Skocz do zawartości

325i jak działają chamulce z ABS-em chodzi mi o...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zastanawiam się czy wszystko jest ok. z moimi chamulcami, patrząc na tylnie koła samochodu, nie blokują się podczas chamowania, mam abs ale to chyba tylko na przód, nie chciałbym popsuć przednich tarcz bo są nowe,a podobno jak tył nie chamuje to przód nie daje rady i tarcze się krzywią. Zaznaczam, że zimą wymieniłem tylne chamulce.

proszę o odpowiedź czy podzas chamowania na asfalcie tylne koła powinno zablokować lub blokować stopniowo czy też wogóle.

Dzięki.pozdrawiam.

WANTED
Opublikowano
widziałem ostatnio jak samochód chamował awaryjnie i tylne koła mu zblokowało z tym że później
WANTED
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
widziałem ostatnio jak samochód chamował awaryjnie i tylne koła mu zblokowało z tym że później

 

Sorry, bez urazy, ale po pierwsze: Hamulec, Hamował.

 

Właśnie po to jest ABS, żeby się koła nie blokowały. W ostatnim numerze Auto Techniki Motowyzacyjnej jest baaaardzo obszerny (8 stron) artykuł na temat ABS. Opisane jest wszystko na temat.

 

Ogólnie sprawdzono, że najlepiej koła/opony zachowują się przy poślizgu do 20%. Wtedy prowadzenie jest stabilne, a hamowanie najskuteczniejsze. Dzięki modulatorowi ciśnienia właśnie taką sytuację można uzyskać. Dołożę do tego, że praktyczny rozkład siły hamowania to 70% na przednią oś i pozostałe 30% na tylną oś.

 

Jak bardzo chcesz zablokować tylne koła, to szarp za ręczny :)

Kai
Opublikowano

Witam,

 

Ciężko jest zobaczyć samochód, któremu blokują się tylne koła podczas hamowania. Żeby zapobiegać temu zjawisku wymyślono korektor siły hamowania (bezwładnościowy, elektroniczny). Ten element mają niemal wszystkie samochody począwszy na starej Warszawie i PF 125, a skończywszy na najnowszych konstrukcjach.

Element ten zapobiega poślizgowi tylnej osi podczas hamowania, nawet jak samochód nie ma ABS-u.

 

Pzdr,

Opublikowano
Mnie bardzo przeszkadza ABS pozbawia częściowej kontroli nad samochodem ponad to doprowadza do bardzo niebezpiecznych sytuacji gdy przed skrzyżowaniem jest np. "tarka" wtedy sys. głupieje i nie ma hamowania prawie wogóle trzeba puścić hamulec i znowu naciskać, nieraz zaparkował bym w bagażniku u kogoś przez to badziewie :!: Przydaje się w pewnych sytuacjach ale wolałbym gdyby można było wyłączyć ABS, który przecież wydłuża drogę hamowania
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Fazer - jak Ci ABS przeszkadza to czemu sobie go nie wylaczysz??

Wystarczy wyciagnac odpowiedni przekaznik, odlaczyc czujnik i juz nie ma ABS`u.

 

Pozostaje pytanie - PO CO??

Opublikowano
Fazer - jak Ci ABS przeszkadza to czemu sobie go nie wylaczysz??

Wystarczy wyciagnac odpowiedni przekaznik, odlaczyc czujnik i juz nie ma ABS`u.

 

Pozostaje pytanie - PO CO??

Chce to zrobić w bardziej cywilizowany sposób kombinuje wyłącznik taki jak do TC :)

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Witam,

 

Jeżeli przeszkadza Ci ABS na tarce przed skrzyżowaniem, może nadeszła pora na nowe amortyzatory?

 

Pzdr,

Opublikowano

A u mnie tył blokuje zawsze (efekt ręcznego),mam ABS.....ale pewnie zepsuty choć przód działa :roll2:

 

ostatnio oglądałem te zembatki przy czujnikach z tyłu i jedna nie dość że jest zardzewiała to jeszcze była ubłocona więc karcherem ją potraktowałem ale nic to nie dało ,

Zardzewiały i skorodowany jest też ten trójnik z tyłu co rozdziela ABS na koła,

więc pytam : czy ten trójnik ma związek z zepsutym ABS-em i czy on coś powoduje poza tym że rozdziela przepływ płynu na dwa koła :?:

Opublikowano
Witam,

 

Jeżeli przeszkadza Ci ABS na tarce przed skrzyżowaniem, może nadeszła pora na nowe amortyzatory?

