Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam Beeme zaledwie kilka dni i po załatwieniu formalności odprawowych zacząłem ja testować. Jednym z mankamentów okazało się parowanie szyb. Zacząłem szukać czegokolwiek na ten temat na forum i rozkręciłęm po pierwsze schowek i zacząłem szukać nieszczęsnego pojemnika z filtrem. Niestety według mojej oceny znajduje się tam tylko nagrzewniczka ciepłąwentylator oraz chłodnica klimy. Wygląd kanału na nogi też jest inny tzn. krótki. Fotki na forum są nieco inne jeśli sie dokładnie ogląda. Podrugie rozkręciłęm elementy zakolektorem od strony silnika i poza klapkami nie widzę czegokolwiek w czym mógłby się mieścić filtr. Nie wiem czy jutro nie zabrać sięza rozkręcenie od strony kierowcy.

Jest jeszcze jeden mankament. Otóż jak się przekręci kluczyk (najlepiej słychać bez odpalenia silnika) silniczek od zamykania/otwierania klap nawiewu wewnątrzkabinowego charczy. Widać że ten mechanizm nie działą prawidłowo bo nie może domknąć klap. Co może byc tego przyczyną i jak ten nieszczęsny silniczek wyciągnąć. Czyżby rozbiórka całego kokpitu. Narazie na siłę wymusiłęm otwarcie klap przez przywiązanie do jednej z klap gumy tak by nawiew brał powietrze z zewnątrz bo prawdopodobnie słąbe otwieranie klap było też przyczyną parowania szyb. Niestety cały czas słychać jak silniczek się męczy.

Czy normalym jest też oklejenie czarną masą przewodów od klimy tzn. czy to ma chronić przed skraplaniem czy raczej problemy były z szczelnością?

http://lipnica.pl/auto/bmw1.jpg

http://lipnica.pl/auto/bmw2.jpg

http://lipnica.pl/auto/bmw3.jpg

 

Moje BMW to 316 z 11/1995 z klimą (prostą)

Opublikowano
Nie wszystkie autka maja filtr przeciwpyłowy ja niemam i tez się zdziwiłem, myśle że nie jest normalne oklejanie jakąś masą czarną przewodów od klimy , a silniczek jak daje takie odgłosy może być uszkodzony podobno czasami je sie uszkasza jak ktoś radio nieumiejętnie wkłada w to miejsce gdzie powinno być , silniczki powinny dawać miły odgłos bzzz bzzz i słyszalny jest jeszcze odgłos przestawianych klapek.
TYLKO BMW gg:6314161 tel:509652936 SKYPE: leny-bmw
Opublikowano

Jeszcze o jednym zapomniałem napisać. Na pierwszym i drugim zdjęciu (na drugim widać po wkręcie czerwoną plamkę) zostało uszczelnione silikonem. Wygląda to na fachowa pracę jednak zastanawiam sie czy to tak powinno być. Pod tym uszczelnieniem znajduje się chyba wentylator (tak myślę gdyz ida przewody ze złączem do tego zaślepienia zasilikonowanego).

 

Czy z bocznych i centralnego nawiewu jak sie ustawi manetke na ten rodzaj nawiewu leci zimne powietrze? U mnie tak jest i chyba powinno tak byc bo nawet niebieskie trujkąty sa na manecce. Jak sie ustawi w pośrednim (między dwoma rodzajami) położeniu to leci powietrze podgrzane.

 

Hmmm ale zastanawim się jeszcze nad tym bzykaniem pozostałe regulacje faktycznie elegancko bzzzzzyczą i słychać klapy przestawiane, ale skoro tamten cały czas bzyka to sądzę że poprostu wysiadło sterowanie tym silniczkiem lub jakiś skrajny wyłącznik w tym mechaniźmie. Może ktoś wie jak to wygląda lub ma fotki to by dużo podpowiedziało. Szkoda mi rozbierać bez konkretnej iedzy co sie dzieje.

 

Elektryka się boję bo szkoda mi plastików i wolałbym sam to naprawić.

Zresztą poprzedni użytkownik był pierdołą i sporo miał takich małych poprawek typu wysunięty sworzeń, żarówka odwrotnie włożona, radio w mono podłączone (dwa kanały lewe - przód i tył) itd. i tak jeździł i nawet TUV przeszedł w styczniu :D.

Opublikowano
Ty masz pewnie filtr przeciwpykowy pod szybą mniej więcej na środku pod taką plastikową osłonka, trzeba zdjąc to wszystko i tam są takie niby bębny w nich sądwa filtry, jesli nie masz klimy oczywiście :) a chyba masz , nie wiem nie napisałesdokładnie co i jak pozdro
Opublikowano
Ty masz pewnie filtr przeciwpykowy pod szybą mniej więcej na środku pod taką plastikową osłonka, trzeba zdjąc to wszystko i tam są takie niby bębny w nich sądwa filtry, jesli nie masz klimy oczywiście :) a chyba masz , nie wiem nie napisałesdokładnie co i jak pozdro

 

Na 3 fotce widać jak podszybie wygląda. Dwa metalowe węże od klimy i koło nich metalowa klapka otwierająca dopływ do wnętrza powietrza (tym włansie steruje bzzzzyczący popsuty silniczek)

Mam klimę (prostą).

Hmmm tylko nie chce mi się wierzyć że tam można sie dostać tak łatwo.

 

A jak wyciągnąć silniczek od zamykania nawiewu wewnętrznego:?: Kabina czy też podszybie :?:

Opublikowano

I się rozjaśniło. Klimę mam dokładaną i filtra przeciwpyłkowego nie ma. Natomiast brzęczący silniczek od zamykania klam odłaczony by nie robił zamieszania bo najprawdopodobniej rozleciał się mechanizm na tym silniku zamontowany.

 

Mimo to THX za pomoc i sugestie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.