Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Mam do Was pytanie :

Jeszcze w sobotę sprawdzałem w iDrivie i okładziny hamulców tylnych miałem 6 tys km , dziś wsiadam odpalam samochód i okładzin jest na 800 km .... autem zrobiłem raptem 500

W tym samym czasie wymieniałem klocki z przodu ( nowe tarcze , nowe klocki ) i przednie klocki mają 18 tys do wymiany

Napewno powodem jest często zapalająca się kontrolka od trakcji , ale w 2.0d tarcza z tył jest dosyć mała więc skąd taka różnica pomiędzy przodem a tyłem ?

Opublikowano

U mnie kolego były wymieniane w jednym czasie przód + tył. Na tyle zrobiłem 18tys.km na przodzie już 25tys.km i za jakieś 2 - 3 tys już musze wymienić, bo czujnik pokazuje 200km do wymiany.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

A ja wcale nie wierzę we wskazania kompa.

Równo rok temu wyświetlił mi komunikat o konieczności wymiany klocków z przodu. Kupiłem komplecik na przód i leży do tej pory bo klocki mają na dzień dzisiejszy ponad 3 mm grubości.Przejechałem w tym czasie 14 000 km. i dalej hamują jak nowe.

Tył zasygnalizował klocki do wymiany ok. 3000 km wstecz. Tu wymiana konieczna. Na dziś grubość okładzin ok. 1 mm.

(Właśnie kurier wiezie mi komplecik na tył)

 

Sprawdź grubość okładzin i zdecyduj sam :!:

Komputer podpowiada, ale niech nie decyduje za ciebie :nienie: :8)

Pozdrawiam
Opublikowano

Tak wiem że " komputer podpowiada, ale niech nie decyduje za ciebie "

Klocka jest jeszcze całkiem sporo , ale denerwuje mnie komunikat przy odpalaniu zółtego samochodu a za chwile pewnie czerwonego ;..

Opublikowano
Faktycznie te komunikaty są trochę upierdliwe. Mnie już od roku komputer raczy czerwonym podnośnikiem. Nie powiem, że się przyzwyczaiłem, ale już tak bardzo mnie to nie razi. Ponieważ wymieniam również tarcze, więc dożynam klocki na maxa. :twisted:
Pozdrawiam
Opublikowano

Dwa czujniki to wydatek ok. 70 - 80 zł.

Warto :?:

Za niedługo będą znów do wymiany.

Chyba, że ich nie wciśniesz w klocki, ale wtedy już nic nie zasygnalizują :think:

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
warto czujniki sa dla idiotow co nie maja nic pojecia ewentylanie jakby byl jaki lipny klocek i sie nagle zuzyl ale to dobrze byloy zeby byly w kazdym :norty:
Opublikowano

Swoje klocki na tyle wymieniałem ok 3 lat temu. W sierpniu w zeszłym roku zapalił się komunikat, zeby klocki wymienić. Zdjąłem koło, popatrzylem sam i klocki miały jeszcze ok 4-5 mm. Do dziś jeszcze klocki nie wymienione bo mają powyżej 3 mm.

 

Komunikaty na kompie to bajer dla ludzi, którzy nie mają pojęcia o mechanice i serwisowaniu, najlepsza stara metoda, oglądania swoich hamulców dwa razy w roku przy zmianie opon.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Czujniki mierza zurzycie przewidywane dla danych warunkow jazdy i hamowania.

Tak jak zurzycie paliwa, jak zaciagniesz reczny to wyryje ci klocki do konca i tarcze do cienkiej blaszki przez 1 km. :norty:

 

Teraz masz powiedzmy 800 km. Pojedziesz na autostrade i zrobisz 2000 km a czujnik na hamulcach pokaze Ci np,ze do konca zostalo 3000 km.

Tak jak pisze - jest to wyliczone dla obecnych warunkow jazdy.

 

Swoja droga po zakupie auta mialem -4000km a klocki i tarcze byly calkiem zdrowe . Po odpieciu i ponownym podlaczeniu czujnika pojawilo sie 20kkm.

Wiec lepiej miec na uwadze ,ze cos moze nie stykac i obejrzec klocki i tarcze od czasu do czasu - np przy zmianie opon :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Czujniki mierza zurzycie przewidywane dla danych warunkow jazdy i hamowania.

Tak jak zurzycie paliwa, jak zaciagniesz reczny to wyryje ci klocki do konca i tarcze do cienkiej blaszki przez 1 km. :norty:

 

 

 

Ręczny masz jako osobny hamulec wewnątrz tarczy hamulcowej ! Jest to osobny hamulec i nawet jak zaciągniesz ręczny to klocki hamulca właściwego się nie zetrą :duh:

 

Co do zużycia klocków hamulcowych - czujnik jest na jednym kole , przy częstym włączaniu kontroli trakcji ( np. w zimę ) klocek z koła bez czujnika, może być bardziej zużyty niż ten na którym jest czujnik. Jeżeli chcesz sprawdzić aktualny stan okładzin ( komputer robi pomiar raz na jakiś czas ) wejdź w kompa i zresetuj czujniki hamulcowe - pokaże Ci się zegarek i jak zgaśnie będziesz miał właściwy pomiar.

 

Ja miałem 7000 km na kompie , zrobiłem reset, komp pokazał koniec okładzin i jedź do BMW.

Wymieniłem klocki i na kole z czujnikiem miały 3mm , a na kole bez czujnika 1mm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witajcie

Mam do Was pytanie :

Jeszcze w sobotę sprawdzałem w iDrivie i okładziny hamulców tylnych miałem 6 tys km , dziś wsiadam odpalam samochód i okładzin jest na 800 km .... autem zrobiłem raptem 500

W tym samym czasie wymieniałem klocki z przodu ( nowe tarcze , nowe klocki ) i przednie klocki mają 18 tys do wymiany

Napewno powodem jest często zapalająca się kontrolka od trakcji , ale w 2.0d tarcza z tył jest dosyć mała więc skąd taka różnica pomiędzy przodem a tyłem ?

 

W samochodach z kontrolą trakcji i napędem na tył zwykle tylne klocki wymienia się częściej niż przednie. Szczególnie w zimę tył jest bardziej eksploatowany niż przód.

Opublikowano

 

 

 

Ręczny masz jako osobny hamulec wewnątrz tarczy hamulcowej ! Jest to osobny hamulec i nawet jak zaciągniesz ręczny to klocki hamulca właściwego się nie zetrą :duh:

.

 

O f**k pokrecilo mi sie :!: Racja kolego :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.