Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM!

 

wreszcie przestała drżeć kierownica, napiszę jak to było, żeby wam nie wcisnął kitu mechanik

mianowicie: około miesiąca temu zaczęła mi drżeć kierownica przy chamowaniu 140 km/h- korzystając z informacji forum i własnego doświadzczenia :lol: wymieniłem tarzce ATE 120 zł szt. i klocki FERRODO - 80 zł.komplet

jak tylko się nadażyła okazja pojechałem wypróbować, okazało się, że drży jak drżało. No cóż, sobie myślę, pojechałem do mechanika na sprawdzenie luzów( zaznaczam, że nic nie stukało).Owy mechanik powiedział, że zawieszenie OK, ale należało by wymienić "łączniki drążka stabilizatora" - groszowa sprawa. Powiedział, że sam kupi bo ma zniżkę w I.C. i tak zrobił, zapłaciłem z wymianą 150 zł. nie mogłem sprawdzić czy jest dobrze bo śniegu nasypało i z dwa tygodnie jeździłem po tych dziurach, w końcu nadarzyła sie okazja na trasie -nic się nie zmieniło, dalej trzęsie. Nazajutrz pojechałem do tego samego mechanika mówiąc o co chodzi, a on na to, że opony muszą być słabe, pojechałem do wulkana, z tyłu miałem nowe i przełożyłem na przód - dalej trzęsie,

powrót do mechanika -stwierdził, że pozostają amortyzatory ( poruszał samochodem i rzeczywiście coś skrzypi , przycina sie z lewej stronu jak

sie bujnie. Pojechałem tym razem sam do I.C też mama zniżki i kupiłem Delphi gazowe 140 zł.szt. Stwierdziłem, że sam sobie je przełoże bo już kaska się kończyła. NO I TERAZ UWARZAJCIE po zdjęciu amorków starych i założeniu nowych pojechałem na kanał sprawdzić czy wszystko dobrze dokręcone, obejżałem dokładnie sam zawieszenie a tu owy NOWY ŁĄCZNIK DRĄŻKA STABILIZATORA WYWALONY jak by był od nowości. Okazało się, że ten pseudo mechanik kupił najtańcze firmy 4 MAX i prawy rozleciał się bardzo szybko - szajs. A co lepsze stare amortyzatory mam bardzo dobre, sztywne Bilstein i lezą sobie na półeczce a ja jeżdzę na jakichś krzakach

Jak się srobi cieplej to odrazu je przełożę. TAK to wygląda ten podobno najlepszy mechanik w mojej wsi okazał się delikatnie mówiąc lafikiem nie mechanikiem. ale najważnijsze że jest już GIT :wink:

musiałem to z siebie wyrzucić.

Strzałka.

WANTED
Opublikowano

Witam,

 

Osobiście kupiłem łączniki stabilizatora w I.C. firmy 4max. Jeżdżę na nich już dobre pół roku i zachowują się ok. Tak szczerze, to nie podejrzewałem, że łącznik za mniej niż 20PLN wytrzyma tak długo.

 

Pzdr,

Opublikowano
Pseudo mechanikom,mówimy stanowczo nie!!Typ pewnie zna sie na kaszlakach,zukach i tarpanach.Jak tylko znikinie snieg czeka mnie takze walka z przednia zwiecha,amorki dostaly w kosc.Pozdro
Opublikowano
EHEHEHEHEH JA JUZ NIE MAM SIŁY NAWET CZYTAC O TYCH MECHANIORACH płakac sie chce dobrze ze ci nie powiedział ze to wina tylnego tłumika wspólpracujacego z mechanizmem podnoszenia tylnej szyby :|
POZDRAWIAM !!!
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
EHEHEHEHEH JA JUZ NIE MAM SIŁY NAWET CZYTAC O TYCH MECHANIORACH płakac sie chce dobrze ze ci nie powiedział ze to wina tylnego tłumika wspólpracujacego z mechanizmem podnoszenia tylnej szyby :|

 

No i z zamkiem klapki wlewu paliwa :!: :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
Jeśli pozrywało gumy w łącznikach to niekonicznie musi źle świadczyć o ich niskiej jakości ale też o złym zamontowaniu. Jesli łącznik będzie pracował po skosie, to nawet Lemfordera po krótkim czasie ulegnie zniszczeniu, a później ludzie mówią, że ta firma czy tamta jest do niczego.
Opublikowano

ale z twojego postu nie wynika (albo nie doczytałem) czy przestało trząść czy nie :) i co było w sumie przyczyną

 

btw już sam pomysł łączników i trzesienia kierownicą jest chory, to elementy odpowiadające zupełnie za co innego i nie mogą mieć wpływu na stabilnośc kiery..

 

btw.. od wieki wieków trzęsienie kierownicy wywołuje drążek środkowy (o ile tarcze, opony i końcówki są ok.)

 

żeby znaleść przyczyne złego prowadzenia auta, jest stara szkoła która mówi że trzeba sie posuwać w układzie osiowym do źródła problemu.

 

czyli.. chodzi kiera to sprawdzasz w kolejności:

opony

tarcze

końcówki

drążek środkowy

przekładnie

 

stuka przy najezdzie na nierówności (układ osiowy od dołu do góry):

tuleje wachaczy

końcówka

łączniki

sworzeń zwrotnicy

amortyzator

 

łącznik ma tyle do trzesienia kierownicą, co otwarta szyba pasazera do

pracy amortyzatorów

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
Jak wyżej, pomijając w E30 drążek środkowy, którego nie ma. Natomiast można sprawdzić luzy na przegubach wewnętrznych przekładni kierowniczej (te pod osłonami gumowymi). Jednak bicie przede wszystkim pojawia się od elementów wirujących (opony, felgi, tarcze-zwłaszcza przy hamowaniu) a luzy na wymienionych wyżej przez kolegę elementach tylko bardziej uwidaczniają te drgania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.