może klęknąć. Może to on wariuje. Ale to tylko strzelam.

 

 

Edit. Rzeczywiście jest jeż, dobrze kolega mówił. Pewnie zmarł..

Opublikowano
Oby to nie były szczotki wentylatora, które mówia już pa pa. Jak masz możliwość i jakieś pojęcie to podłącz na krótko wiatrak, niech pochodzi sobie, jak to będa szczotki to po czasie powinien stanąć. Ja miałem taki objaw że też po czasie stawał mi wentylator, albo na zakrętach zwalniał, jak ostygł to znowu dmuchał jakiś czas a potem znów lipa. Niestety u mnie szczotki sie skończyły, wymieniłem i śmiga
Opublikowano

Cichy na 100/ jeż ci pada, lub przynajmniej zaśniedziała ci wtyczka od niego.

Jeż znajduje się w tym samym miejscu jak w klimatroniku. Temat znam z autopsji z zeszłego tygodnia, koledze w e39 z manualną klimą również przestały działać nawiewy. Podmieniliśmy jeża na mojego i nawiewy ożyły.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Teraz byłem i dmucha, aż miło :mrgreen: Regulacja obrotów płynnie działa :mrgreen:

Nawiew po prostu po jakimś czasie w sekundzie się wyłącza tak jakbym wziął pokrętło na 0.Czasami nawet się nie zorientuje w którym momencie ginie.

Będę miał chwilkę wolnego i zdejmę plastikowe osłony i poszukam jeża, bo jak tak patrzyłem to nie widać go.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Dmucha, po póki się jeż nie nagrzeje a póżniej przestaje aż do ostygnięcia i tak w kółko.

Aż kiedyś padnie na amen.

Podobny problem miałem ostatniej zimy. Dobrze że nie wyrzuciłem starego jeża bo inaczej jeżdził bym bez ogrzewania do czasu rozpatrzenia reklamacji nowego jeża.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Poszedłem i porozkręcałem trochę się wkur>>>>> bo musiałem odkręcić CB.

Myślę że znalazłem to czego szukałem.

Je%25C5%25BC%2520%25282%2529.jpg

je%25C5%25BC.jpg

Jak się za to zabrać?

Można to jakoś naprawić, ominąć czy trzeba nowy? Bo skoro się to w środku rozłącza to można pewnie tak zrobić żeby się nie rozłączało.

Rozbierał to ktoś?

PS.Na fotach których nie ma to były tam zdjęcia jeża.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Przede wszystkim musisz zacząć od wyciągnięcia jeża na zewnątrz. Zaczynasz od odpięcia wtyczki od niego( na obrazu poz.1), następnie wyciągasz jeża na zewnątrz ( ten plastik który zaznaczyłem na poz.2 musisz przydusić w dół bo tylko na nim trzyma sie jeż, jednocześnie drugą ręką próbujesz go wydostać )

http://img69.imageshack.us/img69/1993/7awy.jpg

 

Tu masz link jak się go naprawia viewtopic.php?t=62870

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój jest w takiej metalowej obudowie. Ale z tego co czytałem opis naprawy to raczej nie zrobię tego samodzielnie.

Zobaczę co będzie jak się schłodzi. Jak nie to kupię drugi i założę.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Zobaczę co będzie jak się schłodzi.

Wtedy zacznie działać do czasu gdy znów się nie nagrzeje. I tak w kółko aż padnie całkowicie.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To trzeba będzie wydać na nią 2 stówy :mrgreen:

Podobno jak stoi to nic nie kosztuje, a tu o :wink:

A te jeże w metalowych i plastikowych opakowaniach to są takie same, czy różnią się czymś?

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Polecam jeża febi.

Tanszy i smiga tak samo bez problemu jak nowe Valeo (u mnie smiga 3 lata)

 

 

Cichy, co to tam w Płocku się podziało, ze autobus na ścianie sie zatrzymał?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A widzisz no stało się.

Kolega zasłabł za sterami.

Przeczytaj w mojej galerii, są też fotki. Wyglądało to naprawdę nieciekawie :cry2:

viewtopic.php?f=156&t=163485&start=105#p1629455

A tutaj kolega Arek, który był na miejscu nagrał jak zdejmowali wózek z bloku.

Odnośnie tematu to ile kosztuje ten febi? Bo na allegro to same używki i jeden oryginał.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

gdzieś koło 180-190 bedzie kosztować. Ale Valeo grubo ponad 200zł.

 

Co do zdjęć, fatalnie to wyglada, szczególnie gdy mówiono, że kierowca po zdarzeniu nie dawał oznak zycia :cry2:

Za to filmik ze zlotu bardzo ciekawy :cool2:

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnowię trochę temat.

Jeż został wymieniony podobno na Valeo i wszystko działało jak powinno.

Dwa tygodnie temu znowu zginęły nawiewy. Auto stoi u elektryka i szuka przyczyny. Okazało się, że oprócz nawiewów nie działa ogrzewanie szyby i to wszystko co sterowane z panela, działa tylko zmiana kierunków nawiewu bo jest mechaniczne-nie dochodzi w ogóle prąd do panela.

Już jeden fachura wyłożył się na naprawie tzn. pieniądze wziął, a guzik zrobił.Jakieś podpowiedzi z waszej strony???

Edit:

Jeż był podmieniany na inny i jeszcze raz na inny i nic nie działa.To nie jeż.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podobno panel ok. jeż dobry,dmuchawa też sprawna bo na krótko chodzi. Wygląda jakby prąd do panela nie dochodził. Nie działa również włączanie ogrzewanie tylnej szyby i obieg zamknięty.

Ktoś coś podpowie, bo fachowcy już drugi tydzień rozkładają ręce, auto stoi, a chłopak nie ma czym jeździć.

Ja stawiam znów jednak na jeża.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

U mnie gdy ginął nawiew okazało się, że to jednak dmuchawa się zawieszała. Na krótko też startowała bo dostawała maks. prąd na start a poprzez jeża dostawała na rozruch niższą wartość i rzadko się uruchamiała. Jeża zresztą też wcześniej wymieniłem. No ale tu dochodzi kilka innych nie działających funkcji za które przecież jeż nie jest odpowiedzialny, nie

mam pojęcia :? Panel był podmieniany? no ale skoro nie dochodzi prąd to żaden panel nie zadziała...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.