Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Nie znalazłem czego szukałem więc robię nowy wątek.

Zrobiło się cieplej i po dłuższej trasie zobaczyłem że masa robactwa porozbijana na przodzie, lustrach, krawędziach.

Chciałbym zrobić jakaś konserwację lakieru / powłokę ochronną... Lakier mam jasny i chciałbym go jak najdłużej utrzymać w dobrej formie a chociażby te robactwa

niszczą powłokę a i zmywa się trudniej po czasie. Poza tym gdzieś czytałem że Nasze lakiery są kiepskiej jakości - nie wiem, nie mam zdania.

 

Ktoś dokonywał już jakiś zabiegów? Coś polecacie?

Najchętniej okolice 3Miasta.

 

Z góry dzięki

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja już kiedyś pytałem o to samo, przy okazji innego tematu... ktoś proponował powłokę kwarcową, to jest kolejna rzecz na którą ludzie naciągają tak samo się sprawdza jak i nanoochrona (ze S-plusa). Nic nie zastąpi dobrego fabrycznego lakieru. bezbarwnego... na którym teraz większość koncernów oszczędza. Znajmomy miał nakładany "kwarc" po zakupie "nówki" i już po roku lakier jest jak w każdym innym BMW, ja skorzystałem z nanoochony i powiem tyle g***o warta.

 

Moim zdaniem, najgorsza cześć BMW to właśnie lakier. Rysuje się jak diabli... wiem, zaraz odezwą się spece i powiedzą, że to wina ekologów itp. ale moim zdaniem jest to działanie celowe oszczędnościowe ze strony BMW... widziałem np. nowego Jeepa Cherokee i ten samochód ma super warstwę bezbarwnego lakieru, bardzo odporną na zadrapania, nie to co w BMW. Kicha.

Opublikowano
No fakt lakier w BMW to wstyd ,ja założyłem od nowości bezbarwną folię (dostępna w BMW) .Mam nadzieję,że chociaż przód będzie wyglądał ok przy sprzedaży :wink:
Opublikowano
W jakims filmie dokumentalnym o fabrykach BMW jest mowa o tym, ze koncern zrezygnowal z etapu lakierowania podkladowego i grzania w piecu tego podkladu, ale dzieki temu moga w jednej lakierni obsluzyc produkcje modeli x3, x5, x6. Dla klientow z kolei korzyscia ma byc fakt, ze krocej czekaja na auto (wieksza moc przerobowa), proces jest tanszy i bardziej ekologiczny.
Opublikowano
Miałem od nowości powłokę kwarcową na aucie. Przez kilka miesięcy powłoka się utrzymywała, ale cudów nie ma- auto i tak dość mocno się brudzi i rysuje- pewnie mniej niż bez powłoki. Zdecydowałem się, bo nie chce mi się regularnie dbać o auto, nakładać wosk itp. Co do folii- sądzę, że jest bardzo mało miejsc, gdzie można to wykonać w zadowalający sposób. Poza tym też nie ma cudów- jak strzeli kamień, to i tak zostanie ślad na lakierze. Moim zdaniem nie ma to żadnego sensu. Lakier oczywiście rysuje się w sposób zadziwiająco prosty, podobnie zresztą jak większość elementów wnętrza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zgadzam sie w 100%, lakier w BMW to zenada, najgorsza czesc BMW, byle jaki japoniec ma lepszy lakier

 

ja myje samochod "na dwa wiadra", generalnie nie za czesto (co 1-1,5 miesiaca), samochod nigdy nie widzial myjni automatycznej i po prawie 2 latach mam mnostwo rysek na lakierze bezbarwnym

 

(...)

 

Moim zdaniem, najgorsza cześć BMW to właśnie lakier. Rysuje się jak diabli... wiem, zaraz odezwą się spece i powiedzą, że to wina ekologów itp. ale moim zdaniem jest to działanie celowe oszczędnościowe ze strony BMW... widziałem np. nowego Jeepa Cherokee i ten samochód ma super warstwę bezbarwnego lakieru, bardzo odporną na zadrapania, nie to co w BMW. Kicha.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Tą folię ,którą założyli mi w BMW produkuje 3M (firma jest na pewno w Polsce) :cool2:
Opublikowano

Ja zawsze dwa razy w roku, po zimie i przed zimą robię dzień dobroci dla samochodów czyli:

dokładne mycie, glinkowanie, podkład pod wosk i na końcu wosk... wszystko markowe produkty.

Jak na razie przynosi to dobre efekty :roll:

Opublikowano

Nie wiem czy nie przesadzacie z tymi foliami i itp. To tylko samochód. większość za trzy lata go sprzeda. Swoją droga to coś w Japońcach jest poprzednim CRV zmuszony byłem przejść przez mlodnik i na lakierze zero śladów . F25 mam już 1,5 roku 45k km przebiegu. Myje sam lub na myjni bezdotykowej i nie zauważyłem żadnych rys ( porucz tych w okolicach klamek ) .

 

Swoją droga to chyba zamiast oklejania lepiej po roku strzelić polerke.

Ale to moje zdanie .

No i może kolor lakieru.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Lamet jest stąd, że jak płacisz za samochód 200k+ PLN to wymagasz by działał i wyglądał adekwatnie do sumy jaką za niego wyłożyłeś... a ty lakier słabszy niż Deawoo Matizie, ot co.

