Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na tyle mam 255/45/18 jodełkę

 

http://allegro.pl/opony-2szt-255-45-18-michelin-pilot-sport-i3230101496.html

 

Zastanawiam się czy wrzucać na przód taki sam wzór

 

http://allegro.pl/235-50-18-235-50-18-ventus-sport-k104-i3254285333.html

 

czy też takie

http://allegro.pl/18-235-50-18-dunlop-sp-quatro-maxx-2010-lato-i3266598574.html

 

jak to jest z przednią osią lepiej jodełka czy symetryczne podłużne kanaliki ?? Czy to wpłynie na jazdę ??

 

 

Proszę nie wybrzydzać że używane. Zmieniłem ostatnio skrzynie i zjadła mi środki przeznaczone na nowe opony więc muszę się posiłkować używkami :P

Opublikowano

Ja jeżdze na używkach cały czas, i bez zastrzeżeń.

Najlepiej to dowalić szerokiego kapcia.

Felga 17, przód 235/45/17 / tył 285/40/17 tak jest u mnie :D

najlepiej jodła brać, ja stosuje od lat, a woda to nie wiem, bo w deszcz nie jeżdze. :mrgreen:

Opublikowano
jak to jest z przednią osią lepiej jodełka czy symetryczne podłużne kanaliki ?? Czy to wpłynie na jazdę ?

Tak naprawdę, to nie ma różnicy, dużo ważniejszy jest producent opon. Lepiej jest kupić używki dobrego producenta, niż nowe chińczyki. Zakładałem na przód choinki oraz rowki i na obu rodzajach bieżnika dobrze mi się jeździło. O parametrach trakcyjnych decydowały nie typ, ale głębokość bieżnika oraz twardość gumy.

Z markowych najwyżej cenię Continentale 2 i Uniroyale Rallye 550

Pozdrawiam

Opublikowano
Chodzi mi właśnie o trakcję. Kupię michalinki jakieś 6-7 milimetrów na przód chyba taki sam wzór jak na tyle. Jak będzie coś nie tak to najwyżej po prostu je puszcze dalej w końcu to używki.
Opublikowano
Ja jeżdze na używkach cały czas, i bez zastrzeżeń.

Najlepiej to dowalić szerokiego kapcia.

Felga 17, przód 235/45/17 / tył 285/40/17 tak jest u mnie :D

najlepiej jodła brać, ja stosuje od lat, a woda to nie wiem, bo w deszcz nie jeżdze. :mrgreen:

 

 

Ja wyznaje jedną zasadę. Opony zgodnie z katalogiem. U mnie 235/50/18 na przedzie i 255/45.18 na tyle. Mój koleś od geometrii powiedział że to najlepsza opcja. Nie ma problemów z ABSem anini innych cudów. Jak niemiec zaprojektował tak to znaczy że to najbardziej optymalna opcja dla tego modelu w kazdych warunkach.

 

285 to już jakaś masakra :D Jak tir :D

Opublikowano
Ja jeżdze na używkach cały czas, i bez zastrzeżeń.

Najlepiej to dowalić szerokiego kapcia.

Felga 17, przód 235/45/17 / tył 285/40/17 tak jest u mnie :D

najlepiej jodła brać, ja stosuje od lat, a woda to nie wiem, bo w deszcz nie jeżdze. :mrgreen:

 

 

Ja wyznaje jedną zasadę. Opony zgodnie z katalogiem. U mnie 235/50/18 na przedzie i 255/45.18 na tyle. Mój koleś od geometrii powiedział że to najlepsza opcja. Nie ma problemów z ABSem anini innych cudów. Jak niemiec zaprojektował tak to znaczy że to najbardziej optymalna opcja dla tego modelu w kazdych warunkach.

 

285 to już jakaś masakra :D Jak tir :D

Wiem, w przyszlosći zamierzam do E32 kupić orginalne seryjne koła.

Ale BMW to BMW, musi być szeroko i z orginalną felgą.

Na 285, jeżdzi się jak trza, mi ABS nie świruje, mam też ASC+T, też sobie dobrze razi na wodzie.

BMW musi mieć dużą felge i szeroką opone, wtedy nadaje klimat siódemce :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja wyznaje jedną zasadę. Opony zgodnie z katalogiem. U mnie 235/50/18 na przedzie i 255/45.18 na tyle. Mój koleś od geometrii powiedział że to najlepsza opcja. Nie ma problemów z ABSem anini innych cudów. Jak niemiec zaprojektował tak to znaczy że to najbardziej optymalna opcja dla tego modelu w kazdych warunkach.