 

Pzdr,

Nie sądze mają 80% skuteczności

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
podłącze sie poniewaz mam jedno pytanko,mam niby ABS, ale podczas hamowania zwłaszcza jak jest troszkę slizgawo, czy mokro, to przednie koło to które ma w danej chwili lżej blokuje się!! i juz ogólnie hamowanie do dupy, dlaczago tak sie dzieje???
BMW 318i E30
Opublikowano
Witam,

 

Jeżeli przeszkadza Ci ABS na tarce przed skrzyżowaniem, może nadeszła pora na nowe amortyzatory?

 

Pzdr,

Nie sądze mają 80% skuteczności

 

Witam,

 

Jak do tej pory nie spotkałem dobrej metody na pomiar skuteczności pracy amortyzatorów. Jeżeli sprawdzałeś na "szarpakach", to muszę Ci powiedzieć, że kiedys badałem w ten sposób amortyzatory w Polonezie ojca. Przy przebiegu ponad 150tys km (kupiony jako nowy, nie ma obaw o autentyczność przebiegu i nadgorliwość poprzednich właścicieli) amortyzatory miały sprawnośc:

- przód 60%

- tył ponad 70%

Mogłem się pomylić o kilka %, ale to był ten rząd wielkości. Samochód prowadził się jak stara k...., w porównaniu do ideału (jeżeli fabrycznie nowego Poloneza można nazwać idealnym). Na dobry wynik tylnej osi mógł wpłynąć fakt, że Polonez ma tam pióra, i tarcie między nimi dodatkowo tłumi drgania.

Fakt, faktem - od tej pory nie wierzę w szarpaki.

 

Pzdr,

Opublikowano
Myśle, że porównanie do Poloneza nie jest trafione zresztą prowadząc ten samochód czułem się jak w bombowcu - waga, zwrotność i hamulce podobna. Polonez nawet ze sprawnymi amorkami nie jest ideałem :D Na skuteczność ABS'u kondycja amortyzatorów ma kluczowe znaczenie ale także nawierzchnia drogi. W zimie działanie tego systemu jest b. dobre ale w lato mnie przeszkadza. Zresztą w innych samochodach to samo się dzieje (trudno zmieniać amorki co sezon) jeśli jest tarka przed skrzyżowaniem to lepiej zacząć wcześniej hamować.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
jest jeszcze jedna kwestia ,ze jesli sprawnosc spada ponizej 80% i oscyluje około 70% to amortyzatory są juz kiepskie:)

Ja nigdy jeszcze nie widziałem amorków o sprawności większej niż 90% a niektóre nowe egzemplarze mają ok. 80%

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W prosty sposób można wyłączyć ABS wpinając się szeregowo z wyłącznikiem pod bezpiecznik odpowiadający za właśnie ABS.

 

Aby tył nie hamował BMW wymyśliło między innymi CBC - Cornering Brake Control.

 

Na śliskiej nawierzchni można się spotkać z blokującymi się tylnymi kołami na chwilkę na dłużej to tylko przy ślimaczej prędkości.

Opublikowano

Aby tył nie hamował BMW wymyśliło między innymi CBC - Cornering Brake Control.

 

No właśnie a gdzie to się znajduje,czy to jest mechaniczne czy elektroniczne,i czy w e36 to jest ??? i czy to nazywa się "rozdzielacz siły hamowania"?

 

może właśnie to mam niesprawne i dlatego tył blokuje całkowicie.

Opublikowano
W zimie działanie tego systemu jest b. dobre ale w lato mnie przeszkadza.

 

Jak nie umiesz hamowac to tak mozesz napisac bo wg mnie to wlasnie jest odwrotnie.

ABS jak zaczyna dzialac (czyt. jak sie blokuja kola) generalnie wydluza droge hamowania. Tak wiec zima wydluzy bardziej niz w lecie.

Mysle ze problem nie tkwi w tarce na drodze tylko w amortyzatorach albo w Tobie, sadze tak iz uwazam ze albo zaczynasz hamowac zbyt pozno albo masz uszkodzony ABS albo zepsute amorki.

 

 

podłącze sie poniewaz mam jedno pytanko,mam niby ABS, ale podczas hamowania zwłaszcza jak jest troszkę slizgawo, czy mokro, to przednie koło to które ma w danej chwili lżej blokuje się!! i juz ogólnie hamowanie do dupy, dlaczago tak sie dzieje???