 

Widać, jesteś odosobnionym, szczęśliwym przypadkiem dobrego lakieru... ja na przykład dmucham i chucham, a rys i rysek i tak przybywa.

Opublikowano
Jesli ktos myje na bezdotyku za 8zl to nie dziwie się, ze lakier jest w kiepskim stanie, na takich myjniach stosuje się najtansza agresywna chemie...
Opublikowano
Lamet jest stąd, że jak płacisz za samochód 200k+ PLN to wymagasz by działał i wyglądał adekwatnie do sumy jaką za niego wyłożyłeś... a ty lakier słabszy niż Deawoo Matizie, ot co.

 

Widać, jesteś odosobnionym, szczęśliwym przypadkiem dobrego lakieru... ja na przykład dmucham i chucham, a rys i rysek i tak przybywa.

 

Zainspirowany jeszcze raz się obejrzałem auto bardzo dokładnie i w mojej opinni jest ok. Widziałem porysowane samochody ale moje do nich nie należy.

 

W drugiej sprawie to może się naraze ale BMW w momencie jak przekroczyło 1mln samochodów sprzedanych przestało być marka premium. Ale to temat na inny wątek .

 

Co do lakierow to na świecie jest tylko dwóch producentów głównych składników farb chemoutwardzalnych. Więc nie wykluczone ze przywolany Matiz ma te sama bazę lakiernicza.

 

A co do BMW to kiedyś na samochodach było około 130 - 150 mikrometrow, a teraz księgowi jak zatwierdza 90- 100 to dobrze . Taki live . Swoją droga to muszę sprawdzić czy przypadkiem nie oszczedzili na lakierowaniu wewnętrznych stron blotnikow przednich.

 

Co do oklejania znajomy zapodal mat na Toyota LC i dopiero rysy było widać. Więc czasem lepiej nie przesadzać, ryse na lakierze zapolerujesz a obcięcie na foli to element do wymiany .

Opublikowano
Lakier ok natomiast ze znaczka na tylnej klapie litery schodzą . Taka to marka co o własne barwy nie dba ( może żeby jak rdza zje to żeby nie było widać co zjadla) http://img.tapatalk.com/d/13/05/06/7a4u5ata.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

@ferddyl

 

Ten temat już kiedyś poruszałem :search: ... u mnie było to samo. Po 8 miesiącach zeszła farba z litery M. Widać, że BMW oszczędza gdzie się da...żenada.

 

Pojechałem do serwisu - doradca z uśmiechem na twarzy odmówił wymiany powołując się na zapis z gwarancji, że na "elementy dekoracyjne producent gwarancji nie udziela" ( :duh: )

 

Zdenerwowałem się okrutnie, bo nie po to płacę krocie za markę i za program ULTIMATE, by płacić jeszcze dodatkowo z własnej kieszeni za wymianę emblematu (za bagatela 90 PLN :mad2: !!!).

 

Po wyłożeniu moich racji, doradca "zmiękł", zamówił ten emblemat i po tygodniu wymienili za darmo...

Opublikowano

Firma 3M produkuje 2 rodzaje folii (zarówno na Stany jak i na Europę) :

3M™ VentureShield™ Paint Protection Film

Scotchgard™ Paint Protection Film

Dostępne jako akcesoria (przynajmniej w USA) w salonach BMW - polecam :cool2:

Opublikowano
To prawda ,ale następne raczej nie będzie BMW... :wink: chyba ,że X5 czymś zaskoczy :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak nie BMW to? co jesli chodzi o suv-a to sa dwie marki - audi i bmw, mercedes owszem ale dla dziadkow ( bez AMG:0)

 

rowniez musze cos powiedziec o lakierach BMW od 2010 roku sa najgorsze w historii marki bmw - po odbiorze kilku aut byly ladnie sprawdzone i bylo ok ale po moim tzw. detailingu wyszlo szydlo z worka - same rysy, uzywajac profesjonalnych srodkow i urzadzen stwierdzam iz lakier jest beznadziejny.

wystarczy mocniej przejechac paznokciem po lakierze i slad zostaje

majac audi lakier tez nie jest super ale lepszy od BMW ale kij ma dwa konce - audi ma kilka elementow aluminiowych - uzyjac wiecej sily przy polerowaniu czasami jak zagniesz karoserie to wgniecenie murowane:)( za miekki material ) - takie to mamy czasy :|

Opublikowano

,,Jak nie BMW to co? Jeśli można spytać ?''

Zastanawiam się na Lexusem (lepsza cena w USA ,lepsze wykonanie) ,ew. nowe X5 ,ale wszystko zależy od ceny... X3 rozczarowała mnie małą ilością miejsca z tyłu ,silnik twin turbo genialny (ale inni też potrafią :wink: ) no i ten lakier - chciałem alpina white i teraz żałuję. Bardzo mały przebieg ,a już widać ,,taniość'' ,Toyota ma białą perłę ,która nawet po 2 latach wygląda jak nowa :D Na szczęście mam tu normalne ceny ,bo nie zapłaciłbym za to auto ponad 200 tys. - nie jest tego warte :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.