Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zamierzam zamontować instalacje lpg w e46 320 150KM. Po wizycie w zakładzie gdzie montują lpg wróciłem kompletnie skołowany... Trochę się rozeznałem w komponentach lecz mało mi to mówi. Gazownik poleca mi stag 300 a do tego reduktor tomasetto i wtryski aeb lub barracuda. Czy jest to rozsądny wybór? Co do wtrysków mówił że kme silver/hana nie będą efektywniejsze i mniej awaryjne niż barracuda. Co do reduktora wypowiadał się że jest bezawaryjny i nikt z jego klientów nie ma problemu. Czy zostawić tak jak poleca czy coś zmienić? Zakład jest polecany na kilku forach. Pozdrawiam
Opublikowano
Jeszcze jest opcja stag 300, acr01 i do tego hany czerwone w cenie 3600 w innym polecanym warsztacie. Na co najlepiej się zdecydować przy tym silniku? Nie szukam oszczędności lecz sensownie wydanych pieniędzy. Chciałbym by działało to w jak największym stopniu bezproblemowo :)
Opublikowano
Myślę że ta ostatnia opcja jest najbardziej rozsądna ze wszystkich. Bezawaryjna elektronika, stabilny ciśnieniowo i temperaturowo reduktor + wydajne długodystansowo wtryskiwacze - Sensownie wydane pieniądze.
Opublikowano
Czy hany przy 150KM powinny być czarne czy lepiej włożyć czerwone? Są duże rozbieżności zdań na forach i nie wiem na co się zdecydować.
Opublikowano

AC S.A. reklamuje produkty chwaląc pod niebiosa STAGa i AC R01, ale muszę przyznać, że to faktycznie dobry zestaw.

 

Obojętnie czy założysz hanki czarne czy czerwone, pojedzie to tak samo dobrze, tylko tyle że na czarnych ciut wyższe ciśnienie reduktora. Gdybym ja miał wybierać do M52TUB20 włożyłbym czerwone.

Opublikowano

To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich. Mam podobny dylemat co kolega tylko, że dotyczy modelu 323. Mam zamiar założyć gaz, od gazownika dostałem taką propozycję:

- zbiornik toroidalny 630/200/55Litrów

-sterownik STAG 300

-reduktor AC R01 250 KM albo KME SILVER TURBO 200KM

-wtryskiwacze HANA ALBO BARRACUDA oczywiście dobrane do mocy auta

Pierwsza kombinacja, wspomniana już przez Was z tego co widzę jest sprawdzona i nie powinna stwarzać problemów a co sądzicie o drugiej? I jeszcze jedno pytanie jaka jest róznica między stag 300 plus/ISA2/PREMIUM ?

Opublikowano

Zestaw jak najbardziej godny polecenia, wtryskiwacze jedne i drugie jak najbardziej odpowiednie.

Jeśli chodzi o różnice pomiędzy sterownikami - różnią się możliwościami regulacyjnymi dawki gazu:

STAG 300+ - podstawowy sterownik, możliwość ustawienia dawki gazu dla danego czasu wtrysku benzyny z możliwością korekcji od temperatury i ciśnienia gazu oraz od obrotów silnika.

STAG 300ISA - Posiada algorytm autoadaptacji. Polega on na zebraniu i zapisaniu mapy benzynowej i na tej podstawie dostraja gaz do zebranych parametrów.

STAG 300 Premium - Najbardziej zaawansowany system zapewniający najdokładniejszą regulację mieszanki. Poprzez komunikację z OBD pobiera ze sterownika benzyny korekcje wtryskiwaczy

benzynowych i na ich podstawie koryguje dawkę gazu w czasie rzeczywistym. Dodatkowo ma możliwość odczytania kodów błędów i ramek zamrożonych sterownia benzyny.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Zależy mi też na kosztach jednak bez ustępstwa na jakości. Zwykły Stag 300 będzie w pełni wystarczający do tego silnika czy lepiej jednak zainwestować w udoskonaloną generację?
Opublikowano

Ja nie jestem zwolennikiem żadnej autoadaptacji - ani ISA2, ani OBD. Sam mam STAG 300 ISA2 i nie używam autoadaptacji w ogóle, bo w tym silniku robi więcej szkody niż pożytku. Ale "Plus" musi być na pewno - twoje auto nie pojedzie bez korekcji po obrotach - check engine murowany. No i gazownik który będzie potrafił tą korekcję wykonać i będzie dysponował odpowiednim do tego sprzętem (skaner OBD, sonda AFR)

 

Reduktora KME Silver bym nie ryzykował do 170 koni, lepiej bezpieczna opcja AC R01 250, a jeśli już chcesz KME to Gold.

Opublikowano
W takim razie już wiem na co się zdecydować, co do gazownika to słyszałem o nim same dobre opinie a sam mówi, że ma doświadczenie w bmw z drugiej strony to dziwne gdyby odpowiedział inaczej bo klient na wagę złota. Wypytam się o szczegóły montażu i sprzętu jakiego stosuje. Swoimi pozytywnymi mam nadzieję doświadczeniami podzielę się na forum.
Opublikowano

witam

Paradoks, trochę mały ten zbiornik. Do mojej e46 touring wszedł toroidalny ( prod. Grodków) 650/250/65 litrów - tankuję 52 litry gazu.

Pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mi doradzili dobrą instalację, nie wiem nawet dokładnie jakiej firmy ale oni mają wiele różnych firm w ofercie więc, że dopasowali idealnie do mojego samochodu.

 

http://goo.gl/BTYpU

 

Na dodatek skierowali do dobrego warsztatu, który jest blisko. Jeżdżę już pół roku z instalacją i jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.