 

Wydaje mi sie ze masz uszkodzony ABS i komputer go poprostu wylacza.

 

Pozdro All

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aby tył nie hamował BMW wymyśliło między innymi CBC - Cornering Brake Control.

 

No właśnie a gdzie to się znajduje,czy to jest mechaniczne czy elektroniczne,i czy w e36 to jest ??? i czy to nazywa się "rozdzielacz siły hamowania"?

 

może właśnie to mam niesprawne i dlatego tył blokuje całkowicie.

 

CBC był raczej od E46. A jest to czysto elektroniczna zabawka i jest rozwinięciem ABS`u.

 

Korekt siły hamowania jest mechaniczny (tylko o takim wiem ale Buba piszę o elektronicznym) i jest prawdopodobnie gdzieś przy moście - tak niby powinno być.

Ale patrzę na ETK`e i nie widzę takiego elementu, może w BMW ta funkcja jest realizowana przez dwustopniową pompę hamulcową, która zawsze daję więcej na przód.

Opublikowano
jest jeszcze jedna kwestia ,ze jesli sprawnosc spada ponizej 80% i oscyluje około 70% to amortyzatory są juz kiepskie:)

 

z tym sie nie zgodze. To zalezy od zawieszenia. W touringach amory sa pod kątem 45 st wzgledem podloza lub czy jak kto woli podwozia.

Po drugie - co pomiar to inny wynik

po trzecie - cisnienie w ogumieniu tez ma ruzy wplyw na pomiar

po czwarte - 80% moga nie miec nawet nowe amory (patrz rozne techniki pomiaru, rozne konstrukcje zawieszen i teoria)

po piate - 100% to niemalze sztywne polaczenie i tez nie istnieja takie amory (teoria).

 

Co do relatywnie wiarygodnych pomiarow to warto je zrobic w ASO. Maja tam dokladne dane o tym jaki powinien byc wynik dla konkretnego modelu BMW, uwzgledniaja sprezystosc opon, etc. Wynikiem jest wartosc procentowa oraz skala przewidziana dla tego modelu. Czyli przynajmniej jest do czego sie odniesc. Do tego jest wykres tlumienia w zaleznosci od czestotliwosci czy amplitudy drgan. I dopiero po ksztalcie tego wykresu widac czym sie roznia gazowe dwururki od od takich z pojedyncza rura, pomimo tego, ze oba maja rzeczone 80%.

pozdrawiam

t.

Opublikowano
W zimie działanie tego systemu jest b. dobre ale w lato mnie przeszkadza.

 

Jak nie umiesz hamowac to tak mozesz napisac bo wg mnie to wlasnie jest odwrotnie.

ABS jak zaczyna dzialac (czyt. jak sie blokuja kola) generalnie wydluza droge hamowania. Tak wiec zima wydluzy bardziej niz w lecie.

Mysle ze problem nie tkwi w tarce na drodze tylko w amortyzatorach albo w Tobie, sadze tak iz uwazam ze albo zaczynasz hamowac zbyt pozno albo masz uszkodzony ABS albo zepsute amorki.

Widze, że jesteś początkującym kierowcą i nie wiesz na czym rzecz polega postaram się Ci to wytłumaczyć, w zime ABS stabilizuje samochód podczas hamowania z tym mi się podoba chociaż jeśli hamulce równo łapią to ABS i tak nie jest konieczny. W lato ABS podczas szybkiej, agresywnej jazdy przeszkadza wydłuża drogę hamowania nie mówiąc o konieczności wcześniejszego rozpoczęcia manewru :!: Poza tym w niektórych przypadkach wręcz uniemożliwia swym działaniem szybkie pokonanie zakrętu. Niektórzy zwolennicy ABS sądzą, że posiadanie tego systemu zwalnia ich z myślenia liczą zbytnio na elektornikę a kiedy ta szwankuje okazuje się, że tak naprawde nie umieją jeździć. Nie uważam, że za późno hamuje ale też nie będe dojeżdżał do skrzyżowania 20km/h :D

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
podłącze sie poniewaz mam jedno pytanko,mam niby ABS, ale podczas hamowania zwłaszcza jak jest troszkę slizgawo, czy mokro, to przednie koło to które ma w danej chwili lżej blokuje się!! i juz ogólnie hamowanie do dupy, dlaczago tak sie dzieje???

 

Wydaje mi sie ze masz uszkodzony ABS i komputer go poprostu wylacza.

 

 

 

 

 

Gdzie szukac więc uszkodzenia???

BMW 318i E30

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.