 

Mogę potwierdzić, że to bardzo dobra kombinacja. Jak zakładałem, to miałem obawy, jak będzie się taki szeroki kapeć zachowywał w koleinach. Jak się okazało, moje obawy były zupełnie bezpodstawne, gdyż prawie nie czuję kolein (wiem, że może to być trudne do uwierzenia, ale tak właśnie jest). Dodam, że mam opony Nokian ZG2. Szczerze polecam te opony, są równorzędnymi oponami do Continentala, czy Dunlopa (jeździłem na oponach obu marek), a są sporo tańsze.

Opublikowano

zbyt szeroka guma nie jest wcale lepsza od węższej. wystarczy ruszyc głową, to jest proste jak budowa cepa - prawa fizyki, ktore widzimy na co dzien.

na suchej nawierzchni spoko, szeroki kapec trzyma sie zajebiscie lepiej od waskiej gumy, ale jak bedzie na ulicy piasek czy snieg, to auto na szerszej gumie predzej wpadnie w poslizg niz na wezszej (rozlozenie nacisku ciala na powierzchnie jaka jest droga).

na chlopski rozum, wejsc w butach a potem w lyzwach na lodowisko :)

 

co do rodzaju opon sie nie wypowiem, jedynie moge polecic TOYO T1R, na nich (z doswiadczenia) auto trzyma sie bdb :8)

285 na tyle to troszke przesada, Norbi zrob zdjecie bo nie wiem jak Ci sie to miesci.. :)

Opublikowano
zbyt szeroka guma nie jest wcale lepsza od węższej. wystarczy ruszyc głową, to jest proste jak budowa cepa - prawa fizyki, ktore widzimy na co dzien.

na suchej nawierzchni spoko, szeroki kapec trzyma sie [bAD] lepiej od waskiej gumy, ale jak bedzie na ulicy piasek czy snieg, to auto na szerszej gumie predzej wpadnie w poslizg niz na wezszej (rozlozenie nacisku ciala na powierzchnie jaka jest droga).

na chlopski rozum, wejsc w butach a potem w lyzwach na lodowisko :)

 

co do rodzaju opon sie nie wypowiem, jedynie moge polecic TOYO T1R, na nich (z doswiadczenia) auto trzyma sie bdb :8)

285 na tyle to troszke przesada, Norbi zrob zdjecie bo nie wiem jak Ci sie to miesci.. :)

Moja siódema jest gruba, a pod maską drzemie V12, to musi być szeroka guma.

viewtopic.php?f=152&t=219486

Ogólnie nie długo dojdą orginalne koła, na gumie 225/60/15, bo na rozmiarze przód 235/45/17 tył 285/40/17 to nie ma komfortu, jedziesz jak po szynach :D

Opublikowano

Założyłem na przód dunlopy sport

 

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=jzj7P54S9B0fCM&tbnid=1MUK58w_Lkk9VM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.ceneo.pl%2F112995&ei=wRm7UeyjHI2qOq2ugbgH&bvm=bv.47883778,d.ZWU&psig=AFQjCNEnLSvLq2evpxfnNCfVctOMBmvymA&ust=1371302715095923

 

I elegancko sobie w deszczu radzą na tyle te michalinki jodłowate i jestem bardzo zadowolony. Te z przodu to runflat myślałem że bedzie dużo twardsza taka opona ale prawie nie wyczuwalna jest różnica. Trzyma się jak przyklejona.

Opublikowano
Założyłem na przód dunlopy sport

 

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=jzj7P54S9B0fCM&tbnid=1MUK58w_Lkk9VM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.ceneo.pl%2F112995&ei=wRm7UeyjHI2qOq2ugbgH&bvm=bv.47883778,d.ZWU&psig=AFQjCNEnLSvLq2evpxfnNCfVctOMBmvymA&ust=1371302715095923

 

I elegancko sobie w deszczu radzą na tyle te michalinki jodłowate i jestem bardzo zadowolony. Te z przodu to runflat myślałem że bedzie dużo twardsza taka opona ale prawie nie wyczuwalna jest różnica. Trzyma się jak przyklejona.

A nie mówiłem :wink:

Dunlop ma super oponki, ASC będzie ci dobrze pracowało, bo właśnie na jodłach wychodziły E38.

Opublikowano
a woda to nie wiem, bo w deszcz nie jeżdze. :mrgreen:

 

mam też ASC+T, też sobie dobrze razi na wodzie.

 

To się w końcu zdecyduj :D W ogóle śmiech na sali te Twoje posty :)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
a woda to nie wiem, bo w deszcz nie jeżdze. :mrgreen:

 

mam też ASC+T, też sobie dobrze razi na wodzie.

 

To się w końcu zdecyduj :D W ogóle śmiech na sali te Twoje posty :)

Nie raz tam jeżdze na deszcz jak zastanie, ale to mówie, nie będe wyciągał z tego wniosków, jedynie w 730 jeżdzi to zimą i w deszcz a radzi sobie na jodłach jak ta lala, chociaż tam jest tylko system ABS.